فایل سل 7

فایل سل 7

هر آنچه نیاز دارید با بهترین قیمت از فایل سل 7 بخرید!

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 146
  • بازدید کل : 797704

بررسی کامل شرایط اقلیمی شهر بوشهر


بررسی کامل شرایط اقلیمی شهر بوشهر

تجزیه و تحلیل شرایط اقلیمی
با توجه به عواملی از قبیل دمای هوا ، رطوبت ، تابش خورشید ، باد و نزولات جوی
نوع اقلیم در سواحل گرم و مرطوب می باشد. حداکثر مطلق دمای استان بالاتر از ۵۰ درجه سانتیگراد و حداقل مطلق درجه حرارت به کمی کمتر از ۰ درجه سانتیگراد می رسد. میانگین دمای سالانه بوشهر حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است. میانگین بارش سالانه استان بوشهر ۲۲۰ میلیمتر است که بیشتر در فصول پاییز و زمستان روی میدهد. به طور کلی استان بوشهر ۶ ماه از سال گرم، دو ماه تقریبا معتدل تا سرد و حدود چهار ماه از سال معتدل تا گرم می باشد. نم موجود در ساحل دما را تا حدودی متعادل می کند اما درصد رطوبت در برخی از ماه ها چنان بالا می رود که به حد اشباع می رسد. در این حالت هوا از فعل انفعال می افتد و هوای دم کرده و کم تحرکی به وجود می آید که اصطلاحا به آن شرجی می گویند.

برسی اقلیمی منطقه بوشهر از لحاظ

دما ، تابش خورشید ، باد ، نزولات جوی و رطوبت
_ بررسی دمای شهرستان بوشهر

_ بررسی میزان رطوبت هوا در شهرستان بوشهر

_ بررسی جهت بادهای غالب و گلبادها در شهرستان بوشهر

_ جهت حرکت باد در شب و روز

_برسی بناهای سنتی شهرستان بوشهرپ

این پروژه شامل 50 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد



 

دانلود پروژه کامل طراحی دانشکده معماری همراه با رندرهای 3dmax


دانلود پروژه کامل طراحی دانشکده معماری همراه با رندرهای 3dmax

این پروژه شامل:

_ پلان مبلمان شده طبقات

_ پلان اندازه گذاری طبقات

_ دوعدد برش طولی و عرضی

_ چهار عدد نما شرقی،غربی،شمالی،جنوبی

_ طراحی سایت پلان

_ دارای ۵ عدد رندر باکیفیت خروجی تریدی مکس

توجه فرمت نقشه ها به صورت اتوکدی میباشد.

 



 

دانلود پروژه کامل خانه فرهنگ


دانلود پروژه کامل خانه فرهنگ

این پروژه شامل:

_ پلان مبلمان شده طبقات

_ پلان اندازه گذاری طبقات

_ دوعدد برش طولی و عرضی

_ دو عدد نما طولی و عرضی

_ طراحی سایت پلان

_دارای ۴ عدد پرسپکتو داخلی اتوکدی

_ دارای ۵ عدد رندر خروجی اسکیچ آب



 

پاورپوینت معرفی انواع مصالح مختلف در سبک سازی ساختمان


پاورپوینت معرفی انواع مصالح مختلف در سبک سازی ساختمان

سبک سازی در ساختمان

صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی به گواهی آمار و ارقام، از لحاظ سرمایه و حجم نیروی انسانی درگیر، بزرگترین صنعت در کشور می باشد رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا که با توجه به بافت جوان نیروی انسانی هر ساله به حدود 600000 واحد مسکونی جدید نیاز است و نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه های عمرانی و کاهشی زمان برگشت زمان سرمایه، سرمایه گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه های سنتی صنعت ساختمان روز به روز بیشتر می شود.

مصالح نوین ساختمانی در سبک سازی ساختمان ها

نیاز و ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت ساخت، افزایش عمر مفید و نیز مقاوم بودن در برابر زلزله را بیش از پیش مطرح کرده است. حل مشکلاتی نظیر زمان طولانی اجرا، عمر مفید کم و یا هزینه زیاد اجرای ساختمان ها نیازمند ارائه راهکارهائی به منطور استفاده عملی از روش های نوین و مصالح ساختمانی جدید جهت کاهش وزن و کاهش زمان ساخت، دوام بیشتر و نهایتاًٌ کاهش هزینه اجراست.
سبک سازی یکی از مباحث نوین در علم ساختمان است که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت میباشد.
روش های سبک سازی ساختمان به طور عمده به دو دسته تقسیم می گردند:
1) سبک کردن اجزای باربر ساختمان
2) سبک کردن سازه ساختمان

انواع مصالح سبک سازه ای

1) بتونی
2) طبیعی
3) صنعتی

بتن سبک را می توان از لحاظ هدف از کاربرد آن به سه دسته کلی تقسیم کرد:

1) بتن سبک سازه ای
2) بتن سبک مورد مصرف در واحد
3) بتن غیر سازه ای ( بتن عایق بندی و جداکننده)

_ معرفی بتن سبک دانه ای

_ معرفی بتن الیافی

استفاده از این تکنولوژی سال‌ها است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه صنعت عمران واقع شده است و از مهمترین روش‌های انبوه‌سازی مسکن به شمار می آید. اما متأسفانه در کشور ما چنان که باید از این فناوری استقبال نشده است و لازم است تا مورد توجه مسئولین ، سیاستگذاران و صنعتگران قرار گیرد
بتن الیافی در حقیقت نوعی کامپوزیت است که با به کارگیری الیاف تقویت کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی و فشاری آن ، فوق‌العاده افزایش می یابد . این ترکیب کامپوزیتی ، یکپارچگی و پیوستگی مناسبی داشته و امکان استفاده از بتن به عنوان یک ماده شکل پذیر جهت تولید سطوح مقاوم پرانحنارا فراهم می آورد. بتن الیافی از قابلیت جذب انرژی بالایی نیز برخوردار است و تحت اثر بارهای ضربه ای به راحتی از هم پاشیده نمی شود . شاهد تاریخی این فناوری، کاربرد کاهگل در بنای ساختمان است.

معرفی بتن بدون ریز دانه

با حدف ریز دانه ها از مخلوط به طوریکه تعداد زیادی حفره های درونی در بتن ایجاد شود در این موارد معمولاً درشت دانه های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بتن بدون ریز دانه شناخته می شود.
مصالح سازه ای طبیعی:
چوب: چوب از جمله مصالحی سبک سازه ای که تجربه های موفقی در اکثر کشورهای جهان داشته است.
الف) مصالح چوبی:
چوب به عنوان یکی از مصالح ساختمانی دارای چند خاصیت با ارزش است. مقاومت نسبی بالا مقدار چگالی کم و رسنانایی که در عین حال چوب چندین نقطه ضعف نیز دارد. در مقطع عرض دارای خواص متفاوت از جهات مختلف دارد. هم چنین چوب دارای قابلیت پوسیدن و اشتعال است.

معرفی چوب های ورقه ای

اغلب این ورقه ها به صورت روکش برای سطح تخته های مصنوعی مثل نئوپان و تیر استفاده می شود چوب های مصرفی شامل تخته چند لایی: مزایای آن کم کردن پدیده هم کشیدگی و وا کشیدگی است.
تخته خرده چوب ( نئوپان 9 تخته فیبرهای صفحات چوب سیمان):

معرفی کانتکس

از این محصول برای ساخت دیوار سقف کاذب و مانند این ها استفاده می شود. کانتکس از مصالحی است که عایق حرارت و صوت در برابر آتش سوزی است و به راحتی بر روی تیرهای آهنی و چوبی و تیرچه های بتنی قابل نصب است.

مزایا کانتکس در ساختمان

کاربرد کانتکس ها در ساختمان سازی

روش های مختلف اجرای کانتکس

معرفی سقف آندولین

سقف پوشی است موج دار متشکل از الیاف گیاهی و مواد شیمایی و مصنوعی اشباع شده می باشد.
در اروپا سابقه ای شصت ساله دارد و با پیشرفت تکنولوژی دائما روز آمد شده است. در حال حاضر این محصول در اقصی نقاط جهان، انواع ساختمانهای مختلف شامل ساختمانهای مسکونی، بیمارستانها، مدارس، کارخانجات، انبارها و ساختمانهای بخش کشاورزی و دامداری را به میزان دهها میلیون مترمربع پوشش می دهد.

مزایای منحصر به فرد سقف های آندولین

معرفی تخته های گلوکام

نتیجه گیری:

چوب از جمله مصالح سبک سازه ای می باشد که تجربه های موفقی در اکصر کشور های دنیا اشته است. بسیاری از بناهای چوبی در سراتاسر دنیا در برابر عوامل مختلف محیطی از جمله شرایط اقلیمی و نیروهای جانبی از جمله زلزله و باد مقاومت و پایداری بسیار خوبی از خود نشان دادند. در هر صورت مشکلات پایه ای در زمینه استفاده از این نوع مصالح سبک علی الخصوص در زمینه سازه ای وجود دارد. هر چند که سایر کشورها تجربه های موفقی در زمینه استفاده از این نوع مصالح داشته اند.

معرفی مصالح سبک صنعتی

یکی از روشهای سبک سازه ای ساختمان کاهش وزن تیغ ها و بار مرده داخلی نباشد.
مصالح سبک صنعتی به دو دسته تقسیم می شود:
نقش سازه ای:
نقش سازه ای به سه دسته تقسیم می شود:
الف) سقف دال
ب) سقف تیرچه کرمیت
ج)3D Panel

سیستم پانلهای سه بعدی

سیستم پانلهای سه بعدی اولین بار در سال 1967 توسط شخصی به نام ویکتور وایزمن در کالیفرنیای آمریکا به ثبت رسید.
شرکتهای متعددی در جهان به ساخت این پانلها و اجرای ساختمانهای پانلی مبادرت ورزیده اند از سوی آن شرکتها کارهای آزمایشگاهی و مطالعات نظری متعدد در مؤسسات تحقیقاتی مختلف برای مستند سازی و تهیه مدارک فنی مربوط به طراحی و اجرا انجام شده است اکثر مدارک فنی مذکور به صورت مدارک انحصاری برای شرکتهای مذکور درآمده و صرفاً برای تولیدات آن شرکت قابل استفاده است به همین دلیل تا کنون آیین نامه مدونی از این سیستم ساختمانی در ادبیات فنی جهانی ملاحظه نمی شود.

مشخصات فنی پانلهای سه بعدی

محاسن استفاده از پانلهای سه بعدی در ساخت

مزایای استفاده از دیوارهای سه بعدی

مراحل اجرائی سیستم پانلهای سه بعدی

معرفی بلوک سقفی پلی استایرن

مزایای استفاده از بلوکهای سقفی پلی استایرن :

1 – امکان جایگزینی یک عدد بلوک 2/5kg پلی استایرن به جای ده عدد بلوک سفالی با وزن 120kg
2 – 25% صرفه جویی در هزینه فنداسیون و اسکلت با در نظر گرفتن وزن کم بلوکها
3 – صرفه جویی در مصرف تیرچه به علت عرض مناسب بلوکها
4 – قابلیت اجرای عالی گچ و خاک بدون نیاز به رابیتس و توری با توجه به شیارهای تحتانی بلوکها
5 – عدم وجود پرت و ضایعات در حمل و نقل به طبقات
6 – سرعت و سهولت در اجرای سقف (با توجه به جایگزینی یک عدد بلوک 5/2کیلویی به جای ده عدد بلوک 12کیلویی زمان اجرا تا 70% کاهش می یابد )

معرفی پانل تک

معرفی پانل تک HP

معرفی پانل های سقف

معرفی پانل پاگرد

معرفی پله های پیش ساخته

مشخصات اصلی D3 پانل

این فایل دارای 189 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

معرفی کامل گنبد سلطانیه زنجان


معرفی کامل گنبد سلطانیه

پیشینه شهر سلطانیه:
شهر سلطانیه در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر زنجان و در 54 کیلومتری ابهر قرار دارد. این محل طبق کتیبه‎هائی که از پادشاهان آشور بدست آمده، در قرن هشتم قبل از میلاد محل سکونت طایفه جنگاور (ساکاراتیها) بوده و در عهد فرمانروایان ماد به اسم «اریباد» خوانده می‏شده است و پارتها آنرا به نام نخستین پادشاه خود «ارساس» نامیدند (برای اثبات مطالب فوق‏الذکر مدارک متقنی در دست نیست). از تاریخ سلطانیه تا حمله مغول اطلاع دقیقی در دست نیست. لیکن لازم به تذکّر است تا پیش از تسلط مغول سلطانیه به نام «نیزآگامبی» و «شرویاز» معروف بوده است.

بنای تاریخی گنبد سلطانیه در نزدیکی زنجان واقع شده ، دشتی که گنبد در آن قرار دارد حدود 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد . ساخت بنای عظیم سلطانیه در بین سالهای 675 الی 685 هجری قمری صورت می پذیرد و به عبارت دیگر کار ساختمان آن به مدت 10 سال به طول انجامید . قصد از بنای چنین گنبد با شکوهی آن بود تا مرقد مطهر حضرت علی (ع) را به آنجا منتقل سازند ، علت این کار شیعه شدن سلطان محمد خدا بنده و گرایش او به حضرت علی بود ، شاید به اعتباری گنبد سلطانیه را بتوان اولین اثر هنری شیعه در کشور ایران دانست . بعد از اتمام بنا به علت مخالفت علماء دین با این عمل ، سلطان محمد از انجام این کار منصرف شد .

نزدیکی شهرستان زنجان ، دشت سرسبزی در میانه فلات ایران ، آرمیده است. ارگی با شکوه ، با آرامگاه رفیع که اکنون سومین گنبد بلند جهان است.گنبد سلطانیه، که اولین و عظیم‌ترین گنبد آجری جهان است.
این بنا توسط سلطان محمد خدابنده یا اولجایتو در طول سیزده سال بنا گردیده است. گنبد سلطانیه بنایی احداث شده در ارگ شهر یا کهن‌دژ سلطانیه پای‌تخت اولجایتو حاکم سلسله‌ی ایلخانان بوده است. مساحت این کهن‌دژ هجده هکتار بوده و توسط دیواری که مشخصه‌ی شهرهای قدیم بوده، احاطه می‌شده است.
گنبد سلطانیه مرتفع ترین بناى جهان بوده و هم اکنون نیز یکى از عظیم ترین بناهاى تاریخى جهان به شمار مى رود . این بنا قسمتى از مجموعه عظیمى است که به ابواب البر مشهور بوده و شامل دارالشفاء ، بیت القانون ، بیت الحکمه ، دارالیاده و … این بنا در قوم هم کف با فضاهایجانبى آرامگاه داراى پلان مربع مستطیل بوده و ادامه مجموعه در طبقات هشت ضلعى متمایل به منتظم است
این گنبد از سه فضاى گنبد خانه ، تربت خانه ،سردابه تشکیل شده و از نظر حجمى و ترکیب فضا این بنا با معمارى هیچکدام از مقابر اسلامى ایران مطابقت ندارد در حالیکه این وضعیت را مى توان با آئین تدفین مغول که در دو مرحله انجام مى گرفت ، مطابقت داده و آن را با معمارى ترکیبى از مراسم تدفین مغول تبیین نمود.باتوجه به این طرز تفکر گنبد خانه محل عزادارى به جسد ، سردابه محل نگهدارى و تدفین جسد وتربت خانه فضاى مسقف بالاى سردابه مى باشد

این فایل داری 27 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 

 
 


 

معرفی کامل گنبد سلطانیه زنجان
انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

دانلود پروژه طراحی کامل هتل چهار ستاره همراه با رندر 3dmax


دانلود پروژه طراحی کامل هتل چهار ستاره همراه با رندر ۳max

این فایل شامل:

_ پلان مبلمان شده طبقات(پلان زیرزمین الی طبقه هفتم)

_ دارای چهار عدد برش مبلمان شده

_ دارای دو عدد برش مبلمان شده طولی و عرضی

_ طراحی سایت پلان

_ دارای فایل سه بعدی به صورت فرمت اتوکدی

_ دارای ۸ عدد رندر با کیفیت خارجی میباشد.



 

دانلود پروژه طراحی کامل هتل با رویکرد احیای کاروانسرا همراه با رندر 3dmax


دانلود پروژه طراحی کامل هتل با رویکرد احیای کاروانسرا همراه با رندر ۳dmax

این فایل شامل:

_ پلان مبلمان شده طبقات(پلان همکف و پلان طیقه اول)

_ دارای چهار عدد برش مبلمان شده

_ دارای دو عدد برش مبلمان شده طولی و عرضی

_ طراحی سایت پلان

_ دارای فایل سه بعدی به صورت فرمت تریدی مکس

_ دارای 10 عدد رندر با کیفیت خارجی میباشد.

_ دارای 4 عدد رندر با کیفیت داخلی

_ توجه تمام نقشه های این پروژه به صورت فرمت اتوکدی قابل ویرایش میباشد.

 



 

دانلود پاورپوینت معرفی کامل معماران معاصر ایران


دانلود پاورپوینت معرفی کامل معماران معاصر ایران

_حسین امانت

متولد ۱۳۲۱

فراغت از تحصیل ۱۳۲۵ از دانشگاه تهران

اقامت در ونکوور کانادا

پایه گذار شرکت بین المللی آرک دیزاین در کانادا



فعالیتهای حرفه ای:



برج شهیاد (آزادی)

پروژه دانشگاه صنعتی شریف

ساختمان میراث فرهنگی کشور

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

خانه امانت -اصفهان(مرکز پزشکی تامین اجتماعی)

موزه پاسارگاد شیراز

سفارت ایران در بیجینگ چین

کتابخانه مرکزی دانشگاه ارتباطات، چین

کتابخانه مرکزی دانشگاه سیچوان چین



_ هوشنگ سیحون

متولد ۱۲۹۹

درجه مهندسی معماری از دانشکده هنرهای زیبا ۱۳۲۳

دیپلم معماری از دانشکده بوزار پاریس ۱۳۲۸

دانشیار و استاد دانشگاه تهران و ریاست دانشکده هنرهای زیبا تا ۱۳۴۷

فعالیت در زمینه های: معماری، علمی، نقاشی، سرامیک، گلیم و کروکیهای معماری



فعالیتهای حرفه ای:

سال‌های ۱۳۲۸ – ۱۳۳۳،

ساختمان پست فشار قوی، ساختمان اداری مرکز برق،

دفتر هوشنگ سیحون و خوابگاه‌ها و گاراژهای آتش‌نشانی

در تهران و ساخمان آرامگاه بوعلی در همدان.

سال‌های ۱۳۳۲ – ۱۳۳۵

سازمان نقشه‌برداری کل کشور (جاده قدیم کرج)،

آرامگاه نادر (مشهد)، کارخانه یخ‌سازی و ریسندگی

کورس (جاده شهر ری)، کارخانه کانادادرای (خیابان آزادی)،

پرورشگاه کودکان (خیابان ولیعصر)،

سینما آسیا (خیابان جمهوری)

سال‌های ۱۳۳۵ – ۱۳۴۰



_ کامران دیبا

متولد ۱۳۱۷ تهران

فارغ التحصیل دانشگاه معماری هوارد، واشنگتن۱۹۶۳

فوق لیسانس جامعه شناسی

فعالیت در ایران: معمار، مدرس دانشگاه، نقاش و سازمانده

برنامه های اجتماعی ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۷

برنده جایزه آقاخان برای طرح شهرک شوشتر



فعالیتهای حرفه ای:

موزه هنرهای معاصر

فرهنگسرای نیاوران

پارک شفق ( یوسف آباد)

دانشگاه جندی شاپور

شهر جدید شوشتر

طراحی شهرک کلمبیا بین واشنگتن و بالتیمور

اردوگاه تابستانی کودکان پرورشگاهی در شهسوار

مرکز اداری شهر اصفهان

طراحی ویلا در آمریکا و اسپانیا



_نادر اردلان

متولد ۱۳۱۸ تهران

سفر به آمریکا در ۷ سالگی و ۱۸ سال تحصیل در آنجا

آغاز کار با شرکت S.O.M. در سانفرانسیسکو

همکار عالیرتبه دفتر مهندسی فرمانفرمائیان از سال ۱۳۴۱

موسس شرکت ماندالا ۱۹۷۲



فعالیتهای حرفه ای:



مرکز مطالعات مدیریت هاروارد

دانشگاه بو علی سینا، همدان

ساختمان اداری گروه صنعتی بهشهر

اسکله الشرق کویت

همکاری در طراحی استادیوم و مجموعه ورزشی آزادی تهران

مشارکت در طرح در برج سامان

همکاری در طراحی موزه هنرهای معاصر تهران



_ بهرام شیردل



_ سید هادی میرمیران



متولد ۱۳۲۳ قزوین

فارغ التحصیل معماری دانشکده هنرهای زیبای تهران ۱۳۴۷

موسس و مدیر عامل مهندسین مشاور نقش جهان پارس

دارای نشان عالی فرهنگ و هنر

در فروردین ۱۳۸۵ بر اثر بیماری درگذشت



۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷:

سرپرست کارگاه معماری واحد طراحی و شهرسازی شرکت ملی ذوب آهن

طرحهای مجموعه های مسکونی، عمومی و طرحهای شهری در پولادشهر،زیراب و زرندنو



۱۳۵۷-۱۳۶۷:

سرپرست واحد طراحی شرکت خانه سازی ایران

سرپرست واحد طراحی اداره کل مسکن و شهرسازی

تهیه طرح جامع اصفهان



_ عبدالعزیز فرمانفرمائیان

پدر مهندسین مشاور ایران

بنیانگذار اولین دفتر معماری با مقیاس بین المللی در ایران

فارغ التحصیل از دانشکده بوزار پاریس در اوایل دهه ۱۳۳۰



فعالیتهای حرفه ای دفتر عبدالعزیز فرمانفرمائیان و همکاران

موزه فرش تهران

نقشه جامع تهران

دو برج سامان

چهار برج ونک پارک

کاخ نیاوران

کاخ مادر سعدآباد

کاخ پرنس خالد در ریاض عربستان

بیش از ۱۰۰ خانه مسکونی

ترمینال حجاج و ترمینال مسافری ۱۰۰۰۰ متری فرودگاه مهرآباد



_ فزهاد احمدی

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی دانشگاه تهران ۱۳۵۶

عضوهیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی



فعالیت های حرفه ایی فرهاد احمدی



مرکز نمایشهای آئینی تهران ۱۳۸۲

ساختمان اداری فرشته ۱۳۷۸

شهر کتاب میدان آرژانتین ۱۳۷۷

مرکز فرهنگی اصفهان ۱۳۶۷

مرکز فرهنگی دزفول ۱۳۶۵

سفارت ایران در سوئد ۱۳۸۰

اقامتگاه سفیر ایران در کره ۱۳۷۸

خانه جوان عظیمی تهران ۱۳۷۱

مرکز فرهنگی و تجاری کرمان ۱۳۷۰

توسعه و باغسازی باغ تاریخی شاه گلی تبریز ۱۳۶۸

مرکز فرهنگی تبریز ۱۳۶۸



_ کامران صفامنش

متولد ۱۳۲۵ تهران

اخذ مدرک فوق لیسانس با درجه ممتاز و تقدیر کتبی از دانشکده معماری دانشگاه تهران

فوق لیسانس طراحی شهری وکاربرد کامپیوتر در معماری از دانشگاههای کالیفرنیا، برکلی UCLA

مدرس معماری و طراحی شهری از سال ۱۳۶۷ در دانشگاههای تهران، علم و صنعت و آکسفورد انگلستان


فعالیت های حرفه ایی کامران صفامنش:

بیش از ۲۰ سخنرانی در مورد مسائل معماری و شهرسازی و مرمت در مجامع علمی، دانشگاهها و موسسات مطالعاتی (SOAS) داخل و خارج از جمله دانشگاه آکسفورد انگلستان، هاروارد، کالیفرنیا و دانشگاه مطالعات آسیایی – آفریقایی لندن، موزه آشمولیوم انگلستان و موزه بروکلین

ارائه بیش از ۴۰مقاله در موضوعات معمارى و شهر و طراحى شهرى



انجام ۳طرح تحقیقاتى درباره شهر تهران

تألیف ۶طرح پژوهشى به صورت مدون و آماده چاپ از جمله تاریخ شهر تهران، زمینه ارزشگذارى و حفاظت آثار تاریخى در ایران، معابر تهران، باغ فرمانیه و باغ سفارت ایتالیا



شرکت در ۱۱مسابقه مختلف در داخل و خارج از کشور در زمینه معمارى و طراحى شهرى از جمله مسابقه خانه مولانا، طرح کتابخانه ملى ایران و مسابقه بین المللى سمرقند و …


_ علی اکبر صارمی

فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای تهران ۱۳۴۷

هفت سال تحصیل در آمریکا از ۱۳۴۹

تحت تعلیم و تاثیرات لوئی کان در دانشگاه پنسیلوانیا

فعالیت در مهندسین مشاور تجیر به همراه جواد بنکدار و صمد بلوچ



فعالیت های حرفه ایی علی اکبر ضارمی:

خانه افشار، عباس آباد، ابراهیمی،… تهران

همکاری با دفتر سردار افخمی در طراحی ساختمان دانشگاه صنعتی اصفهان

طرح ساختمان فرهنگستان ها

ساختمان وزارت آموزش و پرورش

تالار گرد همایی کرمانشاه

طرح بانک توسعه صادرات

مرکز تجاری و موزه تبریز

تالار اجتماعات انستیتو پاستور

هنرستان تجسمی کرج

سفارت ایران در تیرانا، آلبانی

ساختمان بلور تبریز


_ بهروز احمدی

متولد ۱۳۲۵ تهران

فارغ التحصیل معماری دانشکده هنرهای زیبا ۵۲۱۳

رئیس هیئت مدیره مهندسین مشاور شارستان


_ یوسف شریعت زاده

متولد ۱۳۰۹

تحصیل دردانشکده هنرهای زیبا از۱۳۲۸ تا ۱۳۴۲


فعالیت های حرفه ایی یوسف شریعت زاده

بیمارستان ژاندارمری ۱۳۳۷

وزارت کار و امور اجتماعی ۱۳۳۹

تراکتورسازی تبریز

ساختمان چاپ اسکناس بانک مرکزی

سینما ریولی (صحرا)۱۳۴۱

بیمارستان تامین اجتماعی

بیمارستان لبافی نژاد

مجتمع ماشین سازی تبریز

مجتمع های مسکونی و ورزشی در تبریز و قزوین

ساختمان روزنامه اطلاعات تهران



این فایل دارای ۵۰ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

دانلود نقشه کامل مجتمع فرهنگی و آموزشی و درمانی همراه با رندرهای 3dmax


دانلود نقشه کامل مجتمع فرهنگی آموزشی و درمانی همراه با رندرهای ۳dmax
پلان مبلمان شده طبقه زیر زمین
پلان مبلمان شده طیقه همکف
پلان مبلمان شده طبقه اول
طراحی سایت پلان
پلان آکس بندی
چهار عدد پرسپکتیو به صورت اتوکدی
نمای شمالی
نمای جنوبی
نمای غربی
نمای شرقی
برش A-A
برش B-B
دارای ۵ عدد رندر با کیفیت خارجی از حجم مجموعه

توجه: نقشه های موجود در این فایل دارای فرمت اتوکدی و قابل ویرایش نیز میباشند.

توجه: برای دانلود رساله مجتمع فرهنگی آموزشی درمانی اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

دانلود رساله معماری خانه شعر و ادبیات


دانلود رساله معماری خانه شعر و ادبیات

تاریخچه وتعریف

ادبیات یا سخنگان به مجموعه سخن‌های انسانی که در قالب‌های گفتاری، نوشتاری و یا دیگر قالب‌ها گرد آمده باشند گفته می‌شود. ملت‌ها و تیره‌ها همانگونه که دارای نهادها، مکتب‌های فلسفی یا دوران‌های تاریخی هستند می‌توانند دارای ادبیات نیز باشند. در باور همگانی ادبیات یک تیره یا ملت برای نمونه مجموعه متن‌هایی است که آثار ماندگار و برجسته پیشینیان و امروزگاران آن تیره و ملت را تشکیل می‌دهند. یکی از طبقه‌بندی‌های مشهور و پرکاربرد متن‌های ادبی، طبقه‌بندی دوگانه‌ایست که بر اساس آن متن‌ها به دو گونهٔ اصلی شعر و نثر تقسیم می‌شوند. این طبقه‌بندی سنت دیرینه‌ای در زبان فارسی و ادبیات جهان دارد. سخنوران و فیلسوفان از دیرباز در پی پررنگ کردن خط ظریف میان این دو و ارایهٔ تعریفی فراگیر و تمیزدهنده از شعر و نثر بوده‌اند.
ادب واژه‌ای است معرب از فارسی.[۱]
این واژه از دیدگاه واژه‌شناسان به معنی ظرف و حسن تناول آمده‌است.[۲] برخی نیز در فارسی، ادب را به معنی فرهنگ ترجمه کرده‌اند و گفته‌اند که ادب یا فرهنگ همان دانش می‌باشد و با علم فرق چندانی ندارد. [۳]
اما ادب در معنی اصطلاحی آن از دیدگاه ادبای قدیم کمی مختلف است. بعضی آن را فضیلت اخلاقی[۴]، برخی پرهیز از انواع خطاها[۵] و برخی آن را مانند فرشته‌ای دانسته‌اند که صاحبش را از ناشایستی‌ها باز می‌دارد.
پا نویس :
1- دهخدا، علی‌اکبر، لغت‌نامه فارسی، زیر نظر دکتر محمد معین و دکتر سید جعفر شهیدی، تهران، انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۴۵
2- فیروزآبادی، محمد بن یعقوب، قاموس
3- فروغی، ذکاالملک، تاریخ ادبیات
4- معیاراللغه، ج ۱، ص ۶۱
5- هاشمی، احمد، جواهرالادب، ص ۸
اما علم ادب (ادبیات) یا سخن‌سنجی در دیدگاه پیشینیان اشاره داشته‌است به دانش آشنایی با نظم و نثر از جهت درستی و نادرستی و خوبی و بدی و مراتب آن. اما برخی ادیب را کسی می‌دانستند که عالم بر علوم نحو، لغت، صرف، معنی، بیان، عروض، قافیه و فروع باشد و برخی خط، قرض‌الشعر، انشا، محاضرات و تاریخ را هم جزو آن‌ها دانسته‌اند.
یکی از تعریف‌های جامع از علم ادب را احمد هاشمی در کتاب جواهرالادب آورده‌است. وی این علم را شامل چهار رکن دانسته که به این شرح هستند:
۱. قوای فطری و عقلی: که شامل هوش، خیال، حافظه، حس و ذوق می‌شود.
۲. قوانین و اصول نظم و نثر و حسن تألیف و انواع انشا و شعر و فنون سخن‌رانی.
۳. مطالعهٔ آثار شیواسخنان و پژوهش کامل در جرئیات آن‌ها.
۴. کوشش بسیار در جهت تسلط بر سبک‌های ادبای قدیم و پیروی از زبان‌آوران و شیواسخنان در حل و عقد نظم و نثر.
واژهٔ ادبیات بسته به این که چه کسی آن را به کار ببرد معانی متفاوتی می‌یابد. ادبیات را می‌توان برای اشاره به هر نوع مدرک نمادین مانند تصویر نیز استفاده کرد. به بیان بهتر این اصطلاح را می‌توان برای اشاره به هر نوع مجموعه‌ای از حروف استفاده کرد. امام جعفر صادق فیلسوف و دانشمند مسلمان، ادبیات را به این شکل توصیف کرده‌است: «ادبیات، لباسی است که شخص بر تن گفته‌ها و نوشته‌های خویش می‌کند تا آن را زیباتر جلوه دهد». او می‌افزاید که ادبیات برشی از زندگی است که به آن معنا و جهت داده و بر اساس دید مخاطب تفسیری هنری از جهان را ارائه می‌دهد. بارها رخ داده‌است که متونی که ادبیات را می‌سازند این مرزها را شکسته‌اند. رومان جاکوبسون که یک فرمالیست روسی است ادبیات را «خشونتی سازمان‌یافته بر علیه گفتار عادی» توصیف می‌کند و به این شکل می‌خواهد انحراف ادبیات از ساختار محاوره‌ای و روزمره از کاربرد واژه‌ها را نشان دهد. داستان‌های مصور، ابرمتن‌ها و نقاشی‌های غارها هر کدام در زمان خود مرزهای ادبیات را گسترش بیشتری داده‌اند.
مردم غالباً بین ادبیات و آثار مکتوب دیگر تفاوت قائل می‌شوند. اصطلاحات «تخیل ادبی» و «شایستگی ادبی» غالباً به منظور تشخیص آثار ادبی از یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً تقریباً تمام انسان‌های باسواد دنیا آثار چارلز دیکنز را در زمرهٔ «ادبیات» تلقی می‌کنند در حالی که برخی از منتقدین، آثار جفری آرچر را شایستهٔ گنجانده شدن تحت عنوان «ادبیات انگلیسی» نمی‌دانند. گاهی اوقات ممکن است منتقدان برخی از آثار را به دلایلی همچون سطح پایین دستور زبان و نحو، داشتن خط داستانی باورنکردنی یا گسیخته و یا داشتن شخصیت‌های متناقض یا غیرقابل‌باور از زمرهٔ آثار ادبی حذف کنند.

شعرچامه

سخنی است موزون که دارای نظم و قافیه باشد، اگر چه برخی، قافیه را از شرایط شعر نمی‌دانند. شعر به شدت بر تشبیه ادبی، مراعات نظیر و استعاره تأکید دارد؛ وزن اشعار ممکن است شامل الگویی از تکیه‌ها (وزن تکیه‌ای) یا الگویی از هجاهای ناهم‌طول بوده (وزن عروضی) و یا از قافیه استفاده نکند. به سادگی نمی‌توان شاعری (چامه‌سرایی) را توصیف کرد. با این حال به طور کلی شعرسرایی به عنوان یک گونهٔ ادبی استفادهٔ زیادی از مشخصات شکلی نوشتاری و گفتاری واژه‌ها مستقل از معنی آن‌ها می‌کند. وزن، بر هجاها و ریتم کلام وابسته است؛ قافیه و واج‌آرایی وابسته به صدای واژه‌ها هستند.
احتمالاً شعر کهن‌تر از دیگر قالب‌های ادبی است: نخستین نمونه‌های ادبی شناخته‌شده حماسهٔ سومری گیلگمش (۲۷۰۰ پیش از میلاد)، بخش‌هایی از انجیل، آثار به جا مانده از هومر (مانند ایلیاد و اودیسه) و حماسه‌های هندی رامایانا و مهابهاراتا هستند. در فرهنگ‌هایی که بیشتر بر سنت‌های شفاهی تأکید دارند مشخصات شکلی شعر غالباً کارکرد یادآوری دارند. برخی از متون مهم مانند متون حقوقی، اخلاقی یا نسب‌نامه‌ها نیز ممکن بود در ابتدا به شکل نظم سروده می‌شدند.
برخی از گونه‌های شعر از اشکال خاصی مانند هایکو یا غزل استفاده می‌کنند. یک قطعه هایکوی سنتی که به زبان ژاپنی نوشته شده باشد به احتمال زیاد به نوعی به طبیعت ربط دارد و شامل هفده اونجی (هجا) است و در سه خط و گروه‌های پنج، هفت و پنج‌تایی تقسیم شده و دارای یک کیگو (واژه‌ای نشانگر فصل سال) است.
زبان و سنت، برخی هنجارها را دیکته می‌کنند: شعر فارسی همیشه وزن دارد، شعر یونانی به ندرت دارای وزن است، شعر فرانسوی و ایتالیایی غالباً وزن دارند و شعر انگلیسی و آلمانی را می‌توان به هر دو شیوه سرود. در برخی زبان‌ها از جملات دراز و در برخی از جملات کوتاه استفاده می‌شود. برخی از این قراردادها به دلیل آسانی گنجاندن واژگان و قواعد یک زبان خاص در ساختارهای شعری است. برای مثال برخی از زبان‌ها نسبت به دیگر زبان‌ها دارای واژگان موزون‌تری هستند و یا دارای واژگان بلندتری هستند. برخی از قراردهای ساختاری در نتیجهٔ رخدادهای تاریخی به وجود آمده‌اند به این شکل که بسیاری از گویشوران یک زبان، شعر خوب را با کارهای یک شاعر زبردست یا مردمی مقایسه کنند.
آثاری که برای تئاتر نوشته می‌شدند به طور سنتی در منظوم بودند. امروزه به جز اپرا و نمایش‌های موزیکال، دیگر آثار به ندرت به زبان شعر اجرا می‌شوند. با این حال ممکن است برخی ادعا کنند که حتی امروز نیز زبان نمایشی، ذاتاً شاعرانه‌است.

نثر

نوعی نگارش است که به هیچ گونه ساختار شکلی (به جز دستور زبان ساده) پایبند نیست؛ در متون منثور، اجباری در زیبا گفتن یا استفاده از واژگان زیبا وجود ندارد. با این حال نثر را نیز می‌توان به شکل زیبا نوشت، اما در این گونهٔ ادبی از شکل ظاهری واژه‌ها (وزن یا واج‌آرایی) استفادهٔ کمتری می‌شود و به جای آن‌ها از سبک، جایگذاری یا گنجاندن تصویر سود برده می‌شود. با این وجود نمی‌توان به دقت تمایز نثر با شعر را مشخص کرد. برای مثال در سجع که خود نوعی نثر است، در پایان دو جمله که به دنبال هم می‌آیند باید دو واژهٔ یکسان یا هم‌وزن آورده شود. این حالت، نوعی وزن و زیبایی شاعرانه به متن منثور می‌دهد.

مقاله

مقاله، شامل بحثی است دربارهٔ یک موضوع خاص از دیدگاه نویسندهٔ آن. میشل دو مونتین و چارلز لمب از برجسته‌ترین مقاله‌نویسان بوده‌اند.
گونه‌های ادبی که ممکن است در مقاله‌ها مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از:
خاطرات، که زندگی شخصی نویسنده را از دیدگاه شخصی وی بیان می‌کند.
رساله (نامه)، که غالباً به شکل رسمی یا تعلیمی نوشته می‌شوند. مانند نامه‌های عین‌القضات همدانی

داستان

داستان روایی (نثر روایی) غالباً از نثر برای بیان رمان، داستان کوتاه، رمان تصویری و امثال آن استفاده می‌کند. نمونه‌های منفرد این نوع داستان در طول تاریح وجود داشته‌اند اما تنها در سده‌های اخیر به شکل منظم و مجزا نوشته شدند. برای دسته‌بندی داستان‌های منثور غالباً از اندازهٔ آن‌ها استفاده می‌کنند. هر چند که این محدوده‌ها دلخواه است اما قراردادهای نشر مدرن محدوده‌های زیر را تعیین کرده‌اند:
مینی‌ساگا نوعی داستان کوتاه است که باید دقیقاً شامل ۵۰ واژه باشد.
داستان برق‌آسا نوعی داستان منثور است که زیر هزار کلمه دارد.
داستان کوتاه نوعی داستان منثور است که بین ۱۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ واژه در بر دارد (اما معمولاً بالای ۵۰۰۰ واژه دارد). این نوع داستان ممکن است دارای ساخت روایی نباشد.
رمان کوتاه (نوولا) داستانی است که بین ۲۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ واژه را در بر داشته باشد.
رمان نوعی داستان است که بیش از ۵۰،۰۰۰ واژه دارد.
فصل اول : گذری بر ادبیات وشعر………………1
1-1-ریشه شناسی وتعریف……………………..2
1-2-شعر………………………………….4
1-3-نثر………………………………….5
1-4-مقاله………………………………..5
1-5 -داستان………………………………6
1-6-رمان…………………………………6
1-7- آثارمنثور دیگر……………………….7
1-8-نمایشنامه…………………………….8
1-9-ادبیات شفاهی………………………….9
1-10-دیگرگونه های روایی……………………9
1-11-نظریه ادبی………………………….10
1-12-گونه های ادبی……………………….10
1-13-آرایه های ادبی………………………10
1-14-نقد ادبی……………………………11
1-15-شعرکهن فارسی………………………..11
1-15-1-تاریخچه شعر کهن فارسی………………11
1-15-2-انواع شعر کهن فارسی………………..13
1-16-شعر نو فارسی………………………..14
1-16-1-اهمیت شعر…………………………14
1-16-2-احساس واندیشه وتخیل………………..16
فصل دوم:تحولات وجریان های شعروادبیات معاصر ایران…………………………………..18
2-1 -تحولات شعر معاصر……………………..19
2-1- 1-تحولات شعر معاصرفارسی……………….19
2-1-2-تحولات سرشت وجایگاه شعر پس از مشروطیت …19
2-1-3-تبدیل شغل به رسالت………………….19
2-1-4-تبدیل من شخصی به من اجتماعی………….21
2-1-5-تبدیل مخاطب خاص به مخاطب عام ………..21
2-1-6-تاثیر ویژگیهای بومی و اقلیمی ………..22
2-1-7-شاعران بزرگ پس از مشروطه…………….22
2-2-تحول در شعر امروز…………………….22
2-3-زنان شاعر……………………………25
2-4-نشر دفترهای شعر………………………25
2-5-تاثیر فرمالیسم بر ادبیات معاصر ایران……30
2-5-1-آشنایی زدایی در ادبیات معاصر ………..36
2-5-2-جلوه های آشنایی زدایی در اشعار دکتر شفیعی کدکنی…………………………………..38
2-6-رمانتیسم،اصول آن ونفوذآن در شعر معاصرایران41
2-7-شعر(موج نو)وشعر (حجم گرای)معاصر فارسی ….57
2-7-1-تاریخچه …………………………..59
2-7-2-اصطلاح موج نو،سرآغازووجه تسمیه آن …….60
2-7-3-زمینه هاو عوامل پیدایش جریان موج نو و شعر حجم گرا ………………………………..62
2-7-4-اصطلاح حجم گرایی؛سرآغاز ووجه تسمیه آن….66
2-7-5-ویژگی های شعر موج نو و شعر حجم گرا …..68
2-8-جریان سمبولیسم اجتماعی در شعر معاصر ایرا..76
2-8-1:تاریخچه……………………………76
2-8-2-سمبولیسم در معنی اصطلاحی وخاص ………..78
2-8-3-اصول وویژگی های مکتب سمبولیسم ……….79
2-8-4-شباهت ها وتفاوت های جریان شعر سمبولیسم اجتماعی فارسی و مکتب سمبولیسم………………….80
2-8-3-جامعه گرایی……………………….82
2-8-4-نماد گرایی………………………..84
2-8-5-نتیجه گیری………………………..89
2-9-پست مدرنیسم وشعر معاصر ایران………….91
2-9-1:تاریخچه…………………………..92
2-9-2-نسبت شعر پست مدرنیستی ایران وبافت فرهنگی جامعه ایران…………………………….95
2-9-3-جریان شعری پست مدرن………………..97
2-9-4-ویژگی های کلی جریان شعری پست مدرن …..99
2-9-5-تخیل…………………………….102
2-9-6-ساختمان………………………….103
2-9-7-موسیقی…………………………..104
2-9-8-زبان…………………………….106
2-10-بررسی ادبیات سیاسی ایران در دوره پهلوی اول………………………………….109
2-10-1-کودتای سوم اسفند 1299وبر آمدن رضاشاه……………………………….109
2-10-2-ویژگی های کلی ادبیات در فاصله سالهای 1320-1290…………………………….114
2-10-3-شعر سیاسی در سال 1320-1299……….117
2-10-4-وضعیت ادبیات داستانی در دوره پهلوی اول …………………………………….124
فصل سوم:بررسی نمونه¬های موردی…………..132
موزه ادبیات در مارباخ………………..133
فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران…….138
خانه ادبیات افغانستان…………………141
فصل چهارم: مکان طراحی و شناخت بستر طراح…142
4-1 -1-بررسی موقعیت جغرافیایی استان فارس..143
4-1-2 – بررسی موقعیت جغرافیایی شهر شیراز..143
4-1-3-مشخصه های جغرافیایی شهر شیراز ……144
4-1-4 – مشخصه های ارتفاعی شهر شیراز…….145
4-1-5 -مشخصه های اقلیمی شهر شیراز ……..145
4-2 -تحلیل شرایط اقلیمی (آب و هوا و دما)..146
4-2-1- آب و هوا………………………146
4-4-2 -رطوبت و بارندگی………………..146
4-4-3 -دما…………………………..147
4-4-4-رطوبت………………………….148
4-4-5 -بارندگی……………………….150
4-4-6 -باد…………………………..151
4-4-7- لرزه خیزی……………………..152
4-5- انتخاب سایت……………………..153
4-5 -1-معرفی سایت ها………………….153
4-5-2-راهنمای انتخاب سایت …………….156
4-5-4-ارزیابی سایت ها…………………157
4-6-تحلیل سایت ………………………158
4-6-1-مسیر های دسترسی ………………..159
4-9-2-همجواری ها……………………..160
4-9-3 -مسیر حرکت خورشید……………….161
4-9-4- مسیر باد……………………..162
فصل پنجم:
برنامه ریزی فیزیکی و روند شکل گیری طرح………………163
5-1 -روندشکل گیری طرح…………………164
5-1-1-بخش های اصلی طرح………………..165
5-2-برنامه ریزی فیزیکی………………………164
5-3-سازه…………………………….170
6-3-تاسیسات………………………….171
نقشه های طرح…………………………173

این فایل دارای 178 صفحه به صورت word میباشد.



 

دانلود رساله طراحی معماری مدرسه ابتدایی


دانلود رساله طراحی معماری مدرسه ابتدایی

مقدمه:

فضاهای معماری، پدیده های کالبدی هستند که بسیاری از خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و تمدن یک جامعه را بازتاب می دهند. اکثریت عظیمی از فضاهای سنتی بر اساس انطباق نیازهای انسانی و شرایط محیطی و طبیعی ساخته شده اند.معماری سنتی ضمن انطباق دقیق با شرایط اقلیمی و استفاده از امکانات و انرژی های موجود در محیط و همچنین ایجاد رابطه ای معتدل بین انسان،طبیعت و معماری، الگوهای جالبی را به عنوان فضای زیست ارائه می دهد. تفکر معماری سنتی و بومی با ارزش دادن به انسان و تلقی نمودن به او به عنوان موجودی زنده،متحرک و متفکر و نیازمند به طبیعت و شرایط مناسب زیست،و همچنین شناخت دقیق طیبعت محیط و تغییر تنوع آن در طول سال و ساعات مختلف شبانه روز به خلق و ساخت فضاهای کالبدی مناسب در حد امکانات زمان دست یافته است. از این رو شناخت این معماری از اهمی ویژه ای برخوردار است.
لوئی کان Louis I Kahn واژه مدرسه را چنین تعریف می­کند:
“تمام مکان­هایی که انسان برای تامین خواسته خود در فراگیری، از آنها استفاده می­کند مدرسه نام دارد و این مکان­ها، تنها برای یادگیری و آموختن عقاید و نظریات نمی­باشند بلکه برای فهم و ادراک دلایل وجود هر چیز و مناسبت­های دو جانبه و روابط بین انسان و طبیعت نیز مورد استفاده قرار می­گیرند.”
به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان، معماری با قدمتی به اندازه تاریخ انسان، به عنوان بخش مهمی از فرهنگ، نقش اساسی در شکل­گیری و تکامل بشر بر عهده دارد. در این میان، معماری فضاهای آموزشی که دوره زمانی نسبتا طولانی­تری از عمر انسان­ها را در خود جای می­دهند، سهم بسزایی در این روند دارند. چراکه ویژگی­های خاص محیطی متاثر از هر دو مقوله معماری و آموزش نظیر نور، رنگ و …، به­ویژه تاثیر فضای آموزشی بر کیفیت آموزش و رفتار دانش­آموزان و معلمان، سبب رابطه­ای بسیار تنگاتنگ میان معماری و آموزش شده است. والتر گروپیوس در این مورد می­گوید: “اگر محیط آموزشی بخواهد زمینه­ای ثمربخش برای نسل آینده باشد، محیط و ساختمان­هایش می­بایست خلاقه باشند، نه تقلید شده. محیطی محرک برای آزادکردن اندیشه و بیان خلاقه، به همان اندازه روش تدریس دارای اهمیت است.”
فصل اول : بیان موضوع طراحی
۱-عنوان و مقدمه
-۲ بیان مساله و ضرورت طراحی
-۳ ساختار تحقیق
-۴ اهداف طراحی
فصل دوم: مطالعات پایه
۱-تعریف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
۲-اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی
۳-آموزش و پرورش در دوره باستان
۴-آموزش و پرورش در دوره معاصر ایران
۵-اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی
۶-تاریخ آموزش در اسلام
۷-مدرسه در دوره اسلام
۸-آموزش و پرورش و نظریه تفسیری مایکل یانگ
۹-موضوع های اصلی مورد توجه در رهیافت تفسیری آموزش و پرورش
۱۰-آموزش و اهداف آن
۱۱-مراحل آموزش
۱-۱۱روش گفتاری
۲-۱۱بحث گروهی
۳-۱۱روش نمایشی
۴-۱۱روش آزمایشگاهی
۵-۱۱آموزش گروهی
۶-۱۱روش آموزش انفرادی
۱۲-بررسی دوره آموزش ابتدایی در ۵ کشور :
۱-۱۲ژاپن
۲-۱۲هنوستان
۳-۱۲ترکیه
۴-امریکا
۵-۱۲مالزی
۱۳-سیر تحول مدارس در چهار فصل تاریخی ایران:
۱-۱۳پیش از اسلام
۱-۱-۱۳آیین زرتشت
۲-۱-۱۳نفوذ فرهنگ و تمدن یونانی
۳-۱-۱۳ظهور ونفوذ مسیحیت در ایران
۲-۱۳ابتدای دوران اسلامی(سلجوقیان تا تیموریان)
۱-۲-۱۳روش تدریس حلقه
۳-۱۳عصر صفویان
۱-۳-۱۳سازماندهی آموزش
۲-۳-۱۳مدارس صفوی(بررسی کالبدی)
۴-۱۳دوران معاصر
۱-۴-۱۳مقطع و برنامه آموزشی
۲-۴-۱۳اهداف و مقاطع آموزش
۳-۴-۱۳محتوای آموزش
۴-۴-۱۳منظور و انگیزه های آموزش
۱۴-مدارس سنتی
۱۵مدارس وزارتخانه ها
۱۶مدارس خارجیان
۱۷-مدارس دخترانه و تاریخچه آن:
۱-۱۷مدرسه دوشیزگان
۲-۱۷مدرسه ناموس
۳-۱۷مدرسه پرورش
۱۸مدارس دخترانه و ویژگی های خاص آن
۱۹-روانشناسی در معماری مدارس
۱-۱۹ایمنی روانی در مدارس
۱-۱-۱۹توجه به اصول روانشناسی در معماری
۲-۱-۱۹امنیت در فضای آموزشی
۲۰-مناسب سازی ساختمانهای مدرسه
۲۱-ویژگیهای معماری مدارس
۱-۲۱ضوابط و استانداردهای طراحی مدارس
۱-۱-۲۱آیین نامه ها
۲-۱-۲۱عوامل آسیب زا در مدارس
۳-۱-۲۱ضوابط و طراحی فضای آموزشی
۴-۱-۲۱روش ها ی نوین در طراحی مدارس
۵-۱-۲۲روشنایی در مدارس
۲۲-مفهوم وکارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید
۱-۲۲نگره کلاسیک و الگوی آموزش تجربی در فضای باز
۲-۲۲نگره مدرن و الگوی آموزش تجربی در فضای باز
۳-۲۲نگره سنتی و الگوی عملکردی فضای باز در مدارس قدیمی اسلامی
۲۳-ضرورت ایجاد فضای باز در مدارس
۱-۲۳استانداردهای فضای سبز در مدارس
۲-۲۳مکان یابی و طراحی فضای بازی برای کودکان
۳-۲۳عناصر تشکیل دهنده فضای بازی کودکان
۴-۲۳اصول طراحی زمین های بازی کودکان
۲۴-بهداشت در مدارس
۲۵-تأثیر اقلیم های چهارگانه بر معماری مدارس
۱-۲۵اقلیم سرد
۱-۱-۲۵ویژگی اقلیمی
۲-۱-۲۵نیازهای حرارتی
۳-۱-۲۵راهبردهای طراحی
۴-۱-۲۵اندازه سایبان و پنجره ها
۵-۱-۲۵مصالح و ساختمان
۶-۱-۲۵رنگ سطوح خارجی
۲-۲۵اقلیم گرم و خشک
۳-۲۵اقلیم گرم و مرطوب
۴-۲۵اقلیم بارانی
فصل سوم :کودک
۱-پیمان نامه جهانی کودک
۲-نیازهای اساسی کودک
۳-مراحل رشد کودک
۴-بحث روانشناسی کودک
۵-کودک ورنگ
۶-آموزش یادگیری در کودکان
۷-مراحل یادگیری در کودکان
۸-کودک- معماری –فضا
۹-مکان مناسب برای کودک
فصل چهارم : مطالعات تطبیقی
-۱ بررسی نمونه‌های داخلی
۱-۱ -مدرسه چهارباغ اصفهان
-۲-۱ مدرسه خان شیراز
۲- بررسی نمونه‌های خارجی
Chugach Optional Elementary School2-1
Clearview Elementary School2-2
فصل پنجم : مطالعات زمینه
مطالعات زمینه
۱-ویژگی جغرافیایی شهرستان بوکان
۱-۱حدود شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی
۲-ویژگی سیاسی و اداری شهرستان بوکان
۳-ویژگی جغرافیای طبیعی شهرستان بوکان
۱-۳موقعیت و حدود و وسعت شهرستان بوکان
۲-۳نقشه بررسی وضعیت توپوگرافی شهرستان بوکان
۳-۳کوههای شهرستان بوکان
۴-۳دشت های شهرستان بوکان
۵-۳دره های شهرستان بوکان
۶-۳غارهای شهرستان بوکان
۴-آبهای سطحی شهرستان بوکان
۵-زمین شناسی شهرستان بوکان
۱-۵لرزه خیزی
۲-۵خاک شناسی شهرستان بوکان
۶-پوشش گیاهی شهرستان بوکان
فصل ششم : معرفی سایت پروژه
ـ عوامل مهم و تأثیر گذار در مکان یابی سایت آموزشی۱
۲- سایت معرفی
۲-۱- وضعیت فیزیکی زمین اندازه‌های سایت
۲-۲ موقعیت مکانی به لحاظ کاربری‌های اطراف
۲-۳- دسترسی‌های پیرامون سایت و وضعیت ترافیکی آن
هشتم : مبانی طراحی معماری پروژه
۱. مبانی نظری خاص طرح
۲. روند طراحی
۳. لکه های پیشنهادی
۴. احجام پیشنهادی
۵. دیاگرام توجیه طرح پروژه
فصل نهم : مدارک و نقشه های طرح
مدارک و نقشه های طرح

این رساله دارای 157 صفحه به صورت فایل word میباشد.



 

دانلود رساله معماری طراحی مدرسه اسلامی در وین


دانلود رساله معماری طراحی مدرسه اسلامی در وین

– چکیده فارسی

معماری به نوعی زبان بیان فرهنگ وعقاید انسان ها است پروژه که از به عنوان مدرسه میشود مکانی است که در آن بایستی تمام جوانب برای امور تبلیغی وآموزشی و فرهنگی اسلامی فراهم شود . دغدغه های اصلی پروژه بیان یک زبان معماری که در عین اسلامی بودن به زمینه پروژه نیز احترام بگذارد . یک معماری که برای مردم در قلب اروپا غریب ونا متعارف نباشد در عین حال اصول ومفاهیم معماری اسلامی در آن حفظ شود . به این منظور در مرحله اول به بررسی وتحلیل مفاهیم اسلامی به قدر فهم اینجانب پرداخته شده ودر حین کار به بناهای با ارزش اسلامی نیز استناد شده است در ادامه به بررسی بستر پروژه پرداخته شده . توجه به فرهنگ ومعماری مکان پروژه از الزامات این پروژه است . در ادامه به بررسی نمونه های مشابه که دغدغه های اصلی آنها تلفیق کردن درمعماری بوده است پرداخته شده است ودر این حال با توجه به آموزشی بودن پروژه نمونه هایی که دارای عملکرد آموزشی بوده است نیز پرداخته شده است ودر نهایت با توجه به اطلاعات اولیه و قرار دادن آیتم های اصلی طراحی در کنار هم وتحلیل اسکیس های متعدد به طرح نهایی رسیده ایم.

– مقدمه

معماری در طول تاریخ همواره یکی از مهمترین ابزارهای بیان تفکرات، خواسته ها و نمایش قدرت بوده است . مسجد در کشور های اسلامی بیانگر عقاید وارزشهای مذهبی آنان وبه نوعی نمادی زمینی از خانه خداوند بوده است . به طوری که فرد مسلمان با وارد شدن به آن دل از خواسته های مادی وزمینی می کند و خود را به خدا نزدیکتر می بیند . چنین حالتی در مورد کلیساها وسایر بناهای مذهبی ومعبد ادیان دیگر نیز صادق است . پادشاهان همواره برای بیان قدرت از معماری استفاده می کردند .هر سبک معماری دارای اصول وقواعد اساسی است . در نتیجه ساختمان هایی که دارای آن قواعد باشند از یک نوع سبک برخوردارند معماری اسلامی دارای قواعد خاص وخالصی می باشد . وقتی که این اصول وقاعده ها در یک مکانی که خود دارای سبک وقواعد خواصی برای معماری است قرار می گیرد نوع برخورد با این قواعد تابع عوامل دیگری نیز میباشد معماری اسلامی هرگاه در یک زمینه قرار میگیرد به طور بسیار زیبایی با اصول معماری بومی در می آمیزد که در عین حال که اسلامی است مختص آن منطقه است و این از اصول دینی اسلام نشات میگیرد که همواره به زمینه احترام گذاشته میشود . در پروژه هدف بیان یک اصل با ارزش و در نتیجه یک معماری اصیل که کاملا از دین اسلام نشات گرفته است در زمینه ای که کاملا تحت تاثیر معماری غربی قرار دارد . معماری اسلامی که مربوط به شهر وین می باشد، اسلامی ودارای خصوصیات آشنا برای مردم وین باشد .

– طرح مسئله

مسئله ودغدغه اصلی این پروژه ، طراحی ساختمانی است که در عین اسلامی بودن باید به محیط اطراف خود احترام بگذارد وبا توجه به موضوع اصلی آن باید مردم شهر را به طرف خود بکشاند.
پس مسئله اصلی ویا به نوعی ایده اصلی طرح طراحی ساختمانی اسلامی که با محیط خود هماهنگ باشد و در این مسیر هم نگاهی به معماری محیط خود داشته باشد.

– مبانی نظری پروژه

اینکه بتوان مفاهیم معماری اسلامی را بدون تقلید ظاهری و سطحی از اشکال کلاسیک آن برداشت وبروز کرد همواره از دغدغه های معماران بوده است. خصوصا وقتی که بحث ها روی یک آیین است.
مفاهیمی مانند تعادل،هندسه،لطافت، احترام به محیط ، طبیعت رمز و راز، معنویت و سلسله مراتب از اصول معماری اسلامی است که وقتی با یک زمینه با معماری غربی وکلاسیک برخورد می کند.
نیاز به تحلیل های مخصوص به خود می باشد. اگر بخواهیم مبانی نظری را با چند کلمه بیان کنیم می توان گفت : طراحی ساختمان اسلامی هماهنگ با محیط

سابقه تحقیق

در سده اخیردر بروز کردن معماری اسلامی و الهام مفهومی از آن به جای تقلید ساده و سطحی اقدامات خوبی صورت گرفته است. البته این اقدامات ریشه در تحقیقات محققان غربی در زمینه هنر ومعماری اسلامی صورت دارد. در دهه هفتاد میلادی ساختمان مرکزاسلامی رم ساخته شد. پائولو پورتو گزی طراح آن تحت تاثیر شیوه متداول آن زمان به نوعی در کار خود از تاریخ گرایی وشیوه های تلفیقی استفاده کرده است در دهه هشتاد میلادی ساختمان اعراب پاریس توسط ژان نول ساخته شده است در این ساختمان از مفاهیم معماری اسلامی به گونه ای شایسته استفاده شده است. مفاهیم مانند فرم افقی ولطیف ، تزئینات هوشمند و سلسله مراتب وحیاط به عنوان عامل جذب کننده مردم به داخل ساختمان و… به خوبی نمود یافته است.

فهرست مطالب

فصل اول ـ شناخت معماری اسلامی
1ـ1ـ ارتباط هنر و معنویت اسلامی
1ـ2ـ اصل وحدت و معماری قدسی اسلامی
1ـ3ـ زیبایی شناسی معماری اسلا می
1ـ4ـ اهمیت فضای خالی در معماری اسلامی
1ـ5ـ نگره کلاسیک والگوی عملکردی حیاط در مدارس معاصر
1ـ6ـ پیام معنوی هنر اسلامی
1ـ7ـ نگره های اصلی در تعریف هنر اسلامی
1ـ8ـ هنر مقدس
1ـ9ـ هنر جهان اسلام
1ـ10ـ هنر با محتوای دینی
1ـ11ـ هنر عربی
1ـ12ـ هنر هندسی
1ـ13ـ مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید
1ـ14ـ رنگ در سنت اسلام
1ـ15ـ پیام روحانی خوشنویسی در اسلام
1ـ16ـ تصویر در اسلام
فصل دوم ـ مبانی نظری(معماری اسلامی در وین )
2ـ1ـ هندسه
2ـ2ـ تعادل احجام
2ـ3ـ سلسله مراتب
2ـ4ـ معماری رمز آلود
2ـ5ـ نور
2ـ6ـ رنگ
2ـ7ـ تزیینات
فصل سوم ـ مکان و بستر پروژه
3ـ1ـ مطالعات تاریخی و فرهنگی (اتریش)
3-1-1- موقعیت جغرافیایی
3-1-2- عوارض طبیعی
3-1-3- کوهها
3-1-4- رودها و دریاچه ها
3-1-5- شهرهای مهم
3-2- شهرهای مهم
3-2-1- مطالعات تاریخی و فرهنگی وین
3-2-2- جمعیت و ترکیب و پراکندگی آن
3-2-3- اقوام و نژادها وروابط آن ها
3-2-4- نقش تعیین کننده هر یک از عوامل جغرافیای و منابع طبیعی
3-2-5- تاریخچه رشد هر یک از ادیان و مذاهب
3-2-6- جامعه مذهبی مسلمانان
3-2-7- اطلاعات کلی فرهنگی
3-2-8- آداب و رسوم فرهنگی
3-2-9- ادبیات
3-2-10- سطح علمی و فرهنگی جامعه
3-2-11- خصایص وی‍‍ژه اجتماعی
3-2-12- روابط فرهنگی ایران و اتریش
3-2-13- شهرهای مهم
3-3- روابط فرهنگی ایران و اتریش
3-4- آثار معماری شا خص شهر وین
3-5- معرفی مکان طرح
3-5-1- همسایگی‌ها
3-5-2- دید و منظر
3-5-3- دسترسی‌ها
3-5-4- عوامل اقلیمی
فصل چهارم ـ طراحی و تبیین طرح
4ـ1ـ ویژگی های ملحوظ شده در طرح بر اساس مطالعات فصول پیشین
4ـ2ـ بررسی نمونه های مشابه در معماری معاصر
4ـ3ـ برنامه‌ریزی فیزیکی و عملکردی طرح
4ـ4ـ ضوابط و استانداردهای طراحی
منابع وماخذ
پیوست

این فایل دارای 113 صفحه به صورت word میباشد.



 

دانلود نقشه کامل ترمینال مسافربری همراه با رندر 3dmax


دانلود نقشه کامل ترمینال مسافربری همراه با رندر ۳dmax

این پروژه شامل:

_ سه عدد نقشه مبلمان شده در طبقات

_ دارای ۴ عدد نمای شرقی ، غربی ، شمالی و جنوبی میباشد

_ دارای دو عدد برش طولی و عرضی

_ دارای نقشه آکس بندی و ستون گذاری

_ دارای تعیین سازه مشخص شده در بنا

_ طراحی سایت پلان به صورت دو بعدی و سه بعدی

_ شامل لیست تمام فضاها که با فونت کاتب نوشته شده

_ همچنین این فایل شامل ۴۰ عدد رندر باکیفیت خارجی می باش

_ فایل نقشه اتوکد دو بعدی قابل ویرایش می باشد



 

دانلود پاورپوینت آموزش کروکی در معماری


دانلود پارپوینت آموزش کروکی در معماری

فرق کروکی و طراحی:
طراحی ایجاد یک حس خاص نسبت به محیط غم لذت و یا شعف را در پی دارد
کروکی برخورد به صورت فنی اطلاعاتی درک یک مفهوم حسی یا تخصصی
کروکی ثبت فضا در گذر زمان
طراحی ثبت لحظه
طراحی دخل و تصرف سلیقه ی طراح
کروکی با توجه به موضوع و بیان مفهوم
طراحی همه چیز بدون توجه به تآثیر فضاسازشان
کروکی عناصر واحجام تنها در صورت فضا ساز بودن
طراحی فضا با انبوهی ازخطوط با پر کردن صفحه ی کاغذ فضا رامی سازیم
کروکی با سفیدی صفحه ی کاغذ فضا را ایجاد می کنیم
طراحی مصالح کلی و مبهم
کروکی مصالح به تفکیک و گویا در صورت تآثیر گذار بودن و ماهیت فضا ساز

_ فرق بین اسکیس و کروکی:
هدف اسکیس کشیدن اشیاء و یا احجام و زوایا با سرعت و خطوط زیاد و بی دقت است . در حالی که حدف کروکی ادراک فضا وارطباط با محیط و مسائل انسان ساز آن است . هدف از طرح نکات فنی در کروکی ایجاد روش و منش انسانی است.

_ مراحل دهگانه ی کروکی:

_ ابزار مورد نیاز کروکی
_ روش گرفتن کاغذ برای انجام کروکی
_روش درست گرفتن قلم برای انجام کروکی
_ خط
_ انواع خط از نظر معماری
_ دایره
_ رسم قوس
_ مصالح
_ پنجره ( شیشه )
_ لامپ
_ نحوه کشیدن 180درجه ی عمودی
_ تمرینات مؤثر در رشد کروکی
_ نشان دادن تصویر اشیاء در آب
_ بوته
_ درختان
_ اتصال تنه به زمین
_ اتصال تنه به شاخه و برگ
_ شاخ وبرگ درخت
_ انواع درختان
_ درختان دور دست
_ نحوه نشان دادن فیگور انسان در کروکی
_ انسان در کروکی

این فایل برگرفته از کتاب آموزش کروکی مهندس مرتضی صدیق است.

این فایل داری 90 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

دانلود رساله معماری نقش هندسه در معماری مساجد


دانلود رساله معماری نقش هندسه در معماری مساجد

چکیده

انسان سنتی طاب آن بود که تا سر حد توانایی اش عشقی را که به آفریدگار خود داشت اظهار کند . کسی که به (طبیعت با نحوه ی عملکرد خودش) نزدیک است چاره ئی جز آن ندارد که در وفور الگوها ، طرح ها و رنگ های و نظام هندسی مظاهر خلقت غرق باشد .
آدمی در حد آخرین تجسمات ظاهری خلقت، در حد نقطه ئی محوری در عالم صور ، بر آنست تا مابین کثرت و همان گزافه نمایی باشد، نه از طریق هنری طبیعی گرا بلکه از روی طبیعت گرته برداری می کند وبه مدد هنری نمادین که از نحوه ی تجلی طبیعت تقلید می کند و سطوح را همانگونه اصیل می گرداند که آفرینش به خاک اصالت می بخشد .
اصیل گردانی سطح ها از راه ترسیمات هندسی قصد اولیه سطح آرائی ست؛ تنها از این راه است که معماری می تواند به زیبایی خود برسد.
موضوع چه معماری یادمانی باشد، چه شهری ، و چه محله ای ، به هر تقدیر این فرایند ترسیمات هندسی است که معماری رااعمال می کند. حاصل کار معماری به در کشیدن هنراز هر تعبیر خصوصی و گنجاندن کل هنر در قلمرو آنچه ازلی ست خواهد بود . دیوارها با بافت الگوهایی از آجر و ملات با گچبریها، یا با کاشیکاری های رنگارنگ، دگرگونه می گردند .
طاقها و طاق نماها با گل بوته ها و طرح های هندسی ئی برجسته کاری می شوند تا مگر از سنگینی خود که بازشان می دارد از تقرب به حق ، رهایی یابند .
هنر تام ، اینچنین، صوری محسوس در فضا هستند که عقل را ، فراسوی فضای محدودش ، دامنه می دهد تا به حیطه های والاتری از آگاهی و به درون قلمرو لایتناهی راه یابد .سطح ها میان منظر شهر گسترش می یابند همچون پوست پیکری که ساختار استخوان بندی را،چون پوسته ی انار، هم نهان و هم عیان می سازد . تنها در شکلهای فرو نشسته ی منفی فضاهای مثبت روی می نماید
این تاکید بر آنچه درونی ست، دلالت بر حرکتی مرکز گرا دارد به سوی مقام روح که در دل معماری ، آدمی یا آفریده های طبیعت نهفته است .
هندسه چنان جاذبه ی فو ق العاده ای داشته است که به تنهایی، راهبری متمایز به سوی خلاقیت معماری راتشکیل داده است. در اینجا ما به مهمترین موضوعات مربوطه به هندسه در قالب تلاشی برای دست یافتن به دریافتی جامع ما بین مبانی نظری هندسه و معماری خواهیم پرداخت.که شامل هشت بخش می باشد.

فهرست مطالب

پیشگفتار
چکیده 1
مقدمه 4

فصل اول: مبانی نظری هندسه و معماری 6

بخش اول:تعریف هندسه 7
بخش دوم : تاریخچه پیدایش هندسه وزمینه ها 10
بخش سوم : هندسه و کاربرد آن در معماری 18
هندسه پایه 19
دایره ومربع 25
دایره روی مستطیل 27
دومربع 29
فرمهای نه مربعی 30
فرمهای چهار مربعی 32
مستطیل های2√:1 و6/1:1 34
مشتقات هندسی 36
چرخش ،جابجایی، و هم پوشی 38
فرفره ای ، شعاعی و مار پیچی 40
شبکه بندی 42
ایجاد تعادل از طریق هندسه 46
بخش چهارم : تعادل و تقارون هندسی 48
نقوش تکرار شونده ی هندسی 48
تساوی 54
گسترش 54
رابطه قرینه سازی و هندسه 55
تقارن انتقالی 57
تقارن انعکاسی 57
تقارن دورانی 58
تقارن مرکب 59
بخش پنجم : ابعاد نمادین در معماری 65
کف 65
دیوار 69
کنج و گوشه 73
بام 74
بخش ششم : هندسه و سازمان فضایی 77
نظم وهندسه 78
سازمان فضایی 79
سازمان فضایی خطی 79
سازمان فضایی مرکزی 81
بخش هفتم: هندسه فرکتال 82
تاریخچه 82
تعریف فرکتال 83
خصوصیات اشکال فرکتال 84
فرکتال از دید هندسی 84
دیدگاه کلی بحث فرکتال 85
فرکتالها و معماری 88
خاصیت خود متشابهی فرکتا لها 88
محاسبه بعد فرکتال ها 88
نمونه هایی از هندسه فراکتال در پیدایش فرم 89
سازه های فرکتال 90
بخش هشتم: نتیجه گیری 92

فصل دوم: معرفی اجمالی و اقلیمی شهرستان خمین 96

بخش اول: بررسی موقیت و ویژگی شهرستان 98
بررسی موقعیت شهرستان (ویژگیهای جغرافیایی وطبیعی ، سابقه تاریخی ، اماکن تاریخی ودیدنی ،تو پو گرافی زمین شناسی) 104
بخش دوم : اقلیم 105
بخش سوم: بررسی چگونگی سوانح طبیعی 112
بخش چهارم : منابع آب ( آبهای سطحی- آبهای زیرزمینی )و پوشش گیاهی و جانوری 113
بخش پنجم : ویژگیهای اجتماعی وفرهنگی شهرستان خمین (جمعیت وساختار آن سواد شاغلین مهاجرت زبان ومذهب آموزش وضع زناشوئی) 116
بخش ششم : ویژگیهای اقتصادی شهرستان خمین (کشاورزی ودامداری وصنایع وخدمات) 120

فصل سوم :بررسی نمونه (هندسی و مسجد) 124

بخش اول : تجزیه وتحلیل برج آزادی 125
شناسنامه بنا 126
تاریخچه 126
سایت پلان برج آزادی 127
برج و طبقات 130
خصوصیات معماری بنا ( الف: فضاهای خارجی و ب : فضاهای داخلی ) 130
بخش دوم : تجزیه وتحلیل مسجد دانشگاه تهران 140
شناسنامه بنا 141
انتظام کلی مسجد 142
معماری ارکان طرح 145
معماری حیاط 145
معماری گنبد خانه 149
همنشینی حیاط و گنبد خانه 151
مسجدو دانشگاه 153

فصل چهارم: استانداردهای عناصر و فضاهای طراحی مسجد 156

بخش اول : هنر معماری مسجد 157
الف) مبانی معنوی طراحی مسجد 157
1- مقیاس انسانی 157
2- استفاده از نقوش اسلیمی 157
3- تضاد بین درون و برون 158
4- ایهام 158
5 – نور یا روشنایی 159
6- ادراک کل، نه جزء 159
7 – خوشنویسی یا آفرینش آگاهی 159
8 – احساس تهیدستی 160
ب ) تعیین مبانی معنوی در عناصر 160
1- فضای مسجد 160
2- شکل 161
3- تقارن 161
4- جهت مندی بنای مسجد 161
5- بی جهتی 162
6- رنگ 162
7- ساقه 162
8-کتیبه 162
بخش دوم : احکام و اجزاء کالبدی شکل گیری مسجد 163
1- دسته ای احکام موثردر شکل گیری معماری مسجد 163
الف . جهت قبله 163
ب . اتصال صفوف 164
ج . آستانه ورود به شبستان 165
د . کفش کن 165
و . وضو 166
ه . آستانه ورود به مسجد 167
2- عوامل و اجزای کالبدی مسجد 168
الف. صحن 168
ب . مناره 169
ج . ماذنه 170
د . هشتی 171
ه. ایوان 171
و. گنبد 171
ن. منبر 172
ی. اساس سازه ای مساجد 172
بخش سوم : فضا های فرهنگی و خدماتی مسجد 175
الف ) – فضاهای فرهنگی 176
ب ) – فضاهای خدماتی 177
فصل پنجم: طراحی 178
عوامل موثر در شکل گیری ایده معماری مسجد 179
طراحی مسجد و سلسله مراتب 179
گرایش های موجود در معماری مساجد اسلام 181
عمده ترین ویژگی های طرح و ساز و کار آن به قرار زیر است 182
نتیجه 182

این فایل دارای 183 صفحه به صورت word میباشد.

 


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

"قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز بر نمی گردد و آینده شاید نیاید..."

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما