فایل سل 7

فایل سل 7

هر آنچه نیاز دارید با بهترین قیمت از فایل سل 7 بخرید!

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 131
  • بازدید دیروز : 311
  • بازدید کل : 797688

دانلود پاورپوینت کامل طراحی باغ های کهن


دانلود پاورپوینت کامل طراحی باغ های کهن

باغ های بین النهرین
مقدمه

افسانه ها و کتیبه ها
باغ های معلق بابل
پاسارگاد
عمارت خسرو پرویز دوم (قصر شیرین)
باغ های تیسفون
باغ های هند
مقدمه
مبانی و مفاهیم
تاج محل
باغ شالیمار
باغ ژاپنی
باغ های مصری
مقدمه
مبانی و مفاهیم
کاخ حتشبسوت
باغ های خاور دور
مقدمه
مبانی و مفاهیم
انواع
باغ shitennoji
باغ Saihoji
باغ Ninnaji
باغ Katsura

این فایل دارای 47 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد



 

دانلود پاورپوینت فضا و مکان در هزاره سوم


دانلود پاورپوینت فضا و مکان در هزاره سوم

دانلود پاورپوینت فضا و مکان در هزاره سوم

عاقبت هزاره ی سوم فرا رسید تا با ایجاد دگرگونی در سایه های بنیادین فکر و فلسفه و اجتماع و …. به گونه ای تحول آفرین هنجار هایی نوین را به ارمغان آورد در قرن ۲۰ با تمام خاطرات و نا خاطراتش می رود تا به تدریج در کنج موزه های خاطره ی انسان به شی غبار گرفته بدل گردد و موضوع رسالتی باشد که انسان قرن ۲۱ با بهره گیری از آن به تجدید بنای ساختار فکر نوینش بپردازد. اینک بار دیگر سوالی در ذهنمان نقش می ببندد که در کتاب هزاره ی سوم ملاک ارزشیابی حقیقت در کدامین فصل نگاشته شده؟ آیا عمر محدود ما را قادر خواهد ساخت تاپرده از رازهای سربه مهر مفاهیم تجریدی کنار زده پیکر عریانشان را برای خویش آشکار سازیم یا باید هم آواز باکافگا با شیم که زمانی می گفت : زندگی جور گیج کننده ای کوتاه است به گذشته که می نگرم زندگی آنقدر به نظرم کوتاه می آید که به زحمت می توانم بفهمم چطور ممکن است مرد جوانی تصمیم بگیرد که بطرف دهکده بعدی ولی نترسد که مهلت همچنین زندگی خوش و خرم بارها کوتاهتر از زمانی باشد که برای چنین سفری لازم است.
آیا مسیرهای رهیافت های آینده بی نیاز از آشنایی با تسلسل تاریخی آن رهیافت هاست ویا همچنان انسان قرن۲۱ نا چار از نگریستن عاری از نوستالزی به گذشته است؟ شایدامروزه خصوصا در جوامع کهن بهره مند از سنت دیرینه هم آمیزی سنت و مدرنیزاسیون به گفتمانی محوری در جوامع روشنفکرانه بدل گردیده که طبیعتا معماری نیز به عنوان گونه ای هنجار اجتماعی در مرکز این گفتمان قرا گیرد. زمانی تجربه تلخ معماری پسا مدرن با آن شکل های غریب و رنگارنگ چون گذر بزازان و انتراع عامه پسندانه اش به این نکته صحه گذارد که در یافتن رد پای سنت در معماری نوین بایستی بیش از این آموخت. قصد ما باز کردن زخم کهنه سنت و مدرنیته نیست بلکه تنها ارایه الگویی عینی از تلفیق موفق دو مضمون فوق در ادراک فضایی نوین می باشد. مفهومی از فضا که می توان آن را مولود پیدایش فیزیک جدید و گونه ای دستاورد نسبیت و عصر نسبی گری دانست و از دیگر سو می توان رد پای آن را در کهن ترین متونی ایدئولوزیک شرقی یافت.
نسبتی بین خلا به مثابه ضد شی و ماده به مثابه شی . وپس از آن به مبحث پیچیدگی فضا و استراتژی میدان های فضایی که از دیگر شاخصه های معماری هزاره سوم می باشد اشاره می نماییم . بعد از آن مروری کوتاه بر نقش آزادی، تکنولوژی، هندسه ی فراکتال و معماری پایدار در فضاسازی معماری عصر جدید پرداخته و در نهایت فرضیه فضای سوم را مطرح می سازیم .

_ خلا به مثابه ضد شی و ماده به مثابه شی
ما از طریق توجه به مفهوم معمارانه خلا یعنی ایجاد میگردد که به سه پایه ۱فضا به مثابه ضد شی ۲مکان جهان پوشیده از شی و فضا ۳شی عظیم:سکوتی عظیم که در داخل آن نه فقدان وجود دارد نه زیادگی مشق می گردد که مرتبه سوم یعنی خلا عظیم به معنای دریای عمیقی از خرد است .

_ دو نمونه از آزادی فضا در آثار آندو

_ استراژدی میدان فضایی
در استراژدی میدان حرف اصلی خود فضاست که از طریق توجه به سایت –به جای فرم یا شی – صورت می پذیرد. مفهوم تهی در معماری امروز موئد نوعی گرایش معمارانه بدون توجه به جنبه های فردیت گرایانه معمار بوده و به گونه ای یاد آور ژرفا در فضا-زمان می باشد.

_ پیچیدگی در معماری هزاره سوم
تکنولوژی امروز معماری را قادر ساخته تا با شیوه اندیشه ی پیچیده دو استراتژی که می توان آن ها را در دو سر یک پاره خط Complenity فرض کرد حرکت کند. استراتژی اول با هدف رسیدن به درک تازه ای از معماری بوسیله سازماندهی های جدید شکل گرفت رم کول هاس مشخص ترین و بارزترین نمودار ان تفکر است کول هاس در پروژه zkm کالسروهه ساختمانی ارائه می دهد که همچون آزمایشگاهی در آن هنر کلاسیک با رسانه الکترونیکی برای تولید تراکم بهره وری از همجواری، تحریک، تنش ترویج تداخل ها و برانگیختن سردرگمی ها اصطکاک را به حداقل می رساند.پ

_ فضا با مفاهیم چندگانه
مطرح ساختن این پرسش در مورد پیشرفته ترین شیوه ها برای ایجاد فضاهای تازه به نوبه خود پرسش دیگری را مطرح می سازد و آن این که کیفیت و درجه علمی این نوآوری معطوف به طرح فضاهای امروزین شهری تا چه حد است به خاطر بیاوریم که پبش تر معماری ساختارزدا ناگهان از شبکه های علمی آن سوی مرزها سر بردن آوردن و پژوهشگران در دهه ۱۹۷۰ جسورانه طرح معماری راخارج از فضاهای اقلیدسی، بیرون از هندسه و دکارتی و بدون استفاده از پرسپکتیو تک چشمی مطرح ساختند هم اینان با تقبل مسئولیت ناشی از ورود به فضاهای ناهمگون بیان جدیدی از معماری به دست دادند که مورد تقلید اکثریت طراحان قرار گرفت.

_ فرضیه فضای سوم
با خالی شدن محتوی معماری مدرن و پست مدرن و ساختار زدا عملا روش شناسی تازه ای آشکار گردید که واقعیت خود را از طریق شناخت سیستماتیک ساختارهای اجرای موجود در روند طراحی آشکار می سازد و از همین طریق ابزارها ومصالح لازم را برای پیکربندی فضایی کشف می کند همچنین با از طریق همین شناخت ساختارها پیکربندی فضا ویژگی ها و تعلقات خود را به مکان و زمان معطوف به آینده تجربه می کند در این روند انقلاب اساسی حادث در بطن علوم و در نتیجه تغییرات بنیادین واقع در شیوه تفکر، نقش اصلی را بر عهده دارند در این حرکت مدل های ریاضی هندسه فراکتال، نظر، ریاضی، حادثه و آشوب معرف چهار اصل غیر اقلیدسی اندکه بر اساس آنها می توان قواعد تازه تعریف فضا را استوار ساخت بویژه آنکه این مدل های ریاضی مبین قواعد هندسه پلی اوریک اند و هندسه فراکتال بیان کننده ی قواعد هندسه طبیعت است ونظریه آشوب و حادثه معرف قواعد پیچیدگی بالاخره نظریه احتمالات نشان دهنده ی فقدان قواعد خود رویا برعکس جزمی است دانشمندان، هنرمندان و معماران، تحقیقات و کشفیات خود را براساس همین نظریات پایه ریزی کردند نظریاتی که پیکربندی خود را مرحله به مرحله بر اساس بینش غیر کلاسیک و غیراستدلالی و نگرشی غیر خطی و غیر جزمی از طریق قبول به مرحله پیچیدگی به انجام می رسانند.

_ فضا در معماری هزاره سوم
در حال حاضر به مدد تمام پیشرفت های فنی، علمی و معرفی بشر دارای تعریف تازه ای از آزادی است تعریفی که هر چند در آن شناخت ضرورت به عنوان مایه آزادی نفی نمی شود هم چنان که برای دستیابی به زیبایی در معماری نیاز به شناخت سازه ها نیست اما این ضرورت پیچیده نه تنها علمی بلکه بین الا ذهانی نیز هست یعنی حقیقت به رابطه ی آدمیان نیز مربوط می شود همچنان که کارل یا سپرس گفته است آزادی فقط از طریق حقیقت ممکن است.

_ مفهوم آزادی در معماری هزاره سوم
فرم تابع عملکرد یا عملکرد تابع فرم نیست.فرم برای تولید خود روندی را دنبال می کند که الزاما با معماری رابطه مستقیم ندارد. همان روندی که هواپیمای استلت را می سازد معماری فولدینگ را ممکن می کند فرم حاصل تنشی است که همواره بین منطق و معرفت شهودی وجود دارد.
معماری در مقابل طبیعت نمی ایستد و تمایلی به چیره شدن بر آن ندارد بلکه در واقه یکی در دیگری جاری می شود. هر نوع دوگانگی ماده وفضا داخل وخارج بالا و پایین نظم و بی نظمی از درجه اعتبار ساقط است.معماری از تنش دائم بین این قطبها حاصل می گردد معماری را نمی توان به عناصر سازنده آن تجزیه کرد. نما کف سقف دیوار ستون و پنجره به معماری خرد گرا تعلق دارند. پیش از آنکه نقد در معماری به یک مرحله قبل و یا به یک مرحله بعد از آن وابسته باشد همانطور که از دوران رنسانس به این سو مرسوم بوده است جزئی از خود معماری محسوب می گردد. نقد و معماری لازم و ملزوم یکدیگرند.

_ مجاز فضا یا فضای مجازی
با مطرح شدن کامپیوتر در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یکی از ابزارهایی که در جهت رشد تکنولوژیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت چهره تفکر پویا دگرگون شد کامپیوتر نه تنها ساختاری جدید در امر برنامه نویسی بنیان نهاد، بلکه برنامه نویسان با توجه به محیطهایی که این ابزار در اختیارشان قرار می داد خلق فضا را از نو آغاز کردند این فضاها که با عنوان فضاهای مجازی cyber spaces نامیده شدند در ابتدا با شک و تردید بسیار مواجه شدند و نظریات متفاوتی در این باب صادر شد تا آنجا که این فضاها را مجاز فضا دانستند نه خود فضا اما با گسترش کامپیوتر تولید انبوه آن و پیشرفت بسته های نرم افزاری نوشته شده توسط برنامهنویسان آرام آرام فضای مجازی نحوه و موارد استفاده آن آشکار شد شبیه سازها (simulators) اولین گام بلند در جهت کشف فضاهای اولیه پست مدرن بودند فضاهایی کاملا وابسته به اطلاعات.

_ معماری هزاره سوم
اکنون نوبت آن است که ضمن جمع بندی مطالب بالا به معماری هزاره سوم با دید باز تری بنگریم بحث هزاره سوم در مقیاسی بزرگ و با ابعادی ویژه، از مدت‌ها پیش همچنان بحث روز است. این بحث، بحثی نیست که به زعم آن که ما جهان سومی هستیم بتوان آن را نادیده گرفت و به سادگی از کنار آن گذر کرد. چه بخواهیم یا نخواهیم حتی اگر نتوان گفت که ما نیز در تحولاتی که د رجهان پیش رو است سهمی داریم به هر حال بی تاثیر از آن نخواهیم بود یا به بیان دیگر دست کم تحت تاثیر برخی از آن رویدادها و تحولات قرار داریم. هیچ جای تعجب نیست که پایان هزاره دوم با نوعی احساس انتهای زمان همراه است. پس از سه هزار سال تفکر، به نظر می‌رسد که انسان به مرحله‌ای جدید نزدیک می‌شود. زمانی که زندگی انسان رو به تمدن گذاشت، تفکر انسان تنها منبع موجود برای عمل آوری اطلاعات بود .

_ معماری آستانه هزاره سوم
از امروزه معماران با ظهور مفهومی با عنوان، فضا زمان فن آورانه ، سرو کار دارند . مفاهیم و مسرهای تله ماتیک، جایگاه دروازه ورودی را گرفته‌اند. دروازه مجلل قدیمی هم اینک با بانک اطلاعاتی و با گذرگاه‌های جدید فرهنگ فن آورانه، تعریف می‌شوند.

_ فضای خمیده در معماری
تمام نقوش واشکال درک و ضبط می‌شوند؛ حتی در تفکرات علمی به دنبال اشکال ذهنی هستیم که روابط را برایمان توصیف کنند.مقیاس جوامع قدیم، نظام‌های حکومتی و اطلاعاتی و دایره‌ المعارف هندسی آنان، مجموعاً‌اشکال ابتدایی و متعارفی از روابط سلسله مراتبی که شکل هرم گونه دارند به دست می‌داد. اما گسسته مراتبی ناشی از شبکه‌های اطلاعاتی در پساشهرها اشکال غیر متقارن و بسیار پیچیده در روابط اجزاف ضای اجتماعی پدید آورده است.

_ فضای نرم در معماری
فضای نرم، که حاصل خاصیت گستردگی وعدم محدودیت ارتباطات است، در شبکه‌های اطلاعاتی به عالی‌ترین شکل خود تجلی می‌یابد که با پیشی گرفتن در رقابت با بنای فضا، پیشاهنگ ساختارهای جدید در شهر است. فضای این سیستم دارای ماهیتی نرم است. طرح‌های نامنظم، پیچیده و ناهمگن که ماهیتی فرا سه بعدی دارند، بنیان آن را تشکیل میدهند. جامعه فرا مدرن، و علم همتافتگی نشانگر چنین سیستمی اند. انسان دچارآینده‌آی زودرس شده است.

_ فضای مقتدر در معماری
ایده فضا، امروز بسیار نزدیک به شبکه‌های پیچیده است حتی در پلانی ساده،‌ آرایش فضا دیگر قابل به چیدن و یا آرایش خطی نیست ، بلکه کاملا بر پایه دسترسی‌های متنوع و پیچیده قرار دارد.تعداد عوامل دخیل در شکل گیری فضا، حاکی از نیاز به نوعی هندسه است که بتوانند دسترسی کافی میان تمامی این اعضای متعدد را به وجود بیاورند.

_ نمونه هایی از ساختمان های هزاره سوم

منابع:
مجموعه مقالات دومین کنگره ی سراسری دانشجویان معماری و شهر سازی تبریز ۱۳۸۰
مجله معماری و شهرسازی شماره ی ۵۲-۵۳
مجله معماری و شهرسازی شماره ی۷۸-۷۹
اینترنت

این فایل دارای ۷۸ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 

 

 
 


دانلود نقشه اتوکدی کامل سیر و تحول مدارس ایران همراه با رند 3d max


دانلود نقشه اتوکدی کامل سیر و تحول مدارس ایران همراه با رندر تریدی مکس

این فایل شامل:

 

_ دارای پلان مبلمان شده واحد های مختلف

_ دارای چهار عدد نمای مبلمان شده جنوبی ، شرقی ، غربی و شمالی

_ دارای دوعدد برش مبلمان شده طولی و عرضی

_ طراحی سایت پلان مبلمان شده

_ دارای ۱۶ عدد رندر با کیفیت خارجی

_ این فایل دارای حجم سه بعدی اتوکدی قابل ویرایش میباشد

_ نقشه ها دارای فرمت اتوکدی میباشد



 

دانلود پاورپوینت معرفی پیتر آزیمن و پروژه های اجرایی


دانلود پاورپوینت معرفی پیتر آیزنمن و پروژهای اجرایی

زندگی نامه:

پیتر آیزنمن در ۱۱ اگوست سال ۱۹۳۲ در نیوارک، ایالت نیوجرسی به دنیا آمد. او مدرک لیسانس معماری خود را از دانشگاه کرنل، مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه کلمبیا و دکترای خود را از دانشگاه کمبریج دریافت کرد. به وی یک دکترای افتخاری هنرهای زیبا از طرف دانشگاه ایلینویز شیکاگو اهدا شد.
در سال ۱۹۸۰ پس از سالها تدریس و نوشتن کتاب و نوشتن تئوری های قابل قبول ،کار حرفه ای خود را در زمینه ی طراحی و ساختن آغاز کرد که شامل خانه هایی با مقیاس بزرگ و پروژه های شهری و نیز فعالیتهایی در زمینه ی آموزش دانشگاهی و یک سری خانه های شخصی بود.
در سال ۱۹۸۵، آقای آیزنمن جایزه ی شیر سنگی را برای پروژه ی رومئوژولیت خود در سومین بینال معماری در ونیز دریافت کرد.
در بینال پنجم هم او یکی از دو معماری بود که به عنوان نماینده ی ایالات متحده شرکت داشت و پروژه های ارائه شده توسط ایشان در موزه ها و گالری های سر تاسر دنیا نمایش داده شد. در ضمن تا سال ۱۹۸۲ به عنوان بنیانگذار و مدیر انستیتو معماری و شهرسازی بوده و به عنوان منبع تفکر و اندیشه برای نقد معماری به شمار می آمد.آیزنمن تعداد زیادی جایزه دریافت کرد: بورس تحصیلی گوین هایم (۱۹۷۶)، جایزه ی برانئر از آکادمی هنر و ادبیات و جایزه ی بین المللی برای هنر،جایزه ی افتخاری از انستیتو معماری آمریکا به خاطر مرکزی در اهایو (۱۹۸۹)، جایزه ی بین المللی برای طراحی شرکت مرکزی کوزمیئی سانگیو در توکیوی ژاپن (۱۹۹۱).
نقطه شروع آیزنمن آیین افلاطونی است .نخست صورت ناب بود و ذهنی و کامل . که از طریق هبوط پیوسته و متواتر به واقعیت نزدیک می شد . تفکر آیزنمن غیر دینی است و چنین تفکری در شرایط امروزین این احساس را به دست می دهد که کاملا از این گونه مسائل جداست .

معماری آیزنمن می کوشد تا در سایه تحریک تخیل و تصور و پذیرش نا متعارفها . از دام مالیخولیا بگریزد به این ترتیب که اینها را به عنوان عناصری مثبت در ساختن مکان جدید ی برای لا مکانها یا مامنی که در آن معمار اراده فرماتیو خود را باز شناسد . تلقی میکند . این محصول مصنوعی مکان . بنا بر همه آن دلایل . پاسخ مثبت اوست به لامکانی و به مالیخولیایی فقدان و از دست دادنهایی که پیوسته در کمین و همراه با این لا مکانی هاست . در کارهای اخیر او نشان از توهم ذهنی وجود ندارد . حتی از کمترین و دقیقترین نشانه ای از خود گول زنی نیز . چرا که هنر مدرن – از تبار آیزنمن و بودلر – آگاهانه و هشیارانه مسخ شدگی غیر واقعیت را می پذیرد . استرا تژی نهفته در غوطه وری عمیق تحلیلی در هندسه که پایه طرحهای او را می سازد هر گز نباید به عنوان بازی صرف فرم برداشت شود . و در ورای این هندسه ها که پیوستگی ابعاد خود را تکثیر میکنند و یا مدولاسیونهایی را کاهش و افزایش می دهند .(فراکتال) شکفتگی و سرشاری وجود دارد که بدان وسیله گریز از متعارفها .ساختار حفاظتی اشراقی خود را پی می ریزد .

_ آیزنمن معمار فرمهای مکعبی
_ از زمان کانت به این سو
_ زیبایی شناسی معماری از نظر پیتر آیزنمن
_ بنیانگذار فلسفه دکانستراکشن
_ معماران فلسفه دکانستراکشن
_ نظر ژاک دریدا در مورد فلسفه دیکانستراکشن
_ فیلسوفان کلاسیک یونان
_ معرفی فلسفه پیتر آیزنمن
_ معماری آیزنمن
_ پیتر آیزنمن، به عنوان مدیر مسئول مجله معماری و مطالعات شهری
_ آیزنمن و معماری ساختار شبکه ای
_ پروژه ربشتاک فرانکفورت، آیزنمن
_ مدل شهر فرهنگی گالیسیا، آیزنمن
_ مرکز هنرهای بصری وکسنر
_ آیزنمن در کنار مصطفوی
_ نقش کاکتوس دراستادیوم ورزشی آیزنمن
_ مرکز گردهایی کلمبوس در ایالت اهای در امریکا
_ برج معروف به خانه ماکس راین‌هارت

این فایل دارای 30 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 

دانلود رساله بازآفرینی باغ با رویکرد طراحی مجتمع سینمایی


دانلود رساله بازآفرینی باغ با رویکرد طراحی مجتمع سینمایی

ـ چکیده

رساله ی حاضر پژوهشی است با عنوان " بازآفرینی باغ قزلجی بوکان با رویکرد طراحی مجتمع سینمایی " بخشی از ادامه ی سیاست های بازآفرینی و تجربیات موفق در کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی .
رکن اساسی بازآفرینی شهری، استفاده مجدد از خاطرات جمعی، ساختارهای تاریخی و خلق فضاهای جدید است.
بازآفرینی باغ بر اساس دو گستره ی مفاهیم و مقیاس صورت پذیرفته است:
- گستره ی مفاهیم طراحی: بازآفرینی، باغ، رویکرد موضوعی (سینما)
- گستره ی مقیاس طراحی: مقیاس کلان (شهری)، مقیاس خرد ( ضوابط و استانداردها)
در این رساله ضمن آوردن مبانی و رویکردهای بازآفرینی به ارتباط باغ با سینما و معماری و مفاهیم و زبان مشترک این دو هنر به عنوان مبانی طراحی پرداخته و کوشیده شده است تا در حد بضاعت (زمانی، تجربی و اطلاعاتی) ترجمانی بر زبان اعضای این دو هنر و شباهتهای زبانی و تفاوتهای بیانیشان آورده شود.
زمان، حرکت و ریتم مفاهیمی هستند که رابطهای تنگاتنگ بین آنها برقرار است و هر یک به نسبت مطرح شدن در سینما یا معماری نسبت به دیگری بیشتر یا کمتر اهمیت مییابند.

واژگان کلیدی: بازآفرینی شهری، باغ قزلجی(قاضی)، سینما، حرکت، ریتم

ـ مقدمه

بطور کلی شهر جایی است که در آن معمار از قابلیت های حرفه اش آگاهی پیدا می کند، چرا که پیوسته می تواند شاهد مشکلات و مسائل ناشی از معماری اش باشد.
کار کردن در شهر بدان معناست که فرد خود را با تاریخ و فرهنگ آن شهر پیوند زند، در عین حال خود را برای چالش های جدیدی مثل مفاهیم جدید زندگی و ایده های نو درباره ی سازمان دهی فضایی آماده کند.
بسیاری از پروژه ها و طرح ها حتی اگر به طور کامل اجرا نشوند جوانب احتمالی تغیر را مورد توجه قرار می دهند، با این حال همین پروژه ها علاوه بر اینکه ظرفیت خارق العاده ای دارند برای درک اتفاقات گذشته از نیرویی ذاتی برخوردار هستند که می توانند در سایه ی آن مسیرهای جدید نوآوری و ایجاد تغیرات جدید و مهم را برای شهری شناسایی کنند که آرمان شهر نیست.
معماری در محیط شکل می گیرد و از این رو، شناخت کلیه ی عوامل محیطی، جغرافیایی و انسانی برای پی ریزی بنیان های تأثیرگذار بر کالبد، لازم و ضروری است. مرحله ی بعدی، مطالعه ی شکل معماری است که ـ خود ـ راه و روش و مسایل خاص خود را در ارزیابی دارا می باشد و تجزیه و تحلیل هر کدام از این عوامل، در معرفی و یا نقد و شناسایی اثر، موجب دریافت کلیت مفهومی آن می گردد.
معماری دارای پیکره ای است که در بطن خود، فضاهای گوناگون را در بردارد که انسان در آن در حرکت و زندگی است. فضاهای شکل گرفته، ملهم از پیکره و بدنه هاست؛ ولی به تنهایی نیز، دارای هویت وجودی خاص خود می باشد و بدین لحاظ می توان گفت که مهم ترین عامل در معماری نحوه‌ی شکل گیری فضا در آن است.
شکل گیری فضا در رابطه با کالبد و پوسته ی تشکیل دهنده ی آن، به عواملی مانند تناسب، حجم، ارتفاع، آهنگ و ضرب تکرار عناصر، بافت، رنگ و نور بستگی دارد و شکل کلی، حاصل پاره ای عوامل دیگر است که موجب تظاهر گونه ای کالبدی آن خواهد شد.

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اوّل: بازآفرینی شهری 1
بخش اوّل: بازآفرینی حفاظت مدار 2
بخش دوم: بازآفرینی مبتنی بر فرهنگ 4
بخش سوم: تجربهی ایران 7
3ـ1ـ طرح تفصیلی فرمانفرمائیان ـ گروئن (1346) 7
3ـ2ـ کنزو تانگه(1352) 9
3ـ3ـ طرح توسعهی لوئیکان برای اراضی (1352) 9
3ـ4ـ طرح جامع لولین ـ دیویس (شهستان پهلوی) 9
3ـ5ـ طرح تفصیلی اراضی عباسآباد 10

فصل دوم: از سینما 12
بخش اوّل: تاریخچهی سینما 12
1ـ1ـ تاریخچه سینما 12
1ـ2ـ تاریخچه سینمای ایران 12
1ـ3ـ دهه چهل و پنجاه 13
1ـ4ـ سینمای پس از انقلاب 13
بخش دوم: فیزیک سینما 15
2ـ1ـ ظهور سینما 15
2ـ2ـ در مسیر مجموعهی سینمایی 17
2ـ3 استانداردها و ضوابط طراحی 17
2ـ3ـ1ـ سالن نمایش 17
2ـ3ـ2ـ سالن انتظار 35
2ـ3ـ3ـ اتاق پروژکتور و ملحقات آن 37
2ـ3ـ4ـ ورودی سینما 40
2ـ3ـ5ـ گیشه‌ی بلیط فروشی 41
2ـ3ـ6ـ سرویسهای بهداشتی 43
2ـ3ـ7ـ انبار و اتاق تأسیسات 45
2ـ3ـ8ـ فضاهای ارتباطی 46
2ـ3ـ9ـ پارکینگهای سینما 50
2ـ3ـ10ـ بوفه و رستوران 52
2ـ4ـ اکوستیک 54
2ـ4ـ1ـ آکوستیک در معماری 54
2ـ4ـ2ـ آکوستیک در بناها 56
2ـ4ـ3ـ آکوستیک در یک فضا 57
2ـ4ـ4ـ فرم 58
2ـ4ـ5ـ دیفوزیته 59
2ـ5ـ توصیه‌های طراحی 60
2ـ5ـ1ـ همجواری‌ها 60
2ـ5ـ2ـ معابر اطراف سینما 61
2ـ5ـ3ـ نمای سینما 62
بخش سوم: مفهوم سینما 64
3ـ1ـ هنرهایی با زبان مشترک 65
3ـ2ـ بهرهگیری استعاری از مفاهیم سینمایی 66
3ـ3ـ حرکت به مثابه جان سینما 66
3ـ3ـ1ـ حرکت ظاهری و حرکت درونی فیلم 67
3ـ3ـ2ـ حرکت به مثابه ابزار بیانی زمان و فضا 68
3ـ3ـ3ـ چگونگی دریافت حرکت در معماری 70
3ـ3ـ4ـ بازنمایی حرکت 72
3ـ3ـ5ـ معماری تحرک و سکون 73
3ـ4ـ ریتم 74
3ـ4ـ1ـ چگونگی دریافت ریتم در سینما و معماری 75
3ـ4ـ2ـ نقش ریتم در تداوم بصری 77

فصل سوم: شهر 79
بخش اوّل: مطالعات اجتماعی و فرهنگی 79
1ـ1ـ زبان 81
1ـ2ـ ادبیات 83
1ـ3ـ پوشش 83
1ـ3ـ1ـ مردان‌ کرد 84
1ـ3ـ2ـ زنان‌ کرد 85
1ـ4ـ ههلپهرکی (رقص کردی) 85
1ـ5ـ مکانهای تاریخی 86
1ـ5ـ1ـ مسجد جامع بوکان 86
1ـ5ـ2ـ قلعه سردار 86
بخش دوم: مطالعات محیطی (جغرافیا و طبیعت) 89
2ـ1ـ موقعیت جغرافیایی 89
2ـ2ـ موقعیت طبیعی 90
بخش سوم: مطالعات اقلیمی 91

فصل چهارم: طراحی 93
بخش اوّل: تحلیل نمونهها 93
بخش دوم: نتایج حاصل از مطالعات 118
2ـ1ـ مفاهیم و مبانی طراحی پروژههای مقیاس شهری 118
بخش سوم: طرح معماری 120
3ـ1ـ سینما در باغ 120
3ـ2ـ عوامل تأثیرگذار در کانسپت طراحی 124
3ـ3ـ عوامل تأثیرگذار در فضاهای درونی و بیرونی 125
3ـ4ـ تقسیمبندی فضاها از نظر درجه اهمیت در طراحی 125
3ـ4ـ1ـ فضای سالنها (تالارها) 125
3ـ4ـ 2ـ فضاهای درجه دوم 125
3ـ4ـ 3ـ فضاهای درجه سوم 126
3ـ5ـ نقشه‌ها 126
ـ منابع 130

این فایل دارای 131 صفحه word میباشد.



 

دانلود نقشه کامل خانه مسکونی همراه با فایل 3dmax


دانلود نقشه کامل خانه مسکونی همراه با فایل تریدی مکس

دانلود نقشه کامل خانه مسکونی همراه با فایل تریدی مکس

این فایل شامل:

_ دارای پلان مبلمان شده واحد های مختلف

_ دارای چهار عدد نمای مبلمان شده جنوبی ، شرقی ، غربی و شمالی

_ دارای دوعدد برش مبلمان شده طولی و عرضی

_ طراحی سایت پلان مبلمان شده

_ دارای ۷ عدد رندر خارجی و ۶ عدد رندر داخلی میباشد

_ این فایل دارای حجم سه بعدی اتوکدی قابل ویرایش میباشد

_ نقشه ها دارای فرمت اتوکدی میباشد



دانلود پاورپوینت کاربرد مصالح نوین در معماری


دانلود پاورپوینت کاربرد مصالح نوین در معماری

_ زلزله و مصالح سبک
_ کاربرد مصالح سبک در سازه
_ نحوه اجرا مصالح سبک در سازه
_ مزایای استفاده از پانلهای ساندویچی
_ مقایسه دیوار 3dpanel با دیوار سفالی و آجری
_ بلوک های سبک بتنی
_ مزایای اقتصادی مصالح سبک در سازه
_ مشخصات فنی مصالح سبک در سازه
_ مصالح سبک در نما
_ موارد مصرف مصالح سبک در نما
_ مزایا و برتری‌ها دیوار تریدی پنل
_ انواع پنلهای آلومینیومی
_ کاربرد ورقهای ترکیبی آلومینیومی پلی استر
_ ورقهای ترکیبی آلومینیومی ضد حریق fr
_ رنگها وپوششهای نما با استفاده از دیوار تریدی پنل
_ انواع پوشش ها در نما
_ خصوصیات پوشش ها در نمای ساختمان

_ منابع:
مجلات معماری
بروشورهای شرکتهای تولید کننده و وارد کننده
مقالات به چاپ رسیده مربوط به مصالح
سایت های اینترنتی

این فایل دارای 35 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود رساله کامل مجموعه ورزشی


دانلود رساله کامل مجموعه ورزشی

چکیده.......................................۱

فصل اول
۱-۱مقدمه..................................۳
فرهنگی...............................................۷
تاریخچه ورزش ...............................۸
ورزش در ایران ..........................................................۸
اهداف ورزش ...........................................................................۱۱
اهداف بهداشتی و تندرستی ..................................................۱۱
اهداف پرورشی و اخلاقی‌ ................................................۱۱
اهداف روانی‌ و اجتماعی .............................۱۲
فواید ورزش و تربیت بدنی ..................................................۱۵
-طبیعت ...............................................................۱۷
فعالیت‌های تفریحی.......................................۲۱
فعالیت‌های ورزشی............................................۲۱
فضای شهری ...........................................................۲۲
نظم ارگانیک .............................................۲۲
نظم هندسی...............................................۲۲

فصل دوم
۲-۱سیر ایجاد فضاهای فرهنگی، تفریحی در جهان.............................۲۴
۲-۲بررسی و تحلیل نمونه ها در جهان.........................................۲۵
۲-۳سیر تاریخی ایجاد فضاهای تفریحی در ایران...................................۳۸
۲-۴بررسی و تحلیل مجموعه‌های ورزشی تفریحی ایران....................۳۹

فصل سوم
۳-۱ اصول طراحی.....................................۴۸

فصل چهارم
۴-۱مقررات فنی و جزئیات ساختمانی..............................۶۰

فصل پنجم
۵-۱ مطالعات اقلیمی...............................................۶۶
۲-۵ موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه.........................۷۸
۳-۵ صنایع دستی و سوغات استان کرمانشاه ...........................۷۹
۴-۵ بناهای تاریخی................................................۷۹
شهرها و شهرستان‌های استان...............................۸۵
۵-۵ آثار فرهنگی............................................۸۵
۶-۵ آثار طبیعی.................................................۸۵
۷-۵ کرمانشاه در دوران پیش از تاریخ........................................۸۶
۸-۵ ریشه نام کرمانشاه ........................................۸۶
۹-۵موزه‌ها.............................................................۸۷
۱۰-۵ صنایع.............................................۸۷
۱۱-۵ کاروانسراها...............................۸۸
۱۲-۵ امام زاده‌های استان کرمانشاه............................۸۹
۱۳-۵سیمای اقلیمی استان.........................................۹۰
۱۴-۵ نقش ارتفاعات در اقلیم استان..........................۹۰
۱۵-۵تاثیر منابع رطوبتی بر اقلیم استان...........................۹۰
۱۶-۵ تاثیر توده های هوا و سیستم های هوا شناسی بر اقلیم استان............۹۰
۱۷-۵تاثیر عرض جغرافیایی.............................۹۱
۱۸-۵ عوامل جوی موثر بر استان......................۹۱
۱۹-۵ پدیده های جوی و اقلیمی محدود کننده گردشگری و بلایای طبیعی استان.................۹۳
۲۰-۵ رشته کوه ها و ارتفاعات استان کرمانشاه..........................۹۴
۲۱-۵ کوه، آتشکده یا آتشگاه.........................................۹۵
۲۲-۵دریاچه ها و رودخانه ها ، منابع آبی استان.........................۹۸
۲۳-۵ تحلیل عوامل جوی در شهرکرمانشاه.........................۱۰۰
۲۴-۵ وضعیت رطوبت نسبی هوا ...............................۱۰۲
۲۵-۵ بارندگی های .....................................۱۰۳
۲۶-۵جریان وزش باد...........................۱۰۳
۲۷-۵ پوشش ابری.....................................۱۰۵
۲۸-۵ ساعات آفتابی...........................................۱۰۷
۲۹-۵ روزهای همراه با طوفان و رعد وبرق.........................۱۰۸
۳۰-۵ روزهای همراه با برف..................................۱۱۰
۳۱-۵ روزهای همراه با گرد و غبار................................................۱۱۱
۳۲-۵ روزهای همراه با دید افقی ۲ کیلو متر و کمتر..........................۱۱۴

فصل ششم
۱-۶برنامه فیزیکی.....................................................................................۱۱۷
منابع و مآخذ............................................................................................۱۲۹

این فایل دارای ۱۳۰ صفحه Word قابل دانلود میباشذ



معرفی معماری خانه های قدیمی


معرفی معماری خانه های قدیمی

مقدمه:
مسکن به عنوان محل سکونت و آسایش، یکی از نیازهای اولیه بشری و از نخستین مسائلی است که انسانها همیشه به دنبال یافتن پاسخی مناسب و منطقی برای آن بوده اند. بنابراین هنگامی که به معماری گذشته ایران می پردازیم مسکن نیز جائی در بحث هایمان خواهد داشت. اما به دلائل مختلف از جمله عدم استحکام خانه ها در قدیم و عدم توجه به حفظ و نگاهداری آن خانه ها در ادوار قبل از صفویان در اصفهان باقی نمانده اند. در دوران صفویه معماری نیز همچون دیگر هنرها مورد توجه قرار گرفت و در کنار کاخها و پلها و بازارها و مساجد، خانه های باشکوه ساخته شد و اصفهان به شهر پنجره های رنگین در جهان مشهور شد اما با اضمحلال صفویان و انتقال پایتخت و افول شهر اصفهان شور و شوق عصر صفویه که بسیاری آن را دوران طلائی معماری و سایر هنرها نامیده اند. به شدت نقصان گرفت و مهاجرتها و عدم امنیت ناشی از انتقال قدرت بین سلسله ها باعث شدند زمینه های تخریب خانه های باشکوه و مجلل فراهم گردد.

_ ساختار خانه های قدیمی ایران
_ معرفی هشتی در خانه های قدیمی در ایران
_ معرفی حیاط در خانه های قدیمی در ایران
_ معرفی حوض و باغچه در خانه های قدیمی در ایران
_ معرفی سرویس های بهداشتی در خانه های قدیمی در ایران
_خانه مستوفی در شوشتر
_ خانه مرعشی در شوشتر
_ خانه خانه امین زاده در شوشتر
_ منزل معین التجار
_ خانه های قدیمی کاشان
_ خانه عباسی ها در کاشان
_ خانه طباطبایی ها در کاشان
_ خانه بروجردی ها در کاشان
_ خانه لاری های یزد – آکاایران
_ خانه مشروطه پرافتخارترین خانه تبریز
_ جلفای اصفهان

این فایل دارای ۴۲ اسلاید یه صورت پاورپوینت میباشد

 

بسته آموزشی کسب و کار اینترنتی



بسته آموزشی کسب و کار اینترنتی

امام علی (ع) می فرماید :

« بخشش خداوند به هر کس، به اندازه نیت اوست . »

دیگر نیازی به کار در بیرون از منزل نیست و فقط با صرف 1 تا 2 ساعت در روز درآمدی باورنکردنی خواهید داشت.

نویسنده این مطلب به شما تضمین خواهد داد که بعد از گذشت دو الی سه هفته به درآمدی بالای 500 هزار تومان خواهید رسید.

شما حتما تا به حال خیلی در مورد روش های کسب درآمد در اینترنت جستجو کرده اید. حتما به خیلی از سایت ها مراجه کرده اید و مقالات مختلفی راخوانده اید - چه انگلیسی یا فارسی.اما هیچ کدام از این ها نتوانسته اند راه مطمئن و سریعی پیش پایتان بگذارند تا بتوانید به درآمد دلخواه خود دست یابید.حتی ممکن است این همه اطلاعات پراکنده شما را بیشتر سردرگم کرده باشد تا اینکه به شما کمک کند.حتما سوالات مهمی در ذهن شماست و به دنبال پاسخ خود سرگردان هستید.

بعد از این همه جستجو شاید از خود تان پرسیده باشید

"آیا واقعا راه آسان تر و سریع تری وجود ندارد؟ چه طور خیلی افراد از طریق اینترنت درآمد عالی کسب می کنند ولی من هنوز موفق نشده ام؟!"

من کاملا شرایط شما را درک می کنم برای این که خودم هم 5 سال پیش دقیقا در جایگاه شما قرار داشتم. بی نهایت مشتاق بودم که راه کسب درآمد از اینترنت را کشف کنم و در این کار موفق شوم.خیلی جستجو و تحقیق کردم. به هر سایتی که فکرش را بکنید هم سر زدم و چند هزار دلارصرف خرید کتاب های خارجی از اساتید خارجی در این زمینه کردم. تمام پس انداز چند ساله ام را برای کسب آموزش سرمایه گذاری کردم و راستش حتی کمی هم از دوستان و خانواده قرض گرفتم.ماه ها طول کشید تا جواب تک تک سوالاتم را پیدا کردم و موفق به کسب درآمد عالی شدم. حالا 5 سال است که مشغول این کار هستم و درآمد فوق العاده ای هم کسب می کنم.

و اما خبر خوب برای شما دوست عزیز؟

شما راه 5 ساله را فقط در 5 روز به آسانی طی می کنید

حالا شما می توانید به راحتی از نتیجه ی 5 سال تلاش من استفاده کنید و خیلی آسان شروع به کسب درآمد کنید.

کسی قبلا این جاده را برای شما هموار کرده است. حالا فقط تصمیم با شما است که در آن گام بردارید و به موفقیت دست یابید.



 

معرفی معماری صخره ای (روستای کندوان)


معرفی معماری صخره ایی (روستای کندوان)

معماری بیونیک : معماری بیونیک علمی است که به الهام گرفتن فنی از ساختمانها ، رفتارها و ارتباطات گوناگون علمی جانداران می پردازند

معرفی روستای کندوان
موقعیت و تاریخچه :
این روستا در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو در میان دره ای با صفا و کنار رود خا نه ای به همین نام است و فاصله آن تا تبریز ۵۰ کیلومتر است و قدمت آن ۳۰۰۰سال ذکر شده است از مشخصه های قدمت آن خانه های حفر شده در دل صخره ها ی نسبتاً نرمی است که به کران معروف است .
روستای صخره ای کندوان بافت مسکونی متمرکز بسیار وی‍ژه ای داردخانه های مردم روستا در صخره های ماسه ای فشرده کنده کاری شده است

بنا در معماری بیونیک یا معماری طبیعی
_ معماری غاری
_ غار کرفتودراستان کردستان
_ معماری صخره ای چیست
_ انواع معماری صخره ای از نظر شکل و طبیعت صخره ها
_ روستای کندوان

این فایل دارای ۶۰ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد

 

دانلود پاورپوینت معماری منطبق بر کویر


دانلود پاورپوینت معماری منطبق برکویر

کویرها اعجاب انگیزترین ,خشن ترین و در عین حال از زیباترین جاذبه های طبیعی هستند و کسانی که به دلایلی با این مناطق سر و کار دارند یا در حواشی آن زندگی می کنند انسان هایی خاص و با آرامشی عمیق هستند.

کویر:
کویرها سرزمین های کم بارانی هستند که بارندگی سالانه آن ها بین ۱۰-۱۰۰میلیمتر است.
سه منطقه مشخص کویر در ایران : کویر مرکزی ,کویر لوت و کویر جازموریان
با حرکت از کوهپایه ها به سمت مرکز کویر با شرایط خشک تر و غیر قابل تحملی روبرو می شویم.
سکونتگاهای انسانی در دشتها ,به دلیل وجود سفره های آب زیر زمینی شکل گرفت.
در امتداد دشت ها,سیلاب های فصلی دره هایی را حفر کرده اند که تنگه نامیده شده و محلی برای دامداری ,باغداری و کشاورزی های محدود می باشد.
سکونتگاه های فصلی که در مناطق شمال کویر مرکزی کلاته نامیده می شوند آخرین اشکال سکونت انسان در این مناطق است.
بعد از کلاته,با کم شدن ارتفاع و نزدیک شدن به مرکز کاسه کویر با پدیده ای به نام ریگ مواجه می شویم که همان تپه های ماسه های روان و به نوعی سمبل کویر می باشند این مناطق گاه تا فاصله بسیار کمی از مناطق سکونتی انسان امتداد پیدا می کنند. نمونه جالب این نزدیکی روستای مصر در منطقه خور و بیابانک است .

_ ویژگی های معماری مناطق گرم و خشک
_ تدابیر معماری سنتی برای بهره گیری از امکانات محیطی
_ آب انبار
_ انواع آب انبارها
_ منابع تامین آب آب انبارها
_ آب انبار های مناطق جنوبی
_ نحوه تهویه آب انبار از طریق بادگیر
_ یخچال
_ آسباد
_ آسیاب
_ بادگیر
_ اتاق بادگیر
_ گودال باغچه
_ حیاط نارنجستان
_ شبستان چیست
_ راه کارهای ارائه شده طراحی برای خانه های کویری
_ روند طراحی خانه های اکولوژیک
_ سازه و مصالح خانه های اکولوژیک
_ مدیریت انرژی

منابع:
اقلیم و معماری —— مرتضی کسمایی
شیوه های معماری ایرانی———- پیرنیا
بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران ——— وحید قبادیان
مصالح شناسی معماری ایران
مجلات معماری

این فایل دارای ۴۸ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد



 

دانلود پاورپوینت مفهوم فضا در معماری و مبانی نظری معماری


دانلود پاورپوینت مفهوم فضا در معماری ومبانی نظری معماری

 

مفهوم فضا از دید لغوی

فرهنگ معین:
فضا یعنی مکان وسیع - زمین فراخ - ساحت – مکانی که کره ی زمین در منظومه ی شمسی اشغال می کند.
دهخدا:
آندروای برابر با واژگون نیست و برابر فضا است و نه هوا.

فضا در معماری:

معماری یک هنر است که بیانش از طریق فضا است.
در کل ” فرم فضا و تآثیر آن بر انسان بیانگر و معرف فضا است.
یک فضا وقتی زیباست که صفتهای ویژه ی فضا با عملکردهای فضا هماهنگی داشته باشند.

مفهوم فضا از دیدگاه بزرگان معماری

برورنوروی:
”معماری هنر ساختن فضاست.“
گیدئون:
”فضا بحث اصلی معماری است.“
لاسدن:
”فضا بغرنج ترین جنبه ی معماری و لکن عصاره ی آن است و سرمنزلی است که معماری باید به سوی آن حرکت کند.“

ارسطو:
” وی فضا را با ظرف قیاس می کند و آن را جایی خالی میداند که بایستی پیرامون آن بسته باشد تا بتواند وجود داشته باشد و در نتیجه همواره برای آن نهایتی وجود ندارد.

جیور دانو برونو:
” فضا از طریق آنچه در آن قرار دارد درک میشود.فضا مجموعه ای است از روابط میان اشیاء و حتمآ نمی بایست که از همه سمت محصور باشد.

لویی کان:

”در ذرات فضا نه تنها روح زنده است ”بلکه فضا نمودی است از نیاز بشر نسبت به وجود می آید.“

_ هماهنگی رنگ سفیدوقهوه ای در فضا
_ رنگ سبز عامل ایجاد آرامش در فضا
_ سبکی ” آرامش و انعطاف فضا
_ تاثیر مبلمان وچیدمان وسایل بر فضا
_ تاثیر رنگهای کف فضا بر سطوح ورنگ وسایل

در آخر می توان این طور نتیجه
گرفت که:
فضا زمینه ای است سه بعدی که اشیاء در آن قرار می گیرند و دارای موقعیت نسبی می باشد.فضا ماده ی جوهری معماری است.

این فایل دارای 29 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

معماری هم ساز با طبیعت ایران


معماری هم ساز با طبیعت ایران

تجربیات ارزنده کشور ایران در معماری همساز با محیط
سکونتگاههای شهری و روستایی همساز با اقلیم
بافت شهر یا روستا
محل استقرار، جهت‌گیری، تراکم،‌ انتظام فضای پر و خالی، …
فضاهای عمومی
راسته‌ها و معابر، بازارها، میادین، باغات، …
بناهای عمومی
حمامها، کاروانسراها، آب انبارها، یخچالها، …
بناهای خصوصی
خانه‌ها، حیاطها و پشت بامها، فضاهای نیمه‌باز،‌ انتظام فضاهای داخلی،‌ …

شناخت این تجربیات و تلاش در همساز کردن آنها با نیاز زندگی امروز راهنمای خوبی در دستیابی به اصول معمار همساز با محیط است.

پنج گروه اصلی اقلیمی ایران در ارتباط با معماری:
اقلیم معتدل و مرطوب خزری
اقلیم سرد کوهستانی
اقلیم گرم و خشک (کوهپایه‌ای، دشتی، کویری)
اقلیم گرم و نیمه مرطوب خوزستان و جازموریان
اقلیم گرم و مرطوب سواحل جنوب

این فایل دارای ۸۶ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد



 

معماری هم ساز با طبیعت ایران
انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

برچسب های مهم

دانلود عناصر محوطه سازی و فضای سبز، سنگ فرش، آب نما و مصالح جدید


دانلود عناصر محوطه سازی و فضای سبز،سنگ فرش،آب نما ومصالح جدید

محوطه یک ساختمان به عنوان اولین فضایی که بازدید کننده درآن قدم می نهد از اهمیت بسزایی برخوردار است . خواه این ساختمان یک مدرسه باشد یا یک بیمارستان یا حتی فضای یک منزل مسکونی .فردی که برای اولین بار وارد مکان می شود با هر نگاه درباره محیط اطراف خود قضاوت میکند .

قبل از شروع محوطه سازی موارد زیر باید اجرا گردد :
(1 تخریب ساختمانهای قدیمی.
(2دفع گیاهان و کندن اشجار.
(3پر کردن چاه ها و قنوات.
(4 تأمین آب کشاورزی و آبرسانی شهری.
(5تسطیح محوطه.
(6حفظ محوطه از نفوذ و ورود آب.
(7نصب نقاط مبدا و نشانه.
(8 زهکشی* پرکردن چاه ها و قنوات با استفاده از خاک ، شفته و سنگ لاشه صورت می گیرد.* چنانچه عمق چاه بیش از 10 متر باشد باید توسط خاک و مخلوط رودخانه ای پر شود.* تسطیح محوطه عبارت است از رفع پستی و بلندی ها و ناهمواری های موجود محوطه تا رسیدن به تراز مورد نظر برای شروع کارهای ساختمانی.

زهکشی محوطه :
عبارت از انحراف و خارج نمودن آبهای ناشی از بارنگی ، تثبیت و کنترل سطح آب زیر زمینی تا عمق و تراز معین می باشد.
به منظور کنترل و پایین انداختن سطح آب زیرزمینی از روش زهکشی پمپاز می توان استفاده نمود.این روش از طریق حفر چاه های با عمق زیاد صورت می گیرد.
جداول و آبروها :
مقاطع (V) شکل برای جمع آوری آبهای سطحی است.
در کف سازی کانال ، عیار مناسب سیمان 250 کیلوگرم در مترمکعب بتن می باشد.
در کف سازی کانال ، حداقل ضخامت بتن در وسط 10 سانتیمتر در نظر گرفته می شود.

پیاده رو ها :
عرض مناسب برای پیاده روهای اصلی برابر 5/1 متر در نظر گرفته می شود.
عرض مناسب برای پیاده روهای فرعی برابر 1/2 متر در نظر گرفته می شود.
عرض مناسب برای پیاده روهای مخصوص عبور یک خانوار 0/9 متر در نظر گرفته می شود.
حداقل شیب عرضی در پیاده رو ها برابر 2 درصد در نظر گرفته می شود.
جهت زیرسازی پیاده رو ها در مناطق گرم شفته آهک توصیه می شود.

این فایل دارای 75 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

"قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز بر نمی گردد و آینده شاید نیاید..."

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما