رساله با عنوان «طراحی ساختمان مسجد با رویکرد معاصرسازی مفاهیم معماری اسلامی»رساله با عنوان «طراحی ساختمان مسجد با رویکرد معاصرسازی مفاهیم معماری اسلامی»
این پروژه توسط گروه معماری تلار تهیه شده است. از این بابت مشابه آن در وب وجود ندارد. رساله در 152 صفحه تنظمیم شده و دارای 33 منبع است. متن مطابق استانداردهای نگارش متون علمی تنظیم شده و برای ارائه رساله کارشناسی ارشد معماری مناسب میباشد.
فایل قابل ویرایش رساله به صورت word با فهرست کامل مطالب، جداول، تصاویر، نقشهها و نمودارها ارائه شده است.
میتوانید اطلاعات تکمیلی راجع به این رساله را از طریق فایل رایگان زیر دریافت نمایید: لینک دانلود اطلاعات اولیه رساله «طراحی ساختمان مسجد با رویکرد معاصرسازی مفاهیم معماری اسلامی»
چکیده: رسول اکرم (ص) فرمودند: «هر کجا نماز بر پا دارید همانجا مسجد است»، مسجد بنایی است که در آن نیایش به درگاه احدیت و راز ونیاز با خالق متعال، روح و جان انسان را جلا می بخشد وتابش انوار حقیقت و رحمت الهی با لطیف ترین معانی، نشان کفر را از وجود او پاک میکند. مساجد ازهمان ابتدا مکانهایی چند عملکردی بودند که از جمله این عملکردها می توان به مواردی مانند: عبادت انفرادی، اجتماعی، تبادل افکار واندیشه، یاریجویی، کسب دانش، سرپناه افراد بی خانمان وغیره اشاره کرد لازم به ذکر است، عملکردهای فوق همواره پاسخگوی نیازهای اجتماعی مردم شهر و روستا بوده است. امروزه قدرت طلبی دولتها و نیز رشد فناوری ورسانه باعث ایجاد تضادهایی در مبانی نظری و روشهای طراحی در باطن شکل گیری مسجد اولیه و مسجد کنونی شده است، فلسفه ساخت بنای مسجد تنها و فقط عبادت است ولی در طول تاریخ این نوع نگاه اسلامی که همانا ساده زیستی است از هنر طراحی و ساخت مسجد فاصله گرفته است، حاکمان وقت هر کدام با تلاش به ایجاد شکوه و عزمت در بنای آن، اثبات ارادت قلبی خود به آئین شریعت اسلام و همچنین به رخ کشیدن قدرت سیاسی ، مذهبی خویش توجه بیش از حدی به تجملات و ابعاد سازه ای و فضایی مسجد داشته اند. از دلایل دیگر که آثار آن بیشتر در قرن معاصر مشهود است، پیشرفتهای صنعتی و رسانهای جوامع سکولار در مقابل کشورهای اسلامی است. رشد رسانه های اجتماعی و نیز تبلیغات خوش آب و رنگ فرهنگ سکولارو طرح ایجاد دنیایی یک شکل در رفتار اجتماعی و زندگی روزمره مردم، باعث شده که بشر کنونی دیگر توانایی شناخت و بازیابی گذشته خود را نداشته باشد، متاسفانه چنین رویدادی نه تنها تاثیر بسزایی در نوع آداب و معاشرت و زندگی انسانها در جوامع مختلف داشته ،آثار هنری و معماری بومی آنها را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است. این جدایی از گذشته و امروز، در معماری معاصر ما نیز رخ داده تا جایی که هر روزه بناهایی ساخته میشوند که نه در بر دارنده هویت ایرانی اسلامیند و نه حتی بر طرف کننده نیاز روحی روانی شهروند ایرانی می باشند.این ناخوانایی و بی هویتی بیشتر به دلیل تمایل به سمت و سوی طراحی ساختمانهایی با مشابهت فرمی به بناهای دنیای مدرن است که امروزه در آثار سینمایی و تبلیغاتی کشورهای سکولار رخ نمایی می کند. مرهم چنین زخمی که بر آثار هنراسلامی و به خصوص معماری مساجد ایرانی-اسلامی بروز کرده همانا آشنایی بیشتر با مفاهیم اسلامی است ،همان مفاهیمی که باید از دل قرآن کریم استخراج شود تا دوباره دل انسان معاصر را به لطف ذات نورانی خود جلا بخشد.
فهرست مطالب چکیده 1 فصل اول: چهارچوب تحقیق 1-1- مقدمه 2 1-2- بیان مساله 3 1-3- اهمیت و ضرورت مساله4 1-4- اهداف پژوهش 5 1-5- روش تحقیق 5 فصل دوم: مفاهیم و مبانی نظری 2-1- تعابیر مختلف از مفاهیم و مصادیق معماري در نظام معرفتی اسلام 6 2-2- فرهنگ اسلامی- ایرانی و تحقق آن در معماری ایران 9 2-3- ارزشهای دینی و شکلگیری معماری 11 2-3-1- زیبایی شناسی در معماری اسلامی 11 2-3-2- بسط مکارم اخلاقی در شهر اسلامی 12 2-4- ارزشهای اجتماعی اسلام و معماری اسلامی 13 2-4-1- رعایت تناسبات انسانی و امنیت شهر اسلامی 14 2-4-2- حریم، حجاب، پوشش و امر به معروف و نهی از منکر 16 2-4-3- مشارکت عمومی و فعالیتهای جمعی 17 2-5- هویت اسلامی ایرانی 18 فصل سوم: کالبد و هویت معماری مسجد 3-1- جلوه جمال در معماری مسجد 21 3-2- هندسه در معماری مساجد ایرانی31 3-2-1- هندسه اشکال بنیادین معماری و رابطه آنها با مفاهیم اسلامی 34 3-3- ویژگیهای کیفی فضاهای مساجد 45 3-3-1- ورودی 45 3-3-2- صحن(حیاط) 47 3-3-3- ایوان(صفه) 48 3-3-4- شبستان 48 3-3-5- محراب 49 3-4- ضوابط طراحی مساجد 50 فصل چهارم: بررسی نمونههای طراحی مساجد 4-1- طراحی مسجد در معماری گذشته 54 4-1-1- مهمترین خصوصیات شکلی مساجد 55 4-1-1-1-انعطاف پذيري 55 4-1-1-2- تأكيد بر درون 55 4-1-1-3- تزئينات55 4-1-2- الگوهای معماری مساجد گذشته 55 4-1-2-1- طرح های مسجد از دیدگاه حسین سلطان زاده 56 4-1-2-2- طرح های مسجد از دیدگاه محمد منصور فلامکی 59 4-2- طراحي مسجد در معماری معاصر60 4-2-1- نوآوری در مساجد 61 4-2-1- رویکردهای مختلف در معماری مساجد مختلف 62 4-2-1-1- رویکردهای معماری مساجد معاصر در ایران 62 4-2-1-2- رویکردهای معماری مساجد معاصر در کشورهای اسلامی 64 4-3- نمونههای کهن معماری مساجد ایرانی 65 4-3-1- مسجد جامع عتیق 65 4-3-2- مسجد جامع عباسی67 4-3-3- مسجد حکیم 69 4-3-4- مسجد سید 72 4-3-5- بررسی هندسه موارد انتخابی 75 4-3-5-1- نتایج بررسی هندسه مساجد انتخابی 78 4-4- نمونههای معاصر مساجد ایران 80 4-4-1- مسجد دانشگاه تهران 80 4-4-2- مسجد حضرت امیر (ع) 89 4-4-3- کانون توحید 96 4-4-4- مسجد الغدیر 99 4-5- نمونههای کهن مساجد خارج از ایران 106 4-5-1- مساجد عربی 106 4-5-1-1- اولین مساجد عربی 107 4-5-1-2- مساجد عمده اموی 108 4-5-1-3- مسجد دمشق 109 4-6- نمونههای معاصر مساجد خارج از ایران 114 4-6-1- مسجد امام ترکی ابن عبدالله ـ مسجد جامع 114 4-6-2- مسجد السیافه سنگاپور 115 4-6-3- مسجد استقلال اندونزی 117 4-6-4- مسجد سلطان عمر علی سیف الدین بندر سری بگاوان، برونئی 118 فصل پنجم:تحلیل و شناخت سایت طراحی 5-1- شناحت و تحلیل سایت120 5-1-1-موقعیت سایت و همجواریها 120 5-1-2- هندسه سایت 122 5-1-3- ویژگیهای اقلیمی 123 5-1-4- جمعیت و تاسیسات زیربنایی 125 5-2- فرآیند طراحی 128 منابع 141 چکیده انگلیسی 144 |
پروژه کامل طراحی معماری مجموعه ورزشی کاملپروژه مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت170643.9913متر مربع به عنوان پروژه دانشجویی طراحی شده است .
دوسالن اختصاصی شامل :
است .
به منظور صرفح جویی در وقت شما از هر فایل یک نمونه پیشنمایش قرار داده ایم که به شرح زیر است:
حجم دوم:
و سایر احجام که مجموعاً 12 حجم از تمامی پلان هاست.
بخش مشخصات
بخش آموزش
|
عکاسی به نام lucas zimmermann، بیش از دو سال را صرف عکاسی از چراغ راهنمایی رانندگی کرد تا بتواند تصاویر سورئالی را به دست آورد. وی خیابان های خلوت از وایمار آلمان را سوژه قرار داد و به طور ماهرانه از هوای مه آلود استفاده کرد؛ که بدین ترتیب اشعه های تیزی از چراغ های سبز، زرد و قرمزِ ساطع شده را به تصویر کشید. همچنین قاب فلزی دور چراغ باعث شده تا در زمان روشن بودن هر سه چراغ، نور به رنگ های رنگین کمان پراکنده شود.
File-Sell7
منبع: designboom
مزون عروس جزء مکان هایی به شمار می رود که طراحی داخلی آن می بایست چند عرصه را به صروت تلفیقی در خود جای دهد. این همان کاری است که استودیو معماری و طراحی CLOU با یک واحد قدیمی که سال 1990 ساخته شده بود انجام داده است. استودیو معماری CLOU برنامه ای جامعی برای طراحی یک مزون و نمایشگاه لباس عروس ارائه کرده که شامل فضایی روشن و ساده جهت ارائه بهتر مدل های موجود به مشتریان خود می باشد. مکانی که به عنوان یک نمایشگاه لباس، فروشگاه تخصصی لباس مجالس و مزون عروس همه عرصه ها را در خود جای داده است. این پروژه تحولی گسترده برای یکی از مناطق تجاری پکن به نام چائویانگ بوده که با هدف ارائه بهتر محصولات این فروشگاه مورد بازسازی و طراحی دوباره قرار گرفته است.
این مزون که در طبقه چهارم یک ساختمان واقع شده است. به همین دلیل طراحان برای ارتقاء سطح کیفی ساختمان، برخی ویژگی های طراحی جواهر فروشی که در طبقه دوم این ساختمان واقع شده را در این واحد به اجرا رسانده اند. یکی از این ویژگی ها شفافیت و درخشندگی واحد زیرین بوده که به وسیله لامپ های نئون و LED در مزون جبران شده است. اما الگوهای اصلی طراحی داخلی این پروژه با نگرش به معماری معاصر ایتالیایی ارائه شده و حتی برخی ویژگی های یک پلازای سنتی ایتالیایی را در خود جای داده است.
با وجود اینکه این مزون در کشور چین واقع شده، اما طراحان از الگوهای کشوری که مهد مُد و فشن که در ایتالیا از اهمیت زیادی برخوردا می باشد الهام گرفته اند. متریال های استفاده شده در این پروژه شامل: موزائیگ سیمانی و مرمر به عنوان کف پوش، روکش فلزی سقف و آینه و فوم برای تثبیت جزئیات اجرایی یک مزون با کیفیت های بالایی می باشد. علاوه بر آینه های کناری، یک دیوار آینه ای بزرگ در مرکز فضا تعبیه شده تا کاربران پس از پُرُو بتوانند در منطقه ای باز مدل مد نظر خود را راحت تر انتخاب کنند.
اما عجیب ترین و مهمترین ویژگی طراحی این مزون، تعبیه ای سی دی های بزرگ و گسترده است که در تمام مدت فیلم های کلاسیک دهه های 40 تا 70 را نمایش می دهند. به دلیل علاقه کارفرما به موضوع سینما و طراحی لباس در آن مقطع (بین دهه 40 تا 70 میلادی) صفحات نمایش با سایز های گوناگون در فضا چیده شده است. تعبیه صفحات نمایش برای ایجاد یک حس به یادماندنی و کلاسیک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا با ورود به این مکان، خود را با این مکان درگیر کنند.
File-sell7
منبع: designboom.com
معماری: گروه معماری سرسایه
موقعیت: ایران، اصفهان
مساحت: 1350.0 مترمربع
سال: 2016
برای مردمی که تجربه طولانی مدت از زندگی در خانه های تک واحدی با یک حیاط دارند، یک چالش بزرگی برای تغییر سبکشان و زندگی در آپارتمان ها وجود دارد. در واقع از دست دادن مزایایی چون استقلال، مشارکت با طبیعت، تهویه طبیعی و مناسب، برای ساکنان تک واحدی مشکل بزرگی در آپارتمان نشینی به شمار می رود.
کارفرما در این پروژه تصمیم گرفته که خانه ی شخصی خود را به یک آپارتمان سه واحدی برای خود و دو فرزندش تبدیل کند. به طور کلی این پروژه تلاش دارد تا اثرات منفی این تغییر و تحول در سبک زندگی را کاهش دهد. لذا برای حفظ آیتم های خانه پدری، در طبقه سوم آن بخشی از مساحت سقف طبقه زیرین را به تراسی اختصاص داده شده که همانند یک حیاط عمل می کند و فضاهایی برای گلکاری، نشستن و کباب درست کردن فراهم شده است.
منبع: archdaily
قطعا تمامی دانشجویانی که در زمینه معماری تحصیل می کنند، برای تکمیل مدارک طراحی خود، لازم است رندرها، پلان و سایر ملزومات طرح را درون شیت به نحوی بچینید تا نظر مخاطب را جلب نمایید. حال چه طرح دانشجویی باشد و چه پروژه ی حرفه ای، هر دو نیازمند پرزانته ای مناسب و جذاب هستند. ما در این بخش مجموعه ای از 20 نمونه شیت بندی را برا شما فراهم آورده ایم تا از آنها در کارتان ایده بگیرید.
File-Sell7
منبع: معماری آرل
معماری: استودیو طراحی براکت
موقعیت: اصفهان
مساحت: 430 مترمربع
سال:2016
در تمامی دوران های تاریخی شهر اصفهان از باغ های بی نظیری متشکل بوده است. اگرچه امروزه تعداد محدودی از این باغ ها برجای مانده اند. به دلیل رشد روزافزون این شهر، باغ ها به خیابان ها و بزرگ راه ها تبدیل شده و تراکم فضای سبز این شهر کاهش یافته است. کارفرمای این پروژه که در یکی از شهرهای اطراف اصفهان واقع شده است تصمیم دارد تا این مساله را در طراحی خود احیا کند و ویلایی در میان باغی سرسبز ایجاد کند. قرارگیری عمارت در میان باغ سبب می شود تا مکان زندگی از هیاهوی شهر به دور باشد و کارفرما بتواند از صدای طبیعت لذت ببرد. با توجه به قوانین ساخت و ساز در این شهر، حداکثر ارتفاع ساختمان 8 متر می باشد. به همین علت یکی از طبقات این ویلای سه طبقه ای به زیر زمین منتقل شده است. فضاهای خصوصی این ویلا همانند استخر و حیات خلوت به نحوی طراحی شده اند که در معرض دید عمومی قرار نگیرند.
File-Sell7
منبع: archdaily
سانتیاگو کالاتراوا معماری مشهور اسپانیایی تصاویری از کانسپت جدید برج نهر دبی را منتشر نمود. با توجه به اینکه طرح فوق نمونه ای مفهومی بوده، اما پروسه ساخت آن آغاز شده است. پس از جلسات فراوان و اسکچ های زیاد، طرح فوق به عنوان نسخه تأیید شده انتخاب شد. شاید انتظار ساخت آسمانخراشی که ارتفاعش بیش از 828 (ارتفاع برج خلیفه) متر باشد، عجیب به نظر برسد، اما ساخت آن هم اکنون در دبی آغاز شده است.
سایت محل ساخت برج نهر در گسترده ترین بندرگاه دبی واقع شده. البته سانتیاگ کالاتراوا خبری از ارتفاع برج و برنامه ریزی ساخت آن منتشر نکرده، اما پسر وی، مایکل کالاتراوا که مدیر اجرایی سازه برج عنوان کرده که ارتفاع برج فوق از برج خلیفه دبی بیشتر خواهد بود. با توجه به اظهارات تیم طراحی، منحنی های موجود در نما با تأثیرپذیری از گل زنبق طراحی شده و کالبد آسمانخراش با الهام از مناره های بناهای سنتی طراحی شده و به شیوه ای مدرن به نمایش درآمده است.
یکی از نکات زیبای طراحی کالاتراوا، تعبیه بالکن گردان در بخش های مرتفع آسمانخراش خود بوده که از باغ های معلق بابل برای طراحی این تراس ها تأثیر پذیرفته است. کالاترا اظهار داشته که اکثریت کار وی با تأثیرپذیری از معماری اسلامی شکل گرفته و تاریخ الحمرا و مسجد قریطه را به شیوه ای مدرن احضار می کند.
File-Sell7
منبع:beautifullife.info
بازسازی و طراحی داخلی کبابی محمد پروژه مدرن و جالبی بوده که در منطقه ای از فروشگاه های مواد غذایی شهر اصفهان بنا شده است. محل اصلی رستوران محمد در محله دُرچه نزدیک شهر اصفهان واقع شده. از آنجایی که خلوص، اصالت و قدمت دلیل اصلی رونق رستوران های قدیمی می باشد موقعیت کبابی محمد در منطقه مدرن فروشگاه های مرکز شهر، تعریفی جدید از این نام تجاری است که روح اصلی یک مکان سنتی در فضایی مدرن را حفظ نموده است. خلق فضایی که حضور مشتریان را بدون توقف طولانی تثبیت کرده و حس یک مکان سنتی را به آنها منتقل کند، از کانسپ های مهم طراح به شمار می رود.
File-Sell7
منبع: archilovers.com
طراحی مرکز بین المللی فرهنگی در شرق استان جیانگ سو چین، توسط گروه معماری زاهاحدید طراحی شده و اجرای آن نزدیک به اتمام است. این مجموعه با زیربنای 5.2 هکتار، شامل یک هتل پنج ستاره، یک مرکز کنفرانس، دفاتر و مناطق اداری، و پارکینگ در طبقه زیرزمین می باشد. همان طور که در تصاویر پیداست، مجموعه متشکل از دو برج با ارتفاعات 314 متر و 255 متر بر روی حجم ریشه ای است که این حجم با 5 طبقه به عنوان مرکز کنفرانس کاربری دارد که همچنین رابط بین برج ها است و نمای آن از پانل های فیبر کربن با هندسه لوزی شکل می باشد.
در ادامه، سالن همایش با 2100 صندلی مرکز رویداد های فرهنگی و تئاتر است، در حالی که سالن کنسرت با 500 صندلی برای اجرای ارکستر به صورت آکوستیک بهینه شده است.
File-Sell7
منبع: designboom
معماری: New Wave Architecture
موقعیت: رشت، گیلان، ایران
مساحت: 30000 متر مربع
سال: 2016
از نیمه ی دوم قرن بیستم تا به امروز، طراحی ساختمان بیمارستان ها با تغییرات بزرگی واجه شده اند. به طور کلی، بیمارستان، محلی برای بیمار نیست بلکه محلی برای آسودگی از بیماری است. لذا طراحی باید به گونه ای باشد تا با ایجاد روحیه بین بیماران محیط مناسبی برای بهبود سلامتی بیماران باشد. به طور کلی در شکل گیری ایده پروژه بخش های اصلی پروژه (بخش بستری، اتاق عمل، مراقبت های ویژه، اورژانس، بخش های تشخیصی، زایمان و ... ) و روابط بین آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
در طراحی بیمارستان پارس رشت، ایده اولیه پروژه با توجه به سایت آن و دید و منظر اطراف و نوع ساختمان که یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می باشد، طراحی گردیده است و در طرح اولیه آن ایجاد یک فرم زیبا در کنار پاسخگویی به تمامی عملکردها مورد نظر طراحان پروژه بوده است. همچنین در این ساختمان آتریومی در نظر گرفته شده که باعث ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین فضاها شده است و این فضای پر نور و باز از نظر روحی و روانی آسایش خاطری را برای بیماران و همراهان ایجاد خواهد نمود. نکته دیگری که در طراحی این بیمارستان مد نظر بوده، ایجاد اعتماد برای همراهان بیمار بوده است چرا که در صورت مواجه شدن با یک ساختمان متفاوت و مدرن که مسلماً اولین نشانه بصری مراجعین به بیمارستان است، اطمینان خاطری در ذهن مراجعین به بیمارستان درجهت معالجه شدن ایجاد می نماید.
وقتی صحبت از گیلان و گیلانی می شود همه فکر به ذهن خطور می کند، جز بیماری و بیمارستان... این در حالیست که متاسفانه به عنوان یک گیلانی سالانه شاهد مهاجران بیمار به شهر تهران و استفاده از امکانات تخصصی و پزشکی در این زمینه هستم.
باعث خرسندی ست که توجه به نیازمندی استان در این زمینه و همچنین توجه به معماری خاص مجموعه قابل توجه بوده است.
حس غالب طراحی ساختمان بیمارستان پارس ، از حیث ظاهری القا کننده یک بنای تجاری می باشد و نمادهای مثلثی و تیزش حواس آدم را از بیماری منحرف کرده و این گونه به بیمار نشان می دهد که مدت زیادی در این فضا ماندگار نیست...
با وجود اینکه در طراحی بیمارستان ها مسئله فرم در اولویت قرار ندارد، اما طراح این بیمارستان رویکرد نوینی را برگزیده و فرم را در اولویت قرار داده است. هرچند پاسخی که به این مسئله داده ممکن است صحیح نبوده باشد اما گذشته از این مسائل، مهمترین مسئله که در طراحی این مجموعه به چشم می خورد گشودگی فضاها و حضور نور در تمام فضاهاست (مسئله ای که شاید در بسیاری از بیمارستان ها نادیده گرفته می شود).
با وجود تنوع فرمی مجموعه، طراح با استفاده از یک تم رنگی واحد یکدستی مجموعه را حفظ کرده است. به نحوی که حتی اگر همه تصاویر در کنار هم نبودند، با هم ز می توان تشخیص داد که به یکدیگر مرتبط اند. درواقع در انتخاب رنگها اگرچه رنگ سبز مناسب فضاست، اما رنگ زرد به هیچ وجه مناسب نیست چرا که رنگ زرد نماد مرگ است و همچنین در افزایش آلودگی سطوح موثر است.
File-Sell7
منبع: archdaily
اولین زمین های فوتبال غیر مستطیلی جهان در یک منطقه پرجمعیت بانکوک در تایلند ساخته شده اند. این پروژه که شامل یک سری از مناطق بازی می باشد نشان می دهد که فضاهای نامتقارن به جای خالی بودن می توانند برای تفریح در فضای باز استفاده شده شوند. این زمین های فوتبال از همکاری دو شرکت AP thailand و CJ worx شکل گرفته است و نشان می دهند که محدودیت های محیط های شهری را به منظور نشان دادن اعتقاد به این موضوع که "فضای مرده می تواند زندگی یک نفر را تغییر دهد"، می توان به کار برد.
همانطور که می دانید در طراحی ساختمان، نما مهمترین بخش به شمار میرود زیرا چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می نماید. موزه هنر های معاصر فوق، واقع در شهرستان چیانگ ایتالیا، توسط استودیو معماری (all(zone طراحی شده است. این گروه با استفاده از هزاران قطعه آینه تزئینی، نمای اولیه ساختمان را پوشانده و بدین منظور نمای متفاوت و جذابی را در منطقه فراهم کرده اند. به طور کلی، بازتاب نور و تصاویر درختان و ... روی نما باعث جلب توجه بسیاری از رهگذران شده است.
File-Sell7
منبع: designboom
استودیو طراحی Giles Miller واقع در لندن، آخرین طراحی خود را به نام پرسپکتیو رونمایی کرده است. در این اثر از قطعات کوچک درخت سرو استفاده کرده تا بتوانند یک سرپناه را به وجود بیاورند. پرسپکتیو برای اولین بار بر روی تپه Surrey در جنوب لندن قرار گرفته است تا چشم انداز فوق العاده ای را به نمایش بگذارد. بازدیدکنندگان می توانند در این مکان از آرامش موجود در محیط بهره ببرند و یر روی نیمکت های تعبیه شده یه استراحت بپردازند. بر روی برخی از قطعات چوبی اشعار، یادگاری ها، پیام های عاشقانه و ... که سابقا بر روی درختان نوشته می شده، حک شده است.
File-Sell7
منبع: CONTEMPORIST
هر دو سال یک بار، به مدت چند روز کوتاه، میدان بزرگ بروکسل با فرش وسیعی از گلهای طبیعی پر میشود. این فرش رنگارنگ، اولین بار در سال ۱۹۷۱ در این محوطه برپا شد و به خاطر استقبال فراوان، به سنتی سالیانه تبدیل شده است، که هنوز هم ادامه دارد. در واقع، برای طراحی این فرش ها، نقاشان، طراحان گرافیک و معماران منظر گردهم آمدند تا ترکیب زیبا، با تم متفاوتی را ارئه دهند. به طوری که فرش اخیر با استفاده از 600.000 شکوفه تر و تازه طراحی شده و نماد هایی از زیبایی طبیعت از جمله، گل، پرندگان، باد، درخت و ماه را به تصویر کشیده است.
File-Sell7
منبع: designboom
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا