فایل سل 7

فایل سل 7

هر آنچه نیاز دارید با بهترین قیمت از فایل سل 7 بخرید!

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 32
  • بازدید دیروز : 146
  • بازدید کل : 797735

دانلود پروژه کامل مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست


دانلود پروژه طراحی کامل مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست

این فایل شامل:

_ پلان مبلمان شده طبقات(همکف،اول،دوم،سوم)

_ برش طبقات

_ طراحی سایت پلان

_ فایل خام سه بعدی اتوکدی

_ فایل طراحی شده تریدی مکس

_ دارای 6 عدد رندر باکیفیت خارجی

_ دارای 4 عدد رندر داخلی

_توجه فرمت تمام نقشه ها به صورت اتوکدی و قابل وایرش میباشد.



 

دانلود پاورپوینت تهاجم فرهنگی از طریق معماری در ساختمان های مسکونی و آپارتمان


دانلود پاورپوینت تهاجم فرهنگی ازطریق معماری درساختمان های مسکونی و آپارتمان

این پروژه شامل:

_ آسیب شناسی معماری مدرن

_ آپارتمان در ایران

_ تطور مسکن ازشکل سنتی ودرون گرایی به مدرن برون گرا

_ آسیب ها ومعضلات آپارتمان

_ تعارضات آپارتمان نشینی به سبک رندگی اسلامی

تأثیر و اهمیت بنا و ساخت‌وساز مسکن بدین سبب است که هرچند انسان در ابتدا خالق بناست، اما در ادامه این بناست که بر رفتار و فرهنگ وی و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند تأثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر، تناسبات فضایی مختلف بر اساس سرشت انسانی منشأ تأثیراتی بر انسان‌ها و جوامع انسانی است؛ یعنی معماری هم فرهنگ‌ساز و هم زاده‌ی فرهنگ است.
رسالت معماری طراحی فضاست. طراحی فضا و مدیریت فضا نیز برای مدیریت رفتاری است که داخل آن فضا اتفاق می‌افتد؛ یعنی رفتارهای داخل یک فضا را می‌توان با نوع طراحی مدیریت کرد. از این رو، معماران در گذشته در خلق آثار هنری خود از منبع طبیعت، فرهنگ و مذهب الهام می‌گرفتند و از این سه رکن در طراحی و معماری ساختمان‌ها بسیار بهره می‌بردند. انگیزه‌ی اصلی معماران سنتی ایرانی بیان و انعکاس مفاهیم فرهنگی و باورهای دینی مردم از یک سو و تحت تأثیر قرار دادن رفتارهای مردم توسط این عناصر از سوی دیگر بوده است.

_ امروزه معماری ایرانی، به دلیل بروز برخی جنبه‌های از خود بیگانگی، مورد تهاجم فرهنگی غربی واقع شده و این موضوع سبب شده است

_ آسیب‌ها و معضلات آپارتمان

۱. عدم هویت‌بخشی و انتقال ارزش‌ها

۲.خالی شدن آپارتمان ها از روح دینی

۳.فردی شدن خانه

۴.تضعیف حیاط خانه

۵.کوچک شدن خانوادها

۶.فقدان اخلاق آپارتمان نشینی

این فایل دارای ۳۲ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

دانلود نقشه اتوکدی کامل موزه کرد (کورد) همراه با فایل 3dmax


دانلود نقشه اتوکدی کامل موزه کرد (کورد) همراه با فایل تریدی مکس

این فایل شامل:

_ دارای پلان مبلمان شده واحد های مختلف در دوطبقه روی پیلوت

_ داری پلان آکس بندی شده

_ دارای چهار عدد نمای مبلمان شده جنوبی ، شرقی ، غربی و شمالی

_ دارای چهار عدد برش مبلمان شده طولی و عرضی

_ طراحی سایت پلان مبلمان شده

_ دارای ۴۰ عدد رندر خارجی باکیفیت

_ نقشه ها دارای فرمت اتوکدی میباشد



 

معرفی سبک و زندگی نامه نورمن فاستر و گزیده های از پروژه های اجرایی ایشان



معرفی سبک و زندگی نامه نورمن فاستر و گزیده های از پروژه های اجرایی ایشان

نورمن فاستر و معرفی
سبک معماری هایتک ، اکوتک ،روبوتک ، بیونیک

فهرست مطالب:

معماری های تک
سبکی که در دهه 1960 متولد شد .
در سال 1971 دو معمار جوان ایتالیایی به نامهای ریچارد راجرز و رنزو پیانو در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژورژ پمپیدو در پاریس در بین 681 شرکت کننده برنده اعلام شدند . این معماران آغازگر سبکی بودند که هایتک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید . معماران این سبک خوش بین به علم و یشرفتهای علـمی و تکنـولوژیکی بودند و از این رو درساختمان های خویـش به نمایش تکنـولوژی و دستاوردهای عصـر جدید می پردازند .
معماران هایتک مانند فوتوریسم معتقدند که هر نسلی در عصری باید ســــــاختمانهایی که مشخصه آن عصر است را بسازد ودر عصر حاضر باید نشان دهنده تکنولوژی امروز باشد .برخلاف معماری مدرن که در ساخمانهایش به نمایش گذاشتن ماشـــین را مد نظر داشتن ، معماران هایتک به اجزای داخل ماشین توجه دارند . از این رو با شــفاف نمودن و لایه لایه کردن ساختمان به نمایش ساختار و اجزای درون بنا پرداختن و یا اجزا را به نـما انتقال دادن و به عنوان تزئینات استفاده کردند .

_ معماری های تک از نظر ریچارد راجرز در مصاحبه با تلویزیون
_ مشخصه های دیگر سبک های تک

معماری بیونیک
طی حدود 8/3 میلیارد سال از آفرینش زمین، طبیعت خود، تبدیل به طراح و معمار نهایی شده است، طی این مدت گیاهان و جانوران توانسته‌اند با تزئینات و طــــــراحی‌های لازم بر مشکلات محیط زیست خود فائق آیند و انســـان نیز در طول زندگی خود، همیشه سعی داشته برای ساخت و طراحی مکانها و وسایل مورد نیاز خود از طبیعت و محیط زیـــست اطراف خود الهام بگیرد، بعنوان مثال ســــــاختمان بدن خفاش برای لئونارد و داوینچی ایده‌ائی بود که بتواند ماشین پرنده را طراحی کند، اینها همه معماران طبیعت‌اند.
بیونیک در لغت نامه به معنای «زیستار شناختی» یا «بکارگیری اندامهای ساختگی طبیعت» است که برای اولین بار این واژه توسط دانشمند امریکائی بنام جک. ای. استیل در سال 1959بکار برده شد، وی بیونیک را علم سیستمهایی که شالوده و پایه تمامی سیستمهای زنده است، می‌داند.
بطور کلی بیونیک و معماری بیونیک علمی است که به الهام‌یابی فنی از ساختمانها، رفتارها و ارتباطات گوناگون عالم جانداران می‌پردازد.

معماری اکوتک
رویکرد به زیست و اکولوژی یکی از گرایش های عمده معماران های تک است . این معماران طلایه دار استفاده از عوامل اقلیمی و محیط زیست در ساختمان هستند . ” سازگاری با محیط زیست ” است .
امروزه استفاده کردن از انرژی و صرفه جویی کردن یکی از دغدغه های مسائل جهانی است و برای همین منظور اجرای استانداردها و معیارهای دائمی صرفه جویی در انرژی ، تعیین و کنترل دقیق مصرف انرژی در ساختمان ، امری حیاتی به نظر می رسد . این معماری در اصل مفهوم معماری هماهنگ با طبیعت است .
از اصولی که در اکثریت کارهای ارائه شده در اکوتک به نظر می رسد ، می توان موارد زیر را بیان کرد :
تهویه طبیعی با امکان جریان هوا از سقف ، تهویه مطبوع از طریق پالایش شبانه و دمیدن هوا از زیر کف ، کنترل نور و نظایر اینها ، استفاده کردن از منابع طبیعی زیر زمینی ، استفاده کردن از انرژی منابع طبیعی همچون گرما ، نور خورشید ، باد ، انرژی گرمایی ، آب باران
_ معماری اکوتک وفن آوری پیشرفته
_ تکنولوژی به مثابه ضرورتی در معماری
_ طبیعت الهام بخش
_ معماری و صرفه جویی در انرژی
_ معماری و مسائل جهانی زیست محیطی
_ از حفاظت تا سازگاری با طبیعت
_ اهداف معماری اکوتک
_ اکوتک و رابطه آن با طبیعت

معماری روبوتک
معماری روبوت و تکنولوژی ، استفاده از سازه های هوشمند ، دستگاههای حس گر ، این دستگاهها تغییرات محیطی را احساس کرده و مانند بدن به آن انعکاس می دهند . طراحی خلبانان اتوماتیک با شرایط ایده آل داخل هواپیما .
غرفه آب تازه در هلند ، 1997 م . معماران : گروه معماری NOX
این موزه به صورت موزه آب شور Salt Water و آب شیرین Fresh Water طراحی شده است سرکش از شکنندگی و کشسانی بدن انسان ، بتن ، فلز و انفعالات الکترونیکی و همچنین آب . طرح ، در هم ریزی کامل جسم ، محیط و فن آوری را نشان می دهد و برمبنای ترکیب علوم کامپیوتری و معماری پایه ریزی شده است . شکل ساختمان از منحرف ساختن 14 بیضی به طول 65 متر به حالت معلق ، حاصل شده است . در داخل بنا قدم زدن همچون افتادن است . کف سطوح افقی نیست و هیچ رجعتی هم به افق در آن به چشم نمی خورد .
حس گر ( سنسور ) های بکار رفته به شیوه ای فعل و انفعالی به عکس العمل بازدید کنندگان جواب می دهند و متناسب با آنها دفرماسیون می شوند . استفاده کردن از سیستم صوتی که با ترکیب با نور و بروژکســــیون های بی وقفه عمــل می کند . تمام حس گرها به CD – ROM هایی وصل اند که دارای شبیه سازهای صوتی اند و می توانند صدا را دگرگون و خم کنند و یا بشکنند . خود صدا نیز می تواند تغییر مکان دهد.

نورمن فاستر
سر لرد نورمن فاستر در سال 1935 در منچستر انگلیس در خانواده ای فقیر به دنیا آمد شاید به آن زمان میان بچه های متولد شده در پایین شهر منچستر اتقاقی زیاد بزرگ نیافتاده بود پسری باموهایی مشکی به دنیا آمده بود اما امروز نورمن فاستر بزرگترین معمار بریتانیا ست او حتی چهره سیاسی و اجتماعی بسیار خوبی در بین احزاب سیاسی و اجتماعی دارد . از دلایل موفقیت او میتوان بهره بردن او از چشمانی مکانیکی و رویایی بی حد وحصر و بی پایان را می توان بر شمرد . امروز همان پسری که در که در منطقه فقیر نشین منچستر به دنیا آمده بود مردی شده با مقیاسی جهانی مردی که همه او را به شکوه و عظمت در خاطر جای دادند درست مانند ساختمانهایش .
در سن 21 سالگی او بورس تحصیلی را در معتبر ترین مدرسه معماری جهان مدرسه معماری یل(Yale University( به خود اختصاص داد تا با رفتن به سرزمین آمال سپید ایالات متحده گام در راهی نهد که آینده ان روشن بود مدرسه معماری یل جایی بود که بیشترین تاثیر را در دیدگاه نورمن گذاشت البته مدرسه ای که شاید چندان خاطرات خوشی را مرد طلایی ریبیا (RIBA ) امروز در خاطر نداشته باشد . نورمن جوان منچستری در یل بود که با ریچارد راجرز فلورانسی آشنا شد او به همراه ودی و سوزی گروهی را در یل درست کردند به نام گروه 4 . گروهی از جوانانی که در ان زمان این گروه عمده کارشان پیرامون مدرنیته ای بود که پنجه در معماری آن زمان افکنده بود می گذشت .
بعد ها نورمن با وندی ازدواج کرد و ریچارد با سوزی این گروه کوچک تا سال 1967 در لندن که دفتر معماری فاستر و همکاران راه افتاد به بقای خود ادامه داد . تاسیس این دفتر را باید پایان کار گروه 4 دانست چون دیری نگذشت که اختلافات بالا گرفت نورمن با وندی نمی ساخت و بعد هم راجرز با سوزی و این چنین پایان زندگی زنا شویی آنها فرا رسید از گروه 4 نفره نرمن و ریچارد ماندند و کار کردند به طوری که هم نورمن فاستر و هم ریچاردد راجرز در معماری هایتک خبره و ماهر شدند . راجرز در سال 1970دفتر معماری با نام خودش را تاسیس کرد تا مستقل شود و در اولین پروژه مهمش با معمار ایتالیایی رنزو (رتزو) پیانو ژرژپمپیدیو را ساخت .

گزیده ای از کارهای نورمن فاستر
_ بانک هنک کنگ
_ مرکز هنرهای تجسمی سانزبوری
_ ساختمان سیتی هال
_ ساختمان کاره دارت
_ شرکت بیمه ویلیس
_ Motoryacht
_ american air museum
_ دفتر مرکزی کامرز بانک
_ متروی بیلبائو
_ pyramid opera house
_ مرکز توسعه و تحقیقات پاراگون
_ استادیوم ویمبلی
_ سیتی هال
_ فرودگاه پکن
_ مرکز هنری ژرژپمپیدو
_ بانک هنگ کنگ (-1986 1979 )
_ ساختمان اداری استنلی پارک لندن ( 1989 )
_ برج هزاره توکیو( 1989 )
_ فرودگاه جدید هنگ کنگ ( 1998 )
_ ساختمان پارلمان آلمان(رایشتاک) برلین(1993)
_ سومین فرودگاه لندن (1981-1991)
_ برج مخابرات کولسرول(بارسلون 1988-1992)
_ دانشکده حقوق دانشگاه کمبریج انگلستان(1995-1990)
_ ایستگاه زیرزمینی کانارای وارف (1999-1991 )
_ طرح جامع ساگررا (بارسلون -1991 )
_ دفترمرکزی کامرز بانک ( فرانکفورت -1997-1991 )
_ بخش الحاقی موزه هنر جولین
_ مجموعه ی الفیضلیه (ریاض 2000-1993 )
_ دانشکده مدیریت دانشگاه کوردون ( اسکاتلند-1998-1994 )
_ مرکز نمایشگاهها وهمایش های اسکاتلند (گلاسکو-1997-1995 )
_ دفتر مرکزی صنایع الکترونیک دوو ( کره-1995 )
_ پایانه مسافربری وتسهیلات
_ برج هزاره لندن (1996 )
_ ورزشگاه ومبلی ( لندن -2000-1996 )
_ مرکز فرهنگی دبی ( 1998 )
_ دفترمرکزی شرکت سوییس ری ( لندن -2004-1997 )
_ مرکز موسیقی گیتزهد انگلستان (2002-1997(

منابغ و ماخذ:
کتاب نورمن فاستر از انتشارات خاک
سایت اینترنتی معماری وشهر سازی
سایت اینترنتی فاستر و شرکا
سایت اینترنتی رنزو پیانو
فصلنامه معماری ایران ، دوره دوم ، شماره ۵ ، تابستان ۱۳۸۰ ، صفحه ۶
فصلنامه معماری ایران ، دوره دوم ، شماره ۵ ، تابستان ۱۳۸۰ ، صفحه۶
یک تئوری نوین درمعماری ، بروس آلسوپ ، پرویزفروزی ، انتشارات دانشگاه تهران

این فایل دارای 110 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 



 

دانلود رساله ارشد نگرش اساطیری در ساخت خمره های تدفینی ایران باستان


دانلود رساله ارشد نگرش اساطیری در ساخت خمره های تدفینی ایران باستان

چکیده:
اسطوره روایتگر رویدادی است که بشریت از طریق تمسک به آن به رفع بیگانگی از پدیده های طبیعی پیرامون خود می پردازد. از مهمترین راه های شناخت اساطیر حاکم بر یک جامعه باستانی، مطالعه تدفین های آن است. شاید بتوان گفت آداب تدفین و اساطیر مرتبط، معلول دیدگاه انسان درباره مرگ و درگذشتگان بوده که در طول زمان دستخوش تحول و تطور گردیده است. از دیرباز اهتمام بر نیالودن عناصر اربعه موجب استفاده از مواد خاصی جهت به خاک سپاری مردگان گردید؛ یکی از این موارد با پیشینه کهن در فرهنگ ایران، سفالینه است که به صورت انواع ظروف تدفین ظاهر شده و از پرکاربردترین آنها می توان به گورخمره اشاره کرد. شکل ظاهری خمره ها، تشریفات، نحوه قرارگیری جسد و دفن خمره ها و اشیاء مکشوفه همگی بازتاب برخی مفاهیم اساطیری و فلسفی است و به گونه ای عینی در خمره های تدفینینمود پیدا کرده است.رویکرد این پژوهش نگرش اساطیری به خمره های تدفینی بوده و به روش تاریخی – توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است. با فرض تنوع محدوده جغرافیایی و یکسانی محدوده زمانی در نگرش مفاهیم اسطوره ای در تدفین خمره ای در ایران باستان می توان به وجوه اشتراکی در باب اساطیر و آیین هادست یافت.
این پژوهش در ۵فصل تدوین گردیده است: فصل اول به ساختار کلی پژوهش می پردازد. فصل دوم دیدگاه های اساطیری مؤثر بر تدفین و شیوه های تدفین در ایران باستان را شرح می دهد. فصل سوم در دو بخش دوران پیش از تاریخ و دوران تاریخی به دسته بندی تدفین های خمره ای می پردازد. فصل چهارم قابلیت های زیبایی شناختی سفال به عنوان یکی از عرصه های ظهور تفکرات دینی، آیینی و اساطیری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در فصل پنجم نیز به نتیجه گیری خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:
مقدمه ۱
فصل اول: کلیات
۱-۱ مقدمه ۴
۱-۲ هدف تحقیق ۴
۱-۳ بیان مسأله و تشریح ابعاد آن ۴
۱-۴ اهمیت مسأله تحقیق ۵
۱-۵ انگیزه محقق در انتخاب موضوع ۶
۱-۶ سؤالات تحقیق ۷
۱-۷ فرضیه های تحقیق ۷
۱-۸ محدوده مطالعه و مقطع زمانی تحقیق ۷
۱-۹ مروری بر ادبیات تحقیق ۸
۱-۱۰ جمع بندی مطالب فصل اول ۸

فصل دوم: نگرش های اساطیری و تاریخی مرگ در ایران باستان
۲-۱ مقدمه ۹
۲-۲ اعتقادات و آیین ها در جوامع اولیه ۹
۲-۲-۱ تجلی دین در جوامع ابتدایی ۹
۲-۲-۲ انواع باورهای دینی ۱۰
۲-۲-۳ نیاز معنوی دستمایۀ آفرینندگی ۱۱
۲-۲-۴ مرگ و رستاخیز ۱۲
۲-۳ تدفین در اساطیر ایران باستان ۱۴
۲-۳-۱ زروان گرایی ۱۵
۲-۳-۲ آیین زرتشت ۱۷
۲-۳-۳ میترائیسم ۱۹
۲-۳-۴ آناهیتا ۲۰
۲-۳-۵ تأثیر کیش یونانی ۲۰
۲-۴ شیوه های تدفین در ایران باستان ۲۱
۲-۴-۱ استودان ۲۲
۲-۴-۲ آرامگاه های سردابه ای ۲۳
۲-۴-۳ آرامگاه چاهی با ظروف تدفین ۲۴
۲-۴-۴ قبرستان با ظروف تدفین ۲۵
۲-۴-۵ خاکستردان ۲۶
۲-۴-۶ تدفین گورخمره ای ۲۷
۲-۵ جمع بندی مطالب فصل دوم ۲۷

فصل سوم: خمره های تدفینی
۳-۱ مقدمه ۲۹
۳-۲ تدفین های خمره ای دوران پیش از تاریخ ۲۹
۳-۲-۱ چغاگاوانه ۲۹
۳-۲-۲ تپه حاجی فیروز ۳۰
۳-۲-۳ قلعه گوشه ۳۱
۳-۲-۴ اریسمان ۳۴
۳-۲-۵ سیلک ۳۵
۳-۲-۶ تپه اسماعیل آباد ۳۷
۳-۲-۷ چشمه علی ۳۷
۳-۲-۸ تپه زاغه ۳۷
۳-۲-۹ محوطه الهایی ۳۸
۳-۲-۱۰ تپه قلی درویش ۳۹
۳-۲-۱۱ تپه گیان ۴۰
۳-۲-۱۲ محوطه ازبکی ۴۱
۳-۲-۱۳ مارال تپه ۴۲
۳-۲-۱۴ کلورز ۴۴
۳-۲-۱۵ قلعه کوتی ۴۴
۳-۲-۱۶ هفت تپه ۴۵
۳-۲-۱۷ گوهر تپه ۴۸
۳-۳ تدفین های خمره ای دوران تاریخی ۴۹
۳-۳-۱ آکروپل وشهرشاهی در شوش ۵۰
۳-۳-۲ تل آپادانا ۵۲
۳-۳-۳ کنگاور ۵۲
۳-۳-۴ محوطه شیر سنگ ۵۴
۳-۳-۵ تپه خرمن ۵۴
۳-۳-۶ تپه کن یری ۵۵
۳-۳-۷ آیری زمین (تپه نخود) ۵۶
۳-۳-۸ تپه پیه درق ۵۶
۳-۳-۹ تپه همت سلاله ۵۷
۳-۳-۱۰ چوجیران ۶۰
۳-۳-۱۱ گرمی ۶۳
۳-۳-۱۲ طاق بستان ۶۵
۳-۳-۱۳ گهرتپه ۷۰
۳-۳-۱۴ تنگه هرمز ۷۲
۳-۳-۱۵ تپه سنجر ۷۷
۳-۳-۱۶ نخل ابراهیمی ۸۰
۳-۳-۱۷ دستوا ۸۵
۳-۳-۱۸ ستون های سنگی در دوگور دوپا ۸۸
۳-۳-۱۹ تپه شیان ۹۱
۳-۴ جمع بندی مطالب فصل سوم ۹۵

فصل چهارم: سفال بستری مناسب جهت بروز ارزش های فکری و بصری
۴-۱ مقدمه ۹۷
۴-۲ نسبت گورخمره های سفالین با اساطیر و باورها ۹۸
۴-۳ زیبایی شناسی خمره های تدفینی ۱۰۰
۴-۴ جمع بندی مطالب فصل چهارم ۱۰۳

فصل پنجم: نتیجه گیری و تبیین فرضیات
۵-۱ فرضیه اول ۱۰۵
۵-۲ فرضیه دوم ۱۰۸
۵-۳ نتیجه گیری ۱۱۲
فهرست منابع و مآخذ ۱۱۴

این فایل دارای 114 صفحه به صورت word میباشد.



 

دانلود رساله مجتمع اقامتی توریستی


دانلود رساله مجتمع اقامتی توریستی

چکیده:
سفر و سیاحت به عنوان یکی از نیازهای اصلی بشر جهت به کمال رسیدن وی شناخته شده است و این موضوع از دیر زمان مورد توجه پیشینیان ما بوده است. لزوم وجود سیر و سیاحت در زندگی انسان به منظورهای مختلف باعث ایجاد مراکز و مجتمع های اقامتی در هردوره ای با شکل ها و نامهای گوناگون نموده است.
انواع کاروانسراها، مراکز علمیه ، باغها و … در قدیم و انواع مراکز آزاد تجاری ، دانشگاهها ، مراکز توریستی و تفریحی در پی همان.
اصولاً موجود بودن یک قابلیت مذهبی – تفریحی و … موجب آن می شود که آن مکان به یک مرکز با توان خاصی بدل گردد.
موجود بودن یک مکان حائز توجه، فوق العاده، تحسین برانگیز گنبد سلطانیه، بنای پرآوازه باستانی، مرا بر آن داشت تا باتوجه به رونق روز افزون صنعت توریسم، و نقشی که این صنعت در پیشرفت اقتصادی یک کشور در دوره معاصر دارد ضمن به رخ کشیدن این بنای تاریخی موجبات بهره برداری بیشتر از منابع توریستی رفاه بیشتر سیاحان و جذب بالاتر سرمایه را فراهم آورم. و نهایتاً طرحی را درجهت ارتقاء سطح کیفی و کمی مجموعه فوق در جهت ارائه بهتر خدمات به سیاحان ایرانی و خارجی فراهم آورم.

فهرست
عنوان صفحه
مقدمه 9
– فصل اول: آشنایی با توریسم و جهانگردی 10
تعریف جهانگردی 10
مفهوم مرکز توریستی 11
تاریخچه جهانگردی در ایران 12
جایگاه ایران در صنعت توریسم 13
توریسم و تاثیرات آن بر محیط 13

– فصل دوم: جغرافیای تاریخی سلطانیه 15
سلطانیه در دوره ایلخانان مغول 16
سلطانیه در دوره تیموریان 18
سلطانیه در دوره صفویه 18
سلطانیه در دوره قاجاریه 19
سبب ایجاد گنبد سلطانیه 20
توصیف عمومی 22
محور فرهنگی تاریخی سلطانیه 23
بقعه ملاحسن کاشی 23
مجموعه تاریخی چلبی اوغلی 24
معبد داش کسن 26

– فصل سوم: بررسی نمونه های موجود 27
هتل داریوش کیش 27
هتل صفائیه یزد 36
هتل نارنجستان نور 45

فصل چهارم: هتل، تعریف و انواع آن 58
تعریف هتل 58
انواع هتلها 59
تقسیمات جلوی هتل 60
تقسیمات پشت هتل 61
شناخت بخشهای هتل و استانداردها 62
ضوابط ساختمانی هتلهای کشور 63
برنامه تخصیص فضا 68
بخش خصوصی 68
بخش عمومی 83
بخش نیمه عمومی 90
بخش خدماتی – پشتیبانی 93

فصل پنجم: اقلیم 97
شناخت اقلیم استان 98
شناخت اقلیم شهر سلطانیه 103
نتیجه گیری اقلیم 108
نتیجه گیری در مورد بنا در این اقلیم 109

فصل ششم: تحلیل سایت 112

فصل هفتم: برنامه فیزیکی پروژه 119

فصل هشتم: معرفی پروژه 124

منابع و ماخذ 134

این فایل دارای 134 صفحه به صورت word قابل ویرایش میباشد



 

دانلود پاورپوینت معرفی کامل معمار مشهور تادو آندو


دانلود پاورپوینت معرفی کامل معمار مشهور تادوآندو

فهرست مطالب

_ بیوگرافی تادائو آندو

در ۱۳ اکتبر ۱۹۴۱ میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، در سالهای ۶۹-۱۹۶۲ م . تعالیم خود آموخته و غیر آکادمیک خود را به عنوان یک معمار با سفرهای آموزشی به اروپا، آمریکا و آفریقا و مطالعه بر روی خانه های فرانک لویدرایت و کارهای مدرنیسم قدیمی (کلاسیک) تکمیل کرد.
تقریباً همه پروژه های وی، از بتن عریان به عنوان ماده اولیه ساخته شده اند. او برای به دست آوردن بتن نرم تمیز و کامل برای ساختمان هایش، دقت زیادی در ساخت و قالب گیری فرم های بتنی می کرد.

_ گذری بر سبک کاری تادائو آندو

_ فهرستی از آثار معروف تادائو آندو

_ معرفی آثار معروف تادائو آندو

کلیسای نور ۱۹۸۷-۸۹ اوزاکا

نمادی ترین کار آندو کلیسای نور است بنایی که در میان یک جعبه بتنی مستطیل شکل و دیواری پنهان شده است.
کف کلیسا و نیمکت ها نیز،از الوارهای کم ارزش ساخته شده است تا با سطح زبر و ناصافشان ،هویت بی پیرایه و با صداقت فضا را مورد تاکید قرار دهند.

معبد آب ۹۱-۱۹۸۱ جزیره آواجی

تادائو آندو معمار جسوری است. جسارت او از درون واژه ی «فهم عمیق» حرکت می کند و جلوه گر می شود. معبد آب که او در سال ۱۹۹۱ طراحی کرد و ساخت، نمونه ی بارز این ویژگی ستایش آمیزش است.
معبد آب، مجموعه ای از مفاهیم بودایی است که از میان نگاه انسان معاصر گذر کرده و نمود یافته. پیچیدگی،آمیختگی و مرزبندی بسیار پنهانی که میان سمبل های بودایی وجود دارد، در این جا دیده نمی شود.احجام در هم فرو می روند، اما از سیطره ی خود خارج نمی شوند و انزوای خود را حفظ می کنند. از کنار هم می گذرند و برای یکدیگر جا باز می کنند، اما با یکدیگر تداخل نمی کنند و این جایگاه و نحوه ی زندگی انسان امروزین است.
ویژگی بارز معماری تادائو آندو، تاکید ورزیدن بر اصول بنیادی است. بنابراین، آفریده های او که به ظاهر سنت شکن هستند، نوعی احترام خاص برای بن مایه های سنتی قائل اند. برای دسترسی به معبد باید از میان یک حوضچه گذر کرد که در آن نیلوفرهای آبی از دل آب گل آلود به سمت خورشید روئیده اند. (نمادی که سالکِ در حال نیایش را تعریف می کند) بر لبه ی حوضچه راه پله ای تعبیه شده است که فرد را به مرکز حوضچه هدایت می کند.
ویژگی بارز معماری تادائو آندو، تاکید ورزیدن بر اصول بنیادی است. بنابراین، آفریده های او که به ظاهر سنت شکن هستند، نوعی احترام خاص برای بن مایه های سنتی قائل اند.
برای دسترسی به معبد باید از میان یک حوضچه گذر کرد که در آن نیلوفرهای آبی از دل آب گل آلود به سمت خورشید روئیده اند. (نمادی که سالکِ در حال نیایش را تعریف می کند) بر لبه ی حوضچه راه پله ای تعبیه شده است که فرد را به مرکز حوضچه هدایت می کند.

موزه سانتوری ۹۴-۱۹۹۱ اوزاکا

آندو از طریق این پروژه، سعی کرده است نوعی هم خانوادگی بین آب و زندگی روزمره ایجاد کند.

فضای اندیشه ،یونسکو ۹۵-۱۹۹۴ پاریس

این فضا ،مکان نیایش برای صلحی ابدی و اتحاد تمام مردم جهان است. صلحی که بر تضاد ها و تفاوت های مذهبی ،نژادی، فرهنگی و تاریخی مردم فائق آید.

موزه چوب ۹۴-۱۹۹۱ میکاتا-گان

این موزه حلقه مانند، با قطر ۴۶ متر در جنگل انبوه اطراف خود محصور شده است.
در مرکز ساختمان، یک تهی جای دایره ای به قطر ۲۲ متر قرار دارد که از بالا به سمت آسمان باز می شود ودر قسمت پایین آن استخری قرار دارد که در واقع، به نوعی می توان گفت محل تلاقی آسمان وآب است.

موزه آفتاب گامو ،شیگا، ژاپن ۹۸-۱۹۹۷

آندو برای این اثر در اندیشه خلق فضایی بود که به طور قطع با نور طبیعی روشنایی یابد و بدین گونه بتواند اثری مطابق با زندگی هنرمند(هروکسی اودا)پدید آورد.

کلیسای روی آب

پلان این بنا شامل دو مربع در هم ادغام شده با اندازه های متفاوت می باشد.
این کلیسا بر روی محدوده ای خالی از ساخت و ساز در رشته کوه یوباری در هوکایدو قرار دارد.

موزه کودکان ۸۹-۱۹۸۷ هیوگو

این موزه، بر تپه ای مشرف بر یک دریاچه وسیع قرار گرفته است و دارای امکانات فرهنگی برای آموزش هنری کودکان می باشد.

موزه ادبیات ۹۱-۱۹۸۸ هیمجی

ساختمان موزه ادبیات با ۳ طبقه بر روی زمین و یک طبقه داخل زمین، ترکیبی از ۲ حجم مکعب شکل است که هر کدام از آنها، بر شبکه ای ۹ قسمتی قرار دارند و یکدیگر را با زاویه ۶۰ درجه قطع می کنند.

موزه تاریخی شیکاتسو-آسوکا ۹۴-۱۹۹۰ اوزاکا

آندو ،برای ایجاد ساختاری که بتواند تکمیل کننده ی مجموعه ی تپه های گورستانی باشد ،موزه را به صورت تپه ای پله دار طراحی کرده است.

خانه های روکو کوبه

روکو۲و۱بر روی شیب ۶۰ درجه ساخته شده است.
بین مجتمع ۱و۲ ومجتمع ۲و۳ تقریبا ۱۵۰۰ متر مربع جنگل وجود دارد که هر یک از مجتمع ها را به وسیله ی محیط سبز طبیعی و فضاهای عمومی به یک دیگر پیوند میدهد.

_ گالری عکس بناهای تادو آندو

جوایز تادو آندو

جایزه سالانه انستیتوی معماری ژاپن برای روهاوس ( خانه آزوما )
۱۹۸۵ _ پنجمین مدال آلوار آلتو ، انجمن معماران فنلاند
۱۹۸۹ _ مدال طلای آکادمی معماری فرانسه
۱۹۹۱ _ جایزه یادبود آرنولد برونر ، انستیتو و آکادمی آمریکایی هنر و معماری و ادبیات
۱۹۹۲ _ جایزه معماری کالسبرگ ، دانمارک
۱۹۹۳ _ جایزه آکادمی هنر ژاپن
۱۹۹۵ _ جایزه معماری پریتزکر
۱۹۹۶ _ جایزه بین المللی معماری مقدس
۱۹۹۷ _ مدال طلای سلطنتی ، انستیتوی سلطنتی معماران بریتانیا_ جایزه فرهنگی هیوگو
۱۹۹۸ _ ششمین جایزه بناهای عمومی ( دو سالانه ) برای موزه چیکاتسو - آزوکا ، اوساکا
۲۰۰۵ _ مدال طلای uia

_ منابع و مـآخذ

این فایل دارای ۱۰۳ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

دانلود پاورپوینت تاریخچه حمام های سنتی ایران


دانلود پاورپوینت تاریخچه حمام های سنتی ایران

حمام مسلمانان؛ گسترش دهنده تمدن و معماری اسلامی
از دیرباز و در تمدنهای قدیم حمام مکانی برای نظافت و پاکی بود و با زندگی دینی پیوند داشت، اما با آمدن اسلام و اهتمام آن به نظافت، حمام جایگاه خاصی یافت که به معماری آن بسیار توجه می شد به طوری که حمام به عنوان هسته اصلی شهرهای اسلامی با تاریخ تمدن اسلامی و ترویج معماری اسلامی ارتباطی عمیق دارد.

حمام به معنای محلی برای شستشو پیش از اسلام نیز در تمدنهای قدیم میان یونانیها، فارسها، رومیها، هندیها و چینیها وجود داشت که آنها از حوضچه های آب به منظور نظافت و پیشگیری از بیماری استفاده می کردند.

رومیها نیز حمامهایی داشتند که در کنار آن سالنهایی برای بازی و سخنرانی و حتی کتابخانه وجود داشت که از مشهورترین آنها می توان به حمام امپراطوری کرکلا اشاره کرد که حدود سال ۲۱۷ میلادی ساخته شد. پس از اسلام و با توجه به تأکید اسلام به امر نظافت حمامها رنگ دیگر به خود گرفتند و به عنوان مکانی برای پاکیزگی با انواع تزئینات و معماری اسلامی جلوه ای خاص یافتند

در قبل از اسلام پیروان آیین مهر و زرتشت توجه به پاکیزگی داشته و کلمه پادیا و(غسل وضو پاک کردن و پاکیزه نگه داشتن و واژه پاسیو هم به همین منظور است)از آن زمان ریشه می گیرد.

با توجه به نقش مهم و اساسی حمام در دوران اسلامی، آنها در کناربازارها، مدارس و مساجد ساخته شده و به عنوان هسته اصلی تأسیس شهر اسلامی به شمار می رفتند. حمامها به طور کلی از مهمترین تأسیسات خدماتی در شهرهای اسلامی به شمار می رفتند که با تاریخ تمدن اسلامی در زمینه ساخت معماری اسلامی ارتباطی عمیق دارند، چرا که حمام با دین اسلام و پاکی جسم مرتبط بوده و جایگاهی خاص در عبادات اسلامی دارد.

_ تاریخچه حمام در ایران
_ آداب و رسوم حمام های عمومی در ایران
_ معماری حمام
_ ورودی حمام ها
_ بینه یا سربینه
_ میان در
_ گرم خانه
_ خزینه
_ درجه حرارت در حمام های قدیمی
_ روابط عملکردی فضاهای حمام
_ تاثیر اقلیم در طراحی حمام های قدیمی
_ تاثیر آب و رطوبت در طراحی حمام های قدیمی
_ تاثیر روشنایی در طراحی حمام های قدیمی
_ نوع تهویه در حمام های قدیمی
_ نوع مصالح در حمام های قدیمی

معرفی چند نمونه حمام ها

_ باغ و حمام فین کاشان
_ حمام گنج علیخان
_ حمام وکیل شیراز
_ حمام چهار فصل اراک

هم اکنون حمام های مدرن

_ حمام های نوین غربی

منابع:
Search google
کتاب معماری اسلامی استاد پیرنیا
کتاب گنجنامه حمام ها جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علم وصنعت

این فایل ارای ۶۹ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد



 

دانلود پاورپوینت ایده های شکل دهنده حجم و عملکرد


دانلود پاورپوینت ایده های شکل دهنده حجم و عملکرد

در حالت کلی به کلیه ایده هایی که ما می توانیم به کمک آنها طراحی یک عنوان را آغاز کنیم گفته شود .
_ در طرحهای معماران شباهتهایی است که ربطی به زمان و مکان و سبک آنها نبوده بلکه یک سری ایده ها هستند که در چهارچوب اصول خاصی باعث ایجاد شکل جهت طراحی می شوند که به آنها ایده های شکل دهنده می گویند .

_ ارتباط پلان با مقاطع

  • ارتباط یک به یک یا برابر
  • ارتباط یک به یکدوم
  • ارتباط قیاسی
  • عوض شدن موقعیت یا اندازه
  • نمو تغیرات نامنظم
  • ارتباط نسبی ( تناسبی )
  • ارتباط وارونه

_ رابطه واحد به کل ( جزء به کل )

  • واحدهای برابر با کل
  • کوچکتر از کل

  • جمع شده برای تشکیل فرم
  • جاگرفته در کل

_ ارتباط عناصر تکراری و مجرد

  • ایجاد عنصر مجرد به وسیله تغییر شکل عناصر تکراری
  • عنصر مجرد در حیطه تکرار شونده
  • مجرد تعریف شده بوسیله تکرار شونده

_ الحاقی و کسری ( الحاق و کاهش )

_ تعادل و تقارن

  • تعادل با استفاده از شکل
  • تعادل با استفاده از هندسه
  • تعادل با استفاده از مثبت و منفی
  • هندسه و شبکه بندی
  • دایره و مربع
  • دایره روی مستطیل
  • دو مربع
  • فرمهای نه مربعی
  • فرمهای چهار مربعی

_ هندسه و شبکه بندی

_ شبکه بندی

_ الگو های سازماندهی

  • سازماندهی مرکزی

    سازماندهی خطی

    سازماندهی مجموعه ای

    سازماندهی هم مرکز

    سازماندهی هم خوانواده

    سازماندهی دو مرکزی

    سازماندهی دو هسته ای

_ گسترشها

_ تقلیل

این فایل دارای 67 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 

دانلود پروژه کامل طراحی کتابخانه همراه با رندرهای 3d max


دانلود پروژه کامل طراحی کتابخانه همراه با رندرهای 3dmax

این پروژه شامل:

_پلان کامل مبلمان شده در سه طبقه

_ دو عدد برش طولی وعرضی

_ 4 عدد نمای میلمان شده به صورت اتوکدی

_طراحی سایت پلان

_ 12 عدد رندر باکیفیت خارجی

_ 5 عدد رندر باکیفیت خارجی



 

دانلود رساله و مطالعات موزه آب


دانلود رساله و مطالعات معماری موزه آب

چکیده

موزه اب ازنمونه های معاصرمعماری منظر ایران است که درسالهای اخیر درقلهک ساخته شده.تم این موزه تاثیر اب درزندگی انسان است وشامل باغ وساختمان موزه واکواریوم می باشد باغ ان به عنوان یک پارک درمقیاس محله عمل میکند جلوه های اب دراین باغ به شکل ابنماهای مختلف نشان داده میشود.
آب درگذشته نقشی حیاطی در زندگی انسان داشته است ودریاها ودریاچه ها ورودخانه ها نیز هواره ادمی را به سوی خودجذب می کرده اند درگذشته ای نه چندان دور که انسان اب را به عنوان یکی از اجزاوعناصر معماری منظروطراحی شهری مورداستفاده قراردادهمواره جلوه های مختلف ان باعث تهییج وتحریک گرایش انسان به زیبایی کشیده شده است.
وجود حوضهادرمعماری نشان میدهد که اب ورای نقش پراهمیت ان درتمدن وفرهنگ’ریشه درروح وروان ادمیان دارد.
هم اکنون نیزاب به همان شکل گذشته درمعماری وطراحی ماتاثیر می گذارد وفقط قالب استفاده ان اندکی تغییر کرده است.
امروزه اب به شکلهای متفاوت ترومهیج تر درکالبدشهراستفاده میشود واین شاید به خاطر اهمییت روز افزونی ست که اب درزندگی انسان پیداکرده است.
اب درحالات مختلف تاثیرات متفوتی برروی انسان داردوهرکس به فراخورسن خویش بهره روانی خاص خودرا میبرد.


فصل اول 1
کلیات تحقیق 1
1-1)چکیده: 2
1-2)بیان مسئله: 3
فصل دوم 4
مبانی نظری 4
2-1)مبانی نظری عام پروژه: 4
2-2)الزامات موزه اب دراین طرح: 6
فصل سوم 6
معرفی وتحلیل سایت 6
4-1)موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه: 6
4-1-1) تابش افتاب: 7
4-1-2)وزش باد: 7
4-1-3)بادهای مهمی که دراستان کرمانشه می وزند عبارتنداز: 8
4-2)محل سایت مورد نظر:کرمانشاه بلوار کنار سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه 8
فصل چهارم 9
پیشینه تحقیق وپروژه 9
نمونه های مشابه: 9
فصل پنجم 17
برنامه فیزیکی 17
استانداردها 17
1-5)محیط اداری: 17
1-1-5) عرصه اداری شامل دو حوزه مختلف می باشد: 18
2-5)دیاگرام ورابطه فضاها: 21
1-2-5)دیاگرام: 22
2-2-3)دیاگرام: 23
3-2-5)دیاگرام: 25
3-5)بازشوها: 28
4-5)نمای شیشه ای: 30
1-4-5)نمای شیشه ای پیوسته: 33
2-4-5)ابعادومساحت توقفگاه ها : 36
5-5)پارکینگ : 38
فصل ششم 39
روندطراحی 40
1-6)آلترناتیو ردشده 41
2-6)آلترناتیو تایید شده: 43
مدارک فنی پروژه: 44
3-6)سایت پلان 46
منابع: 47

این رساله دارای 47 صفحه به صورت word میباشد.



 

داناود پاورپوینت معرفی انواع مختلف هوشمندی در ساختمان


دانلود پاورپوینت معرفی انواع مختلف هوشمندی در ساختمان

سیستمهای روشنایی در ساختمان سازی

خانه هوشمند در دنیا با نامهای Intelligent Houseیا Smart Home شناخته شده است. خانه ای که نسبت به شرایط محیطی خود و همچنین فرمانهای صاحب خانه بدلیل دارا بودن یک هوش مصنوعی ، می تواند عکس العمل نشان دهد و همچنین این هوش مصنوعی می تواند بصورت اتوماتیک برخی از کارها را انجام دهد .باید دقت داشت که در یک خانه مدرن هوشمند همه توانمندی های تکنولوژی در جهت کاهش خطر برق، افزایش ایمنی در برابر سرقت و نفوذ افراد غیر مجاز به خانه و امنیت در برابر حوادثی مانند آتش سوزی و … در یک جمله در جهت افزایش ایمنی ، امنیت و آسایش انسان طراحی شده است. سیستمی که یک خانه معمولی را تبدیل به خانه هوشمند می کند BMS یا سیستم جامع مدیریت ساختمان نام دارد. که امروزه در صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای پیدا کرده و زمان آن فرا رسیده تا با استفاده از این سیستم سطح استاندارد اجرای برق پروژه ها را تغییر و کیفیت آنرا افزایش دهیم.

مقدمه

مصرف انرژی در چند دهه اخیر به طور سرسام آوری افزایش یافته است. بعد از بحران انرژی سال 1974 که با بالا رفتن قیمت نفت خام و قیمت انرژی همراه بود، بطور کلی روند مصرف انرژی کمی تغییر کرد و کشورهای بدون نفت در مصرف آن بطور سیستماتیک تر عمل نمودند . به همین دلیل ممالک مصرف کننده انرژی برای جایگزینی انرژی های جدید و صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهتر از انرژی های موجود گام برداشته اند .
تا کنون اقدامات مفیدی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به ثمر رسیده است . اما علیرغم موارد به انجام رسیده، همچنان پتانسیلهای بسیار گسترده ای برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور وجود دارد، که در صورت بکارگیری راهکارهای مناسب، نتایجی همچون کاهش سطح تقاضای انرژی و محدود شدن نرخ رشد رو به افزایش ظرفیت سازی نیروگاهی ، بهبود الگوی تولید، مصرف و بهبود ضریب استفاده از سیستم موجود و آزاد سازی ظرفیت های عرضه برای حضور فعالتر در بازارهای بین المللی انرژی را به دنبال خواهد داشت .

_ سیستم مدیریت هوشمند ساختمان چیست؟

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان سیستمی است که در آن با استفاده از آخرین تکنولوژی ها شرایط و امکانات ایده آلی برای ساکنین فراهم می گردد و همزمان با آن مصرف انرژی نیز در ساختمان بهینه می شود.
هدف اصلی استفاده از این سیستم، استفادۀ بهینه از امکانات موجود و انرژی می باشد که در نتیجه علاوه بر آسایش ساکنین، سرمایه اولیه ای که صرف اجرای BMS شده بود نیز با صرفه جویی در مصرف انرژی باز می گردد.
سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بخشهای مختلف ساختمان را کنترل می کند و شرایط محیطی مناسبی را ایجاد می نماید. کنترل هوشمند دما، کنترل اتوماتیک امنیت ساختمان، مدیریت هوشمند اطفای حریق و… از قابلیتهای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان می باشند. کنترل و دسترسی به سیستم مدیریت هوشمند با استفاده از نرم افزارهای مربوطه در داخل ساختمان و حتی خارج از آن (از طریق اینترنت) مقدور می باشد.
سیستمهای کنترل هوشمند انعطاف پذیری بالایی دارند که میتوان براحتی آنها را با نیازهای مختلف منطبق نمود.
_ دلیل منطقی استفاده از سیستم مدیریت هوشمند در ساختمان چیست؟
_ سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ایران از نظر فنی چگونه عمل می کند؟
_ مدیریت امنیت ساختمان
_ مدیریت انرژی ساختمان
_ برخی از اهداف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان
_ وظایف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان
_ روشنایی و تاسیسات ساختمان
_ شرح خدمات واحد تاسیسات برقی
_ فعالیتهای اجرایی بخش تاسیسات برقی
_ سیستم هوشمند روشنایی: ( نوین، جذاب و دلپذیر)
_ سرویس های بهداشتی و حمام
_ سیستمهای کنترل تردد هوشمند ساختمان
_ کنترل تاسیسات ساختمان از طریق sms
_ مزایای سیستم هوشمند kt-100
_ قابلیت طراحی برای کاربردهای مختلف
_ سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه
_ هوشمند سازی چیلر های تراکمی وجذبی
_ قابلیتهای سامانه هوشمند
_ هواساز هوشمند
_ فن تزریق هوا در هواساز ها
_ نحوه کنترل دما در هواساز ها
_ سنسورهای ضد یخ زدگی Freezing Detector
_ سیستم اعلان نشتی گاز شهری با امکان قطع اتوماتیک شیر اصلی
_ قابلیتهای سیستـم
_ اجزای سیستم اعلان نشتی ومدیریت قطع گاز
_ سیستم کنترل مرکزی
_ سیستم مدیریت واعلان در بسترموبایل (GSM)
_ کنترل دربهای اتوماتیک ساختمان با تلفن همراه
_ امکانات و ویژگی ها کنترل دربهای اتوماتیک ساختمان با تلفن همراه

این فایل دارای 73 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.



 

دانلود نقشه کامل کتابخانه همراه با رندرهای 3d max


دانلود نقشه کامل کتابخانه همراه با رندر های 3dmax

این فایل شامل:

_ پلان مبلمان شده طبقات(از طبقه 1- تا طبقه هفتم)

_ دو عدد برش به صورت طولی و عرضی

_چهار عدد نما به صورت شمالی-شرقی-غربی و جنوبی

_ طراحی سایت پلان

_ ضمنا این فایل دارای 12 عدد رندر خارجی میباشد

_ فرمت نقشه ها هم به صورت اتوکدی و قابل ویرایش هستند



 

دانلود پاورپوینت معماری سنتی به روش معمار ایرانی نادر خلیلی


دانلود پاوروینت معماری سنتی به روش معمار ایرانی نادر خلیلی

نادر خلیلی مبتکر خانه های سرامیکی در سال 1315 در تهران متولد شد و بالاخره بعد از کشیدن مرارت های بسیار و طی کردن مراحل مختلف زندگی در روز چهارشنبه یازدهم اسفند ماه 1386 در کالیفرنیا و دور از وطن چشم از جهان فرو بست و در روز سه شنبه بیست و یکم اسفند ماه در تهران به خاک سپرده شد. وی تحصیلات و تجربیات خود را در ایران، ترکیه و امریکا کسب کرد.

نادر خلیلی، نامی آشنا است؛ یعنی آنها که با معماری سر و کاری داشته‌اند او را خوب می شناسند؛ شخصیتی درویش مسلک که ترجیح می‌دهد به جای وارد شدن در رقابت‌های رایج (بخوانید دنیای بازی‌های کودکانه بازار معماری)، در تلاش منفرد خود برای تجلی بخشیدن به ایده‌هایش به سر ببرد. خلیلی 27 سال است که با معماری خاک و خشت ایران درگیر بوده، به جرات می‌توان گفت که در معرفی این نوع از معماری، مهمترین نقش را داشته است. او برنده یکی از پرافتخارترین جایزه‌های معماری جهان و پر‌افتخارترین جایزه معماری در جهان اسلام، جایزه معماری آقاخان است.

او برنده یکی از پرافتخارترین جایزه‌های معماری جهان و پر‌افتخارترین جایزه معماری در جهان اسلام، جایزه معماری آقاخان بود.

_ بیوگرافی کامل نادر خلیلی

_ آشنایی با سیستم ابرخشت

_ رابطه کیسه شن و سیم خاردار ر معماری

_ ابرخشت در پاکستان

_ ویژگیها و کاربرد روش سرپناه گلین با کیسه خاک

_ این فایل دارای 40 الاید به صورت پاورپوینت می باشد.



 

دانلود پاورپوینت کامل معرفی معماران ریچارد راجرز و رنزو پیانو و نورمن فاستر


دانلود پاورپوینت کامل معرفی معماران ریچارد راجرز و رنزو پیانو و نورمن فاستر

در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نام‌های ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودکش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌ و آمد تشکیل می‌داد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام ‌های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می‌دانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می‌باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده ی قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمان‌های امروز می باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می‌توان گفت که معماری‌های ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوت‌های بین این دو مکتب معماری مشاهده می‌شود. به طور کلی می‌توان بیان کرد که ‌آن سادگی و بی‌پیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی‌شود و اگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشین را به نمایش می‌گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان می‌دهند.

برج ایفل در نمایشگاه ۱۸۸۹ پاریس ساختمان ایده‌آل و آرمانی معماران های ـ تک است. برج ایفل با ۳۳۰ متر ارتفاع و اسکلت فلزی نمایان، نمادی از دستاوردهای تکنولوژی در عصر مدرن است.

موضوعی که لویی کان در دهه شصت عنوان کرد (بخش‌های سرویس دهنده ـ قسمت‌های خدماتی ـ از بخش‌های سرویس شونده ـ قسمت‌های سکونتی ـ مجزا شوند) هم اکنون یکی از موارد بسیار مهم در ساختمان‌های های ـ تک است.
لذا داکت‌ها، لوله‌ها و اجزاء تأسیساتی ساختمان از بدنه اصلی ساختمان جدا می‌شوند. حسن این کار در بنا به نظر معماران های ـ تک سهولت تعمیر و نگهداری ساختمان است. به علاوه قسمت‌های سرویس دهنده که عمر نسبتاً کوتاهی دارند (یک الی بیست سال) از قسمت‌های سرویس شونده که عمر طولانی تری دارند(بیست الی هفتاد سال) به صورت دو قسمت مجزا از هم عمل می‌کنند.
در اکثر ساختمان‌ها، بام ساختمان به عنوان سطح پنهان و فراموش شده ساختمان فرض می‌شود، ولی در ساختمان‌های های ـ تک ، بام سطح پنجم بنا است و کاملا طراحی می‌شود. بخش‌هایی همچون برج های خنک کننده، آبگردان‌ها، پمپ‌های حرارتی، داکت‌ها، لوله‌های تأسیساتی، خرپاها، کابل‌های سازه‌ای و همچنین جرثقیل پاک کردن شیشه‌ها و خرپشته‌ها، همواره به عنوان بخش مهمی از ساختمان در روی بام طراحی می‌شوند. طرح این بخش‌ها با توجه به چهارنمای دیگر انجام می‌شود و در معرض دید قرار می‌گیرد.
از دیگر معماران معروف این سبک می‌توان از نورمن فاستر یاد کرد.

_ معرفی ریچارد راجرز
ریچارد راجرز در سال ۱۹۳۳، در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. پدر او پزشک بود و مادرش علاقه زیادی به طراحی مدرن داشت. خانواده راجرز در سال ۱۹۳۸، همزمان با پدیدارشدن نشانه‌های آغاز جنگ جهانی دوم، به انگلستان بازگشتند. او در مدرسه AA لندن به تحصیل در رشته معماری پرداخت و مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه Yale دریافت کرد. راجرز در این دانشگاه به همراه نورمن فاستر، همکلاسی خویش، از محضر بزرگانی همچون پل رودلف که رئیس مدرسه معماری بود و جیمز استرلینگ بهره جست.

_ معروف‌ترین کارهای راجرز
_ مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس
_ برج اداری Lloyd’s of London ( بزرگترین شرکت بیمه انگلیس )
_ گنبد هزاره لندن (۱۹۹۶-۱۹۹۹)
_ ترمینال ۴ فرودگاه بارهاس مادرید
_ و تالار گردهمایی ولز (۱۹۹۷-۲۰۰۵)
_ طراحی یک برج ۷۱ طبقه اداری برای سایت مرکز تجارت جهانی در نیویورک
_ ساختمان Leadenhall در لندن

_ معرفی رنزو پیانو
رنزو پیانو در جئونا در ایتالیادر ۱۴ سپتامبر سال ۱۹۳۷ متولد شد در سال ۱۹۶۴ از دانشگاه معماری در میلان فارغ التحصیل شد و به عنوان یک دانش آموز در زیر نظر یک گروه مهندسی در فلورانس شروع به کار کرد .معماری پیانو به سوابق او بستگی دارد چرا که پدری معمار داشت و با طرز قرار گرفتن ساختمان ها آشنا بود او پسری خجالتی بود که در منطقه پیکی زندگی می کرد در آنجا منظره ای از طبیعت وجود نداشت و آفتاب سوزان هم آنها را دچار مشکل می کرد لذا تصمیم گرفت تا سایبانی از برگ در امتداد باد به طور ثابت درست کند و این اولین کار او در راستای معماری بود .

_ معروف ترین پروژه های رنزو پیانو

_ معرفی مجموعه فرهنگی تیجیبائو
_معرفی آکادمی علوم کالیفرنیا – رنزو پیانو
_ معرفی کلیسای پادره پیو
_ معرفی پروژه نیویورک تایمز

_ معرفی نورمن فاستر
نورمن فاستر در سال ۱۹۳۵ در منچستر انگلیس در خانواده ای فقیر به دنیا آمد.
در سن ۲۱ سالگی او بورس تحصیلی را در معتبر ترین مدرسه معماری جهان مدرسه معماری یل(Yale University) به خود اختصاص داد تا با رفتن به سرزمین آمال سپید ایالات متحده گام در راهی نهد که آینده ان روشن بود مدرسه معماری یل جایی بود که بیشترین تاثیر را در دیدگاه نورمن گذاشت البته مدرسه ای که شاید چندان خاطرات خوشی را مرد طلایی ریبیا (RIBIA ) امروز در خاطر نداشته باشد . نورمن جوان منچستری در یل بود که با ریچارد راجرز فلورانسی آشنا شد او به همراه وندی و سوزی گروهی را در یل به نام گروه ۴ تشکیل دادند.

_ معروف ترین پروژه های نورمن فاستر
_ طراح پارلمان جدید آلمان ساختمان راشیتاگ در برلین
_ معرفی هرم صلح فاستر
_ معرفی دفتر مرکزی سویس ری
_ معرفی تی‌هال لندن
_ معرفی برج هیرست نیویورک
_ معرفی پل هزاره

این فایل دارای ۶۴ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 

 

 
 

 


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

"قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز بر نمی گردد و آینده شاید نیاید..."

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما